Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det kan jeg forstå, men selv den innebygde brenneren i Windows feiler, og da kan det ikke være så mye annet å skylde på.

 

Men, har tross alt en ledig harddisk liggende. Kanskje jeg skal teste litt til...

Litt kortere sitattekst denne gangen ;)

 

Jeg hadde vært veldig interessert i litt mer testing. Alle feilkilder som kan lukes ut gjør konklusjonen bedre.

 

Bare jeg blir ferdig med litt jobbing og får litt tid skal jeg kjøpe meg en disk bare for å teste jeg også. (disken går selvfølgelig inn i maskinen min i stedet for en buggy raptor etterpå.)

 

Fremdeles ingen som har funnet noen seriøse linker?

Lenke til kommentar

Om SecuROM er den direkte årsaken til alle verdens problemer er vel litt uvisst, selvom det er endel indikasjoner på at det skaper litt skurr.

 

En ting jeg lurer på er hvordan OS'et er bygget opp siden det gir tilgang over adminnivå under installeringen av et spill? Litt av poenget med sikkerhetsnivåer på brukere er vel at man ikke skal kunne skrive til området man ikke har tilgang til. Hvis SecuROM o.l. kan legge seg så dypt i materien at selv admins med alle rettigheter ikke kan slette det så kan vel også andre mere lugubre (direkte ondsinnede) programmer gjøre det samme?

Burde ikke dette være en skikkelig hodepine for MS? Hvordan argumentere for sikkerheten i et OS som en vanlig leverandør av spill enkelt knekker?

Lenke til kommentar

Hva skal vi med alskens virusprogrammer, ad-aware, spysoft osv hvis en hvilken som helst komersiell aktør kan legge inn filer på superrootnivå uten at noe reagerer?

SecuROM er bare et symptom, et eksempel.. det egentlige problemet her er potensielt mye større. Jo mere jeg tenker på dette, desto mere betenkt blir jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Derfor har jeg alltid oppdatert Vista (SP1) med UAC og CMD basert firewall.. Har creature creator men ingenting skjer med meg

Har aktivert BitLocker også men vet ikke hva det gjør annet enn å gi meg masse krypterte grønn tekst på filene.

 

Flere av de nye sikkerhetsoppdateringene skal forhindre at noen får kontroll gjennom smutthull (disse kom etter Sp 1)

 

Jeg lar aldri firewall slå seg av, spill spiller jeg gjennom tillatelser i firewall.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg har Bioshock, Mass Effect, og Spore Creature Creator (trial), alle spillene er lovlige og ikke cracket, tilogmed så har jeg deamon tools, power iso, alcohol 120% og NERO. Jeg har tilogmed en DvD-brenner, jeg kan brenne, lage image filer etc., så forklar hvorfor har ikke jeg noen problemer, mens andre klager over at de har STORE problemer? Og de som har disse problemene har de noen direkte beviser at det er SecuROM sin skyld? Hvis folk hadde piratkopiert mindre, så hadde ikke spill selskapene trengt å utvikle slik programvare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Jeg har Bioshock, Mass Effect, og Spore Creature Creator (trial), alle spillene er lovlige og ikke cracket, tilogmed så har jeg deamon tools, power iso, alcohol 120% og NERO. Jeg har tilogmed en DvD-brenner, jeg kan brenne, lage image filer etc., så forklar hvorfor har ikke jeg noen problemer, mens andre klager over at de har STORE problemer? Og de som har disse problemene har de noen direkte beviser at det er SecuROM sin skyld? Hvis folk hadde piratkopiert mindre, så hadde ikke spill selskapene trengt å utvikle slik programvare.

 

Du har helt rett, men dessverre så finnes det mennesker som ruinerer spillekvaliteten veldig, det hele ender med at spillprodusentente må pøse ut med uferdige spill for å dekke kostnadene sine. tenk på utgiftene når folk skal utvikle ett avansert spill med avansert grafikk. Da må flere hundre gode maskiner til som sluker strøm og utviklerene selv skal jo leve så de tar seg betalt av inntektene.

 

De fleste som kopierer spilla gjør det for vinnings skyld, man kan ikke skylde på at en bare skal teste det... det er derfor man har spillanmeldelser, DEMOER, trailere

 

------------

De burde bruke Online basert kodegodkjenning på spilla og bli kvitt den hersens kopisperra, egentlig ikke noe problem å spille spillet offline da hvis det er engangsaktivering.. men det kommer til å gå på flerspillerspill siden det er blitt mer lønnsomt enn enspiller som kan spilles offline.

 

Bli kvitt PIRATENE de røver og senker den vestlige flåten av spillutviklere.

 

De er også mange som har tåpelige argumenter som å ikke ha internett, jo det er ytterst få men de spiller heller ikke noe.

-------------

 

Jeg SKAL ha SPORE, har fårhåndsbestilt det for litt siden fra Cdon :p

 

Som du ovenfor sier....DE skulle ikke brukt SecuROM?

 

HAHAH Det er jo piratene som har skylde fra begynnelsen av... hadde ingen Piratkopiert de populære spilla som fantes i forrige genrasjon hadde de aldri hatt secuROM.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
HAHAH Det er jo piratene som har skylde fra begynnelsen av... hadde ingen Piratkopiert de populære spilla som fantes i forrige genrasjon hadde de aldri hatt secuROM.

Uhh, genialt. Så fordi noen vil kopiere ulovlig så legger de ved ødeleggende software på spillene sine, som ikke har noen virkning mot ulovlig kopiering, men som kun potensiellt ødelegger for ærlige kunder. Hurra. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Uhh, genialt. Så fordi noen vil kopiere ulovlig så legger de ved ødeleggende software på spillene sine, som ikke har noen virkning mot ulovlig kopiering, men som kun potensiellt ødelegger for ærlige kunder. Hurra. Hvor er logikken?

Antatt ødeleggende programvare!

Det foreligger lite annet enn indisier så langt. Jeg mener fortsatt problemet ligger et helt annet sted, nemlig hos Microsoft som lager et OS som tillater programvare å opprette filer som ligger så lite tilgjengelig at selv ikke administrator kan slette eller ha kontrol. Det åprner for en langt værre bruk av rootkit en EA gjør idag.

 

Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte tilhenger av at EA bruker SecuRom eller rootkit av noe slag. Jeg tror denne saken er blåst litt ut av proposjonene, det blir det gjerne når man snapper opp noen ting her og noen der før man hiver seg uti diskusjoner på forumet hvor alle vet best ;)

Lenke til kommentar

Uten at vi skal avspore debatten videre så bør man lese featuren i Juliutgaven av Total PC Gamer. Det finnes ingen seriøse tall som viser hvor mye som faktisk er tapt inntekt på bakgrunn av kopiering. En piratkop er ikke lik et tapt salg. Stoler dere virkelig blindt på tall fra spillselskapene og deres interesseorganisasjoner?

Tror dere virkelig at å skape en software som skaper problemer for enkelte kunder er veien å gå? Leser man innleggene i denne diskusjone ser man at det hersker usikkerhet onkring konsekvensene av SecuROM og at de i verste fall ikke er bedre enn virus. All honnør til Slimda som har foretatt et forsøk, nå trenger vi flere, og mer statistikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...