Gå til innhold

Tråden for oss som liker innvandrere og asylsøkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei.

 

Jeg sier at hele greia med å fokusere på alle de gale, muslimske terroristskurkene som kommer og tar jobbene våre (Det er en skam!) blir bak mål. Man må regne med litt svinn. Innvandring er i det store og hele positivt for gamle Gnore.

 

*Går tilbake til det trygge kulturforumet.*

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Hvor skal jeg begynne?

Sohaila Andrawes

Metkel N. Betew

Krekar

Ikmet Kodzadziku

De fleste medlemmene av A- og B-gjengen

 

Jeg tror jeg stopper der, du forstår nok poenget.

Nei, jeg fremstiller det ikke som at det er bare innvandrere som er kriminelle. Det er mulig at det er det du ønsker at jeg skal skrive, men stråmennene dine kan du legge igjen hjemme. Jeg påpeker ettertrykkelig at vi har mer enn nok kriminelle etniske nordmenn om vi ikke skal importere kriminelle fra utlandet også.

 

Ser du virkelig ikke selvmotsigelsen her i ditt eget innlegg?

 

"Hvor skal jeg begynne?

Sohaila Andrawes

Metkel N. Betew

Krekar

Ikmet Kodzadziku

De fleste medlemmene av A- og B-gjengen

 

.... Nei, jeg fremstiller det ikke som at det er bare innvandrere som er kriminelle. "

 

Greit nok at du mener at det er mange kriminelle etniske nordmenn, men det er ikke det du "påpeker ettertrykkelig", du ga akkurat et bilde som var ganske skeivt.

 

 

De fleste medlemmene av A- og B-gjengen. Det er ganske mange så jeg tror ikke jeg orker å nevne fler.

 

A- og B-gjengen har liten betydning i kriminalitetsproblemene i Oslo nå. En venn av meg som selv har vært involvert i B-gjengen og Furuset-gjengen som bor på Høybråten i Oslo, har selv sagt gang på gang at disse gjengene er praktisk talt ferdige som "dagens kriminelle gjenger i hovedstaden." Hovedstadens problem kriminelt sett er en helt annen form for kriminalitet, mye verre enn narkotika og våpen, nemlig menneskehandel.

 

 

 

Er jo et paradoks at vi skal ta mer hensyn til noen kriminelle innvandrere en Norges egen sikkerhet, dette hadde ikke vært det samme hvis vi ikke sosialistene hadde bestemt i landet vårt. FrP har ville gjort noe med dette lenge, men så er også de det eneste partiet som tørr og kalde en spade for en spade!

 

EDIT: Kode

 

Tvertom, hvis den dagen kommer at Frp sitter i regjeringsposisjon kommer de til å komme med mange løftebrudd. Innvandringspolitikken til Frp henger ikke på greip med økonomien og arbeidsmarkedet. Innvandringsstoppen til Oslo, spesielt Groruddalen, Grønland/Tøyen og Søndre Nordstrand er foreslått pga. høy innvandringstetthet, men dette vil medføre enorme selvmotsigelser, skriket er så stort for innvandring at hvordan Frp skal f.eks. holde seg til under 1 000 ikkevestlige innvandrere i året, blir helt rart når over halvparten av restaurantene, t-banene, trikkene, bussene osv., har nemlig folk med ikkevestlig bakgrunn. Jeg forstår ikke hvordan Frp skal få dette til å funke, saken er den at de må akseptere hvordan samfunnet fungerer og det vil medføre at Frp vil ikke ha noe annet valg enn å ta imot mye mer enn bare 1 000 ikkevestlige innvandrere i året. Kan vel heller kalle det for: Frp er det eneste partiet som kaller en spade for en spade, men har de egentlig noensinne vært opp i sandkassa?

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Ser du virkelig ikke selvmotsigelsen her i ditt eget innlegg?

 

"Hvor skal jeg begynne?

Sohaila Andrawes

Metkel N. Betew

Krekar

Ikmet Kodzadziku

De fleste medlemmene av A- og B-gjengen

 

.... Nei, jeg fremstiller det ikke som at det er bare innvandrere som er kriminelle. "

 

Greit nok at du mener at det er mange kriminelle etniske nordmenn, men det er ikke det du "påpeker ettertrykkelig", du ga akkurat et bilde som var ganske skeivt.

 

Herre Gud! Jeg ble bedt om å gi eksempler på kriminelle Norge har importert. Du får for faen lære deg å følge med på sammenhengen før du kommer med beskyldninger. Jeg svarte på en direkte oppfordring, så du kan gi en lang faen i å: a) legge ord i munnen på meg og b) rive mine uttalelser ut av sammenheng for å prøve å manipulere betydningen av det jeg skriver. Jeg kan godt komme med en liknende liste over etnisk norske kriminelle, men det var altså ikke det som ble etterspurt.

 

Red.: Det var jammen du som spurte også! Fytti grisen! Først så spør du, når svaret kommer så angriper du meg for å komme med ett skeivt bilde!? Den typen hersketeknikk og manipulativ debatteknikk kan du legge av deg, da det er veldig destruktivt hvis du skal prøve å holde en debatt gående.

 

Når har Norge importert kriminelle fra utlandet?

Det som er problemet er jo måten du framstiller det som om det er kun innvandrere som er kriminelle, du gjorde det senest i det jeg svarer på, og det skaper unødvendig kløfter og skiller, det burde du se.

/Red.

 

De fleste medlemmene av A- og B-gjengen. Det er ganske mange så jeg tror ikke jeg orker å nevne fler.

 

A- og B-gjengen har liten betydning i kriminalitetsproblemene i Oslo nå. En venn av meg som selv har vært involvert i B-gjengen og Furuset-gjengen som bor på Høybråten i Oslo, har selv sagt gang på gang at disse gjengene er praktisk talt ferdige som "dagens kriminelle gjenger i hovedstaden." Hovedstadens problem kriminelt sett er en helt annen form for kriminalitet, mye verre enn narkotika og våpen, nemlig menneskehandel.

 

Hvor liten eller stor betydning vennen din mener at de har er for meg revnende likegyldig. Det som betyr noe er at disse gjengene faktisk påvirker statistikken. At vennen din som selv er kriminell prøver å glatte over bildet er jo ikke så veldig overraskende akkurat. At menneskehandel er ett stort problem er helt klart og noe jeg håper vi får bukt med.

 

Er jo et paradoks at vi skal ta mer hensyn til noen kriminelle innvandrere en Norges egen sikkerhet, dette hadde ikke vært det samme hvis vi ikke sosialistene hadde bestemt i landet vårt. FrP har ville gjort noe med dette lenge, men så er også de det eneste partiet som tørr og kalde en spade for en spade!

 

EDIT: Kode

 

Tvertom, hvis den dagen kommer at Frp sitter i regjeringsposisjon kommer de til å komme med mange løftebrudd. Innvandringspolitikken til Frp henger ikke på greip med økonomien og arbeidsmarkedet. Innvandringsstoppen til Oslo, spesielt Groruddalen, Grønland/Tøyen og Søndre Nordstrand er foreslått pga. høy innvandringstetthet, men dette vil medføre enorme selvmotsigelser, skriket er så stort for innvandring at hvordan Frp skal f.eks. holde seg til under 1 000 ikkevestlige innvandrere i året, blir helt rart når over halvparten av restaurantene, t-banene, trikkene, bussene osv., har nemlig folk med ikkevestlig bakgrunn. Jeg forstår ikke hvordan Frp skal få dette til å funke, saken er den at de må akseptere hvordan samfunnet fungerer og det vil medføre at Frp vil ikke ha noe annet valg enn å ta imot mye mer enn bare 1 000 ikkevestlige innvandrere i året. Kan vel heller kalle det for: "Frp er det eneste partiet som kaller en spade for en spade, men har de egentlig noensinne vært opp i sandkassa?"

 

Vi i Trondheim klarer fint å kjøre bussene våre med etniske nordmenn vi, hvorfor er dette så vanskelig i Oslo? Det er noen innvandrere som kjører buss i Trondheim også, akkurat som at det er noen innvandrere som er advokater, leger, taxisjåfører osv. Hadde Norge stoppet opp uten disse? Tja, det er ikke disse innvandrerne som er problemet - altså selv om du prøver å vri det til at det er det folk sier. Det er de kriminelle innvandrerne folk vil bli kvitt. Mehmet som lager byens beste kebab har ikke en mørk side på kvelden hvor han bedriver kriminell virksomhet, derfor er han heller ikke ett problem. Chen som har for vane å brekke spilleautomater, stikke ned og rane folk på åpen gate, er det. Jeg håper du ser den subtile forskjellen? Alle som ønsker å følge norsk lov er hjertlig velkommen, men kommer du hit for å rane, voldta eller bedrive annen kriminell virksomhet så kan du dra deg til helvete hjem igjen.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Herre Gud! Jeg ble bedt om å gi eksempler på kriminelle Norge har importert. Du får for faen lære deg å følge med på sammenhengen før du kommer med beskyldninger. Jeg svarte på en direkte oppfordring, så du kan gi en lang faen i å: a) legge ord i munnen på meg og b) rive mine uttalelser ut av sammenheng for å prøve å manipulere betydningen av det jeg skriver. Jeg kan godt komme med en liknende liste over etnisk norske kriminelle, men det var altså ikke det som ble etterspurt.

 

Red.: Det var jammen du som spurte også! Fytti grisen! Først så spør du, når svaret kommer så angriper du meg for å komme med ett skeivt bilde!? Den typen hersketeknikk og manipulativ debatteknikk kan du legge av deg, da det er veldig destruktivt hvis du skal prøve å holde en debatt gående.

 

Når har Norge importert kriminelle fra utlandet?

Det som er problemet er jo måten du framstiller det som om det er kun innvandrere som er kriminelle, du gjorde det senest i det jeg svarer på, og det skaper unødvendig kløfter og skiller, det burde du se.

/Red.

 

Nei, jeg spurte om NÅR vi hadde importert, ikke hvem. Nå pålegger du meg ting jeg ikke har skrevet. Du ramser opp en masse utenlandske navn, og så mestrer du å si det utrolige: "Nei, jeg fremstiller det ikke som at det er bare innvandrere som er kriminelle." Det er ganske selvmotsigende! Og at du først nå velger å endre synet ditt fra og snakke kun om kriminelle innvandrere til å begynne og nevne at det finnes norske kriminelle blir veldig rart, for du har gjennom innleggene i denne debatten og tråden generelt gitt inntrykk av at du mener kriminelle innvandrere er hovedsaklig nesten det eneste problemet.

 

Hvor liten eller stor betydning vennen din mener at de har er for meg revnende likegyldig. Det som betyr noe er at disse gjengene faktisk påvirker statistikken. At vennen din som selv er kriminell prøver å glatte over bildet er jo ikke så veldig overraskende akkurat. At menneskehandel er ett stort problem er helt klart og noe jeg håper vi får bukt med.

 

Du beskylder meg for å ta ord ut av munnen din og manipulere dem? Når sa jeg at vennen min var kriminell? Jeg sa han har vært involvert i både B-gjengen og Furuset-gjengen, men aldri nevnt noe om kriminell virksomhet. Ganske morsomt egentlig med tanke på hva du akkurat beskyldte meg lengere opp i innlegget ditt. Og nei vennen min prøver ikke å glatte over bildet, sannheten er at disse to gjengene har sunket betraktelig i kriminalstatistikker og det tunge kriminelle miljøet i Oslo, ergo de har en veldig liten betydning til mye av det som foregår i Oslo i dag.

 

Vi i Trondheim klarer fint å kjøre bussene våre med etniske nordmenn vi, hvorfor er dette så vanskelig i Oslo? Det er noen innvandrere som kjører buss i Trondheim også, akkurat som at det er noen innvandrere som er advokater, leger, taxisjåfører osv. Hadde Norge stoppet opp uten disse? Tja, det er ikke disse innvandrerne som er problemet - altså selv om du prøver å vri det til at det er det folk sier. Det er de kriminelle innvandrerne folk vil bli kvitt. Mehmet som lager byens beste kebab har ikke en mørk side på kvelden hvor han bedriver kriminell virksomhet, derfor er han heller ikke ett problem. Chen som har for vane å brekke spilleautomater, stikke ned og rane folk på åpen gate, er det. Jeg håper du ser den subtile forskjellen? Alle som ønsker å følge norsk lov er hjertlig velkommen, men kommer du hit for å rane, voldta eller bedrive annen kriminell virksomhet så kan du dra deg til helvete hjem igjen.

 

Å sammenligne Oslo og Trondheim når det kommer til innvandrere, arbeidsplasser, kollektivtrafikk osv., er å dra på ville veier. Ruter AS som er kollektivselskapet for Oslo og Akershus er helt avhengige av innvandrere, når faktumet er at halvparten av de som kjører bussene, trikkene, t-banene osv. i Oslo er av ikke-vestlig bakgrunn, det er få nordmenn som vil ta disse jobbene, skal et ordentlig kollektivtilbud opprettholdes i hovedstaden er man helt avhengig av flere innvandrere. Skal restauranter, utesteder, kebabsjapper overleve i hovedstaden er vi helt avhengige av dem der også. Skal bygninger bygges, skal noe repareres ja, så trenger vi dem der også. Det er så mange ting som spiller på det at vi trenger innvandrere i hovedstaden og generelt i resten av landet slik at synker innvandringen, spesielt til hovedstaden mens også til andre byer i Norge så vil det medføre flere stopp i bylivet generelt. Og det er noe mange politikere og Oslo kommune selv har innrømmet.

Det siste du skrev er jeg forsåvidt enig i, men å sende dem ut av landet mener jeg er å gå for langt. Er du ikke norsk statsborger og du begår et drap mener jeg utsendelse som i dag skal være til dels riktig. Ellers så sier jo de fleste: "Nordmenn og innvandrere skal behandles på lik linje", noe jeg står selvfølgelig 100% bak, derfor så betyr det straff i Norge for både nordmenn og innvandrere er en helt rett likebehandling av mennesker. Denne: "Kast dem ut av landet"-maset er bare en pådriver for enda mer forskjellsbehandling.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For meg høres dette ut som et dilemma!?

 

Valget står mellom å importere en drøss med trøndere, eller en haug med usikra utlendinger. Hva er verst?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Herre Gud! Jeg ble bedt om å gi eksempler på kriminelle Norge har importert. Du får for faen lære deg å følge med på sammenhengen før du kommer med beskyldninger. Jeg svarte på en direkte oppfordring, så du kan gi en lang faen i å: a) legge ord i munnen på meg og b) rive mine uttalelser ut av sammenheng for å prøve å manipulere betydningen av det jeg skriver. Jeg kan godt komme med en liknende liste over etnisk norske kriminelle, men det var altså ikke det som ble etterspurt.

 

Red.: Det var jammen du som spurte også! Fytti grisen! Først så spør du, når svaret kommer så angriper du meg for å komme med ett skeivt bilde!? Den typen hersketeknikk og manipulativ debatteknikk kan du legge av deg, da det er veldig destruktivt hvis du skal prøve å holde en debatt gående.

 

Når har Norge importert kriminelle fra utlandet?

Det som er problemet er jo måten du framstiller det som om det er kun innvandrere som er kriminelle, du gjorde det senest i det jeg svarer på, og det skaper unødvendig kløfter og skiller, det burde du se.

/Red.

 

Nei, jeg spurte om NÅR vi hadde importert, ikke hvem. Nå pålegger du meg ting jeg ikke har skrevet. Du ramser opp en masse utenlandske navn, og så mestrer du å si det utrolige: "Nei, jeg fremstiller det ikke som at det er bare innvandrere som er kriminelle." Det er ganske selvmotsigende! Og at du først nå velger å endre synet ditt fra og snakke kun om kriminelle innvandrere til å begynne og nevne at det finnes norske kriminelle blir veldig rart, for du har gjennom innleggene i denne debatten og tråden generelt gitt inntrykk av at du mener kriminelle innvandrere er hovedsaklig nesten det eneste problemet.

Hvis du forventer at jeg skal sitte med dato for når disse innvandret til Norge så må jeg si at du forventer litt for mye av meg. Når vi importerte de som jeg nevnte så importerte vi kriminelle innvandrere. Andrawes var f.eks en flykaprer som vi valgte å beskytte. Du kan selv slå opp, NÅR disse ble importert til Norge, det viktige er at de er innvandrere og kriminelle på samme tid. Jeg velger ikke NÅ å endre mitt syn, men hvis du leser navnet på tråden så handler denne tråden om innvandrere og asylsøkere, da er det off topic å blande inn norske kriminelle. Det diskuteres altså problematikk rundt innvandrere og asylsøkere, ikke nordmenn. Er det virkelig mulig å unngå å få med seg hva tråden handler om, for så å beskylde de som holder seg til tema for å være ensporet og skeive i sine fremstillinger? Nei, start en tråd om kriminalitet og nordmenn og du skal se at jeg hudfletter dem like mye som kriminelle innvandrere. Jeg hadde helst sett at vi låste kriminelle nordmenn inn i små sorte hull, på vann og brød, og kastet nøklene.

 

Hvor liten eller stor betydning vennen din mener at de har er for meg revnende likegyldig. Det som betyr noe er at disse gjengene faktisk påvirker statistikken. At vennen din som selv er kriminell prøver å glatte over bildet er jo ikke så veldig overraskende akkurat. At menneskehandel er ett stort problem er helt klart og noe jeg håper vi får bukt med.

 

Du beskylder meg for å ta ord ut av munnen din og manipulere dem? Når sa jeg at vennen min var kriminell? Jeg sa han har vært involvert i både B-gjengen og Furuset-gjengen, men aldri nevnt noe om kriminell virksomhet. Ganske morsomt egentlig med tanke på hva du akkurat beskyldte meg lengere opp i innlegget ditt. Og nei vennen min prøver ikke å glatte over bildet, sannheten er at disse to gjengene har sunket betraktelig i kriminalstatistikker og det tunge kriminelle miljøet i Oslo, ergo de har en veldig liten betydning til mye av det som foregår i Oslo i dag.

 

Du sa at han var involvert i to kjente gjenger i Oslo. Han var vel neppe medlem i disse gjengene for moro skyld? Du vil vel kanskje argumentere for at disse gjengene er snille gutter som ikke bedriver kriminell virksomhet, men jeg tror nok at selv du innser at medlemmene i disse gjengene ikke akkurat beveger seg på den riktige siden av loven. Selv om det skulle være sant de har veldig liten betydning i det kriminelle miljøet i Oslo, så er de en del av den kriminelle statistikken og burde derfor gjøres noe med.

 

Vi i Trondheim klarer fint å kjøre bussene våre med etniske nordmenn vi, hvorfor er dette så vanskelig i Oslo? Det er noen innvandrere som kjører buss i Trondheim også, akkurat som at det er noen innvandrere som er advokater, leger, taxisjåfører osv. Hadde Norge stoppet opp uten disse? Tja, det er ikke disse innvandrerne som er problemet - altså selv om du prøver å vri det til at det er det folk sier. Det er de kriminelle innvandrerne folk vil bli kvitt. Mehmet som lager byens beste kebab har ikke en mørk side på kvelden hvor han bedriver kriminell virksomhet, derfor er han heller ikke ett problem. Chen som har for vane å brekke spilleautomater, stikke ned og rane folk på åpen gate, er det. Jeg håper du ser den subtile forskjellen? Alle som ønsker å følge norsk lov er hjertlig velkommen, men kommer du hit for å rane, voldta eller bedrive annen kriminell virksomhet så kan du dra deg til helvete hjem igjen.

 

Å sammenligne Oslo og Trondheim når det kommer til innvandrere, arbeidsplasser, kollektivtrafikk osv., er å dra på ville veier. Ruter AS som er kollektivselskapet for Oslo og Akershus er helt avhengige av innvandrere, når faktumet er at halvparten av de som kjører bussene, trikkene, t-banene osv. i Oslo er av ikke-vestlig bakgrunn, det er få nordmenn som vil ta disse jobbene, skal et ordentlig kollektivtilbud opprettholdes i hovedstaden er man helt avhengig av flere innvandrere. Skal restauranter, utesteder, kebabsjapper overleve i hovedstaden er vi helt avhengige av dem der også. Skal bygninger bygges, skal noe repareres ja, så trenger vi dem der også. Det er så mange ting som spiller på det at vi trenger innvandrere i hovedstaden og generelt i resten av landet slik at synker innvandringen, spesielt til hovedstaden mens også til andre byer i Norge så vil det medføre flere stopp i bylivet generelt. Og det er noe mange politikere og Oslo kommune selv har innrømmet.

Det siste du skrev er jeg forsåvidt enig i, men å sende dem ut av landet mener jeg er å gå for langt. Er du ikke norsk statsborger og du begår et drap mener jeg utsendelse som i dag skal være til dels riktig. Ellers så sier jo de fleste: "Nordmenn og innvandrere skal behandles på lik linje", noe jeg står selvfølgelig 100% bak, derfor så betyr det straff i Norge for både nordmenn og innvandrere er en helt rett likebehandling av mennesker. Denne: "Kast dem ut av landet"-maset er bare en pådriver for enda mer forskjellsbehandling.

 

Som jeg har påpekt flere ganger, det er ikke arbeidsinnvandrere som er problemet. De er altså de kriminelle innvandrerene som er problemet. Jeg har flere venner selv som er innvandrere og de er faktisk enige med meg. De hater å bli stigmatisert fordi at de er innvandrere. Folk kikker seg over skulderen når de hører noen snakke litt gebrokkent eller på ett annet språk og de ser hvilke blikk de får. Årsaken er at de relativt få innvandrerne som faktisk bedriver kriminell virksomhet ødelegger for resten. Jeg mener at det er på sin plass å kaste ut de som ikke klarer å oppføre seg. De kommer hit som gjester og svarer med å voldta, rane, drepe, voldskriminalitet, smugling av narkotika, prostitusjon, salg av falskt gull, smugling av kjøtt/sprit/tobakk osv. Hvorfor skal vi belønne dem med oppholdstillatelse? Send dette avskummet hjem og nekt dem innreise permanent. Det er ikke noe problem å legge en klausul inn for innvandrere som sier at de blir sendt hjem om de bedriver kriminell aktivitet, uten at det er forskjellsbehandling. Hvis jeg er på besøk til deg, stjeler med meg TV-en din når jeg drar hjem. Blir jeg da invitert over en gang til?

Lenke til kommentar
Hvis du forventer at jeg skal sitte med dato for når disse innvandret til Norge så må jeg si at du forventer litt for mye av meg. Når vi importerte de som jeg nevnte så importerte vi kriminelle innvandrere. Andrawes var f.eks en flykaprer som vi valgte å beskytte. Du kan selv slå opp, NÅR disse ble importert til Norge, det viktige er at de er innvandrere og kriminelle på samme tid. Jeg velger ikke NÅ å endre mitt syn, men hvis du leser navnet på tråden så handler denne tråden om innvandrere og asylsøkere, da er det off topic å blande inn norske kriminelle. Det diskuteres altså problematikk rundt innvandrere og asylsøkere, ikke nordmenn. Er det virkelig mulig å unngå å få med seg hva tråden handler om, for så å beskylde de som holder seg til tema for å være ensporet og skeive i sine fremstillinger? Nei, start en tråd om kriminalitet og nordmenn og du skal se at jeg hudfletter dem like mye som kriminelle innvandrere. Jeg hadde helst sett at vi låste kriminelle nordmenn inn i små sorte hull, på vann og brød, og kastet nøklene.

 

Jeg har full forståelse for at å kreve dato for når de du nevnte kom til Norge er å spørre om for mye, men det var altså du som startet å nevne importering av innvandrere til Norge, not me. Om synet ditt har blitt endret skal jeg ikke uttale meg for mye om, selvom jeg skrev det, men jeg er jo ikke med deg nå så det kan jeg umulig se, men jeg mener at du har hatt en tendens til og mer og mer nevne kriminelle nordmenn for å motbevise det du startet å skrive. Tråden heter jo: "Tråden for oss som liker innvandrere og asylsøkere". Jeg er jo forsåvidt enig i at det er viktig å diskutere dette, så det ville jo blitt en veldig ensporet debatt med kun innvandrervennlige innlegg, men jeg er da altså ikke den som har bommet i så måte da jeg har forholdt meg til hva tråden etterspør.

 

 

Du sa at han var involvert i to kjente gjenger i Oslo. Han var vel neppe medlem i disse gjengene for moro skyld? Du vil vel kanskje argumentere for at disse gjengene er snille gutter som ikke bedriver kriminell virksomhet, men jeg tror nok at selv du innser at medlemmene i disse gjengene ikke akkurat beveger seg på den riktige siden av loven. Selv om det skulle være sant de har veldig liten betydning i det kriminelle miljøet i Oslo, så er de en del av den kriminelle statistikken og burde derfor gjøres noe med.

 

Involert og å begå kriminelle handlinger er jo ikke nødvendig ensbetydende. Involert mener jeg at han i ung alder

ble rekruttert inn i disse gjengene, snakk om ned i 11-12 årsalderen, han har selv rent rulleblad og har ikke noensinne begått kriminelle handlinger, han kjenner til gjengmedlemmene og har vært med på ting tidligere i disse gjengene. Selvom de er kriminelle gjenger, er ikke det dermed sagt at alle som er med i dem er kriminelle. Du må gjerne utføre noe kriminelt før du kan kalles kriminell.

 

 

Som jeg har påpekt flere ganger, det er ikke arbeidsinnvandrere som er problemet. De er altså de kriminelle innvandrerene som er problemet. Jeg har flere venner selv som er innvandrere og de er faktisk enige med meg. De hater å bli stigmatisert fordi at de er innvandrere. Folk kikker seg over skulderen når de hører noen snakke litt gebrokkent eller på ett annet språk og de ser hvilke blikk de får. Årsaken er at de relativt få innvandrerne som faktisk bedriver kriminell virksomhet ødelegger for resten. Jeg mener at det er på sin plass å kaste ut de som ikke klarer å oppføre seg. De kommer hit som gjester og svarer med å voldta, rane, drepe, voldskriminalitet, smugling av narkotika, prostitusjon, salg av falskt gull, smugling av kjøtt/sprit/tobakk osv. Hvorfor skal vi belønne dem med oppholdstillatelse? Send dette avskummet hjem og nekt dem innreise permanent. Det er ikke noe problem å legge en klausul inn for innvandrere som sier at de blir sendt hjem om de bedriver kriminell aktivitet, uten at det er forskjellsbehandling. Hvis jeg er på besøk til deg, stjeler med meg TV-en din når jeg drar hjem. Blir jeg da invitert over en gang til?

 

Kjenner også innvandrere som sier akkurat det samme, men de begrunner det på en helt annen måte, de mener at det nemlig trengs en holdningsendring i det norske folk som jeg er helt enig i. Vi lever i 2008 og mange har meninger og holdninger som holder til på 50-tallet. De føler også at de blir kastet mistenkelige øyne på når de snakker, går rundt i nasjonaldrakten dems, snakker på dems språk osv., og der er det ikke de kriminelle innvandrerne man skal skylde på, der trengs det en holdningsendring, rett og slett. Man kan leve i en utopi av at Norge består kun av nordmenn, men saken er en helt annen vi har nærmere 500 000 innvandrere i dag og innen 2020 vil antallet ikke-vestlige innvandrere være over 1 million, det sier seg selv at en holdningsendring er helt nødvendig skal vi holde et samfunn blandet og flerkulturelt, for det som er på vei å skje nå er at vi får et delt samfunn som vil medføre store samfunnsproblemer i framtiden, det gjør det allerede nå, men problemet vil bare vokse fortsetter vi sånn som nå. Kriminalitet blant innvandrere er jo noe nordmenn burde sette seg mer inn i, for mange tror de gjør dette bare for å være jævlige og saken for de fleste er en helt annen, det handler om alt fra: Utpressing, sosiale ulikheter, drapstrusler osv., mange av dem er nødt til å gjøre ting som de egentlig ikke vil.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Er jo et paradoks at vi skal ta mer hensyn til noen kriminelle innvandrere en Norges egen sikkerhet, dette hadde ikke vært det samme hvis vi ikke sosialistene hadde bestemt i landet vårt. FrP har ville gjort noe med dette lenge, men så er også de det eneste partiet som tørr og kalde en spade for en spade!

 

Tvertom, hvis den dagen kommer at Frp sitter i regjeringsposisjon kommer de til å komme med mange løftebrudd. Innvandringspolitikken til Frp henger ikke på greip med økonomien og arbeidsmarkedet. Innvandringsstoppen til Oslo, spesielt Groruddalen, Grønland/Tøyen og Søndre Nordstrand er foreslått pga. høy innvandringstetthet, men dette vil medføre enorme selvmotsigelser, skriket er så stort for innvandring at hvordan Frp skal f.eks. holde seg til under 1 000 ikkevestlige innvandrere i året, blir helt rart når over halvparten av restaurantene, t-banene, trikkene, bussene osv., har nemlig folk med ikkevestlig bakgrunn.

HERREGUD!!! Hvor mange ganger skal dere innvadrings elskere bruke denne feilaktige agumetasjonen? Arbeidsinnvadring er ikke det samme som innvadring! Selvom innvadringen strammes inn blir arbeidsinnvadring opprettholdt og kanskje stryrket. Nå må dere gi dere med slike feilaktige utsagn... Dette er to kvoter!

Lenke til kommentar
HERREGUD!!! Hvor mange ganger skal dere innvadrings elskere bruke denne feilaktige agumetasjonen? Arbeidsinnvadring er ikke det samme som innvadring! Selvom innvadringen strammes inn blir arbeidsinnvadring opprettholdt og kanskje stryrket. Nå må dere gi dere med slike feilaktige utsagn... Dette er to kvoter!

 

Kanskje styrket? Unnskyld meg, Frp har ikke noen planer om det, tvertom. Når Frp sier: "Ikke flere ikke-vestlige innvandrere til Norge enn 1 000 i året" så sier det seg selv at det gjelder også arbeidsinnvandring. Dette vil snu Norge på hodet på mange måter, og svekke mange tilbud både for deg og meg.

Lenke til kommentar

Nei, det sier de ikke. De sier nei til ikke vestlig innvadring, men de har ALRDI sagt nei til arbeidsinnvandring! Vet du i hele tatt hva FrP faktisk står for? Det virker ikke slik. Synes du skal sette deg inn i hva de faktisk sier og ikke det alle andre sier at de sier.

 

Dette vil snu Norge på hodet på mange måter, og svekke mange tilbud både for deg og meg.

Og hvordan vil dette snu Norge for deg og meg? Kan gjerne klare meg uten T-Banen jeg altså, dessuten er de sosiale problemene lagt større en de "positive" faktorene med høy innvandring.

 

EDIT: Quote

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Nei, det sier de ikke. De sier nei til ikke vestlig innvadring, men de har ALRDI sagt nei til arbeidsinnvandring! Vet du i hele tatt hva FrP faktisk står for? Det virker ikke slik. Synes du skal sette deg inn i hva de faktisk sier og ikke det alle andre sier at de sier.

 

Jeg forholder meg KUN til det Fremskrittspartiet SIER: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=131738

Syns du kan legge av deg påstandene om at jeg kan så utrolig lite om Frp's politikk. Jeg leser det høytstående Frp-politikere som Siv Jensen og Per-Willy Amundsen sier, så får du prøve å motbevise det. Faktum er at flesteparten av de med ikke-vestlig bakgrunn som kommer hit kommer som innvandrere, ikke som ARBEIDSinnvandrere. Dette vil medføre at vi kommer til å miste masse med arbeidskraft hvis Frp får igjennom dette. For min del virker det mer som om Frp har en skjult agenda mot ikke-vestlige mennesker, framfor å tenke på hva slags kulturell berikelse innvandrere faktisk skaper i Norge.

 

Og hvordan vil dette snu Norge for deg og meg? Kan gjerne klare meg uten T-Banen jeg altså, dessuten er de sosiale problemene lagt større en de "positive" faktorene med høy innvandring.

 

EDIT: Quote

 

Sosiale problemer vil alltid være en utfordring, that's reality. Og må si du ikke kan mye om innvandrere i Norge hvis du antar at t-bane er det eneste de kjører? Faktum er at mange ikke-vestlige innvandrere har alt fra jobber på restauranter, kebabsjapper, kiosker (7-eleven, Narvesen, Deli de Luca osv.) og i kollektivtrafikken. Mange av disse tilbudene blir definitvt svekket hvis vi skal begrense antallet ikke-vestlige ned mot 1 000 i året, det er en ekstremt vei å gå og vil ikke bare medføre dårlige tilbud for oss her, men vil gjøre at vi skaper mange flere menneskelidelser enn det som er nødvendig.

Lenke til kommentar
Kanskje du skulle lest hele artikkelen PureJoy?!

 

"- Det betyr ikke at vi sier nei til nummer 1001 som kommer, men at det er vår målsetting. Det er nivået vi mener det norske samfunnet er i stand til å integrere på årlig basis, sier han."

 

Selvfølgelig har jeg lest hele artikkelen og jeg er klar over at det du siterer står der, men du må kanskje lese litt tydeligere? Det står nemlig også at det med færre enn 1 000 er en målsetting for Frp, og greit nok at man runder av til 1 000 betyr ikke at det er noe som sier ikke hundre flere eller færre, men det er altså rundt 1 000 Frp vil ligge, og det er alvorlig for alle de innvandrerne vi trenger å hjelpe til en trygg havn i dag, tror nok tilogmed den mest innvandringsfiendtlige personen forstår at dette er ikke mulig å få gjennom i praksis.

Lenke til kommentar
Er det ikke minst ti andre trygge havner før asylsøkere når Noreg?

 

Kommer jo helt an på hvor du kommer fra, men det finnes nok mange trygge, velstående og stabile land hvis du f.eks. prøver å komme deg til Norge fra Midtøsten eller Afrika kontinentet, før Norge.

Men det er dessverre mange land i Europa i dag som fører en innvandringspolitikk veldig nær det Frp står for, Danmark og nå også Sverige og Frankrike siden regjeringskifte i begge de to landene er gode eksempler på det.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Årsaken er at de landene har sett de problemene som jeg og andre ser og derfor nå gjør noe med det. Hvorfor skal vi vente til det er ute av kontroll før vi gjør noe med det? Hvorfor ikke ligge litt foran og lære av feilene som er gjort i andre land? Hvorfor er det nødvendig å rasere Norge FØR man tar problemene på alvor? Akkurat det forstår ikke jeg.

Lenke til kommentar
Årsaken er at de landene har sett de problemene som jeg og andre ser og derfor nå gjør noe med det. Hvorfor skal vi vente til det er ute av kontroll før vi gjør noe med det? Hvorfor ikke ligge litt foran og lære av feilene som er gjort i andre land? Hvorfor er det nødvendig å rasere Norge FØR man tar problemene på alvor? Akkurat det forstår ikke jeg.

 

Å rasere er jo nettopp det vi ikke gjør, vi bygger opp et flerkulturelt land. Det hadde ikke vært så mange problemer hvis vi hadde holdt oss borte fra fordommer å unødige bemerkninger, som gjør at mange innvandrere føler seg som annenrangs borgere.

Lenke til kommentar

ja, grunnen til at spessielle grupper av innvandrere lager uproporsjonalt mye faenskap er fordi vi nordmenn er slemme og fordomsfulle. De har ingen kontroll over egne handlinger. Jeg er så lei den innstillingen. De er problemet og vi må se å sette en stopper for at problemet øker. Som en skriver over så er landene som har blitt utsatt for denne berikelsen de som er mest i mot mer nedbryting av samfunnet mens vi fortsatt skal ta inn flere til vi ser opptøyer lik de vi har sett ellers i Europa og kanskje begynne å innse at visse grupper er vanskelig å integrere når de kommer i så stort antall.

Lenke til kommentar
Årsaken er at de landene har sett de problemene som jeg og andre ser og derfor nå gjør noe med det. Hvorfor skal vi vente til det er ute av kontroll før vi gjør noe med det? Hvorfor ikke ligge litt foran og lære av feilene som er gjort i andre land? Hvorfor er det nødvendig å rasere Norge FØR man tar problemene på alvor? Akkurat det forstår ikke jeg.

 

Å rasere er jo nettopp det vi ikke gjør, vi bygger opp et flerkulturelt land. Det hadde ikke vært så mange problemer hvis vi hadde holdt oss borte fra fordommer å unødige bemerkninger, som gjør at mange innvandrere føler seg som annenrangs borgere.

 

Har du problemer med å forstå hva som blir skrevet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...