Gå til innhold

Tråden for oss som liker innvandrere og asylsøkere


Anbefalte innlegg

Årsaken er at de landene har sett de problemene som jeg og andre ser og derfor nå gjør noe med det. Hvorfor skal vi vente til det er ute av kontroll før vi gjør noe med det? Hvorfor ikke ligge litt foran og lære av feilene som er gjort i andre land? Hvorfor er det nødvendig å rasere Norge FØR man tar problemene på alvor? Akkurat det forstår ikke jeg.

 

Å rasere er jo nettopp det vi ikke gjør, vi bygger opp et flerkulturelt land. Det hadde ikke vært så mange problemer hvis vi hadde holdt oss borte fra fordommer å unødige bemerkninger, som gjør at mange innvandrere føler seg som annenrangs borgere.

 

Har du problemer med å forstå hva som blir skrevet?

 

Nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke problemmer med innvandrer overhodet. Men, når de slipper inni Norge så synest jeg at de burde integrere seg etter Norsk tadisjon og kultur også.

 

Denne er kansje litt på kanten:

Hvorfor styrter ikke vi Nordmenn eller for den saks skyld Russland inn i WTC ? (World Trade Center)

 

Altså, ikke for og være frekk på noen slags måte og jeg sier ikke at alle er sånn, men det skjer vesentlig mye mer dritt i midt-østen enn noen annet sted. Ved og sprenge seg selv og da til og med ta med seg mange uskyldige i døden, skal de komme til Allah ? Fordi når Koranen ble skrevet i ca år 632 visste ingen hva sprengstoff var så for min del virker det ulogisk. Men, at de heller døde for en sak de stod for kan godt være, men det har ingenting med og ta med seg en drøs uskyldige og gjøre heller.

Det er på disse grunnlag vi skaper spekulasjon om hvordan det hadde vert og integrere deres kulturer i vårt miljø, som kommer til og være det samme miljøet fremover uannsett.

 

Så til slutt vil jeg runde av med og si at. Jeg har for all del ingenting mot innvandrere eller utlendinger for den saks skyld, jeg kjenner mange ved mottaket der jeg bor og noen andre beboende rundt i området. Men, det at vi skal måte innhente oss etter noen som vi har sluppet inn i landet vårt for og gi ly under krig eller andre omstendigheter er jo rett og slett ikke slik det fungerer. Eller er det det?

 

Spekulasjonene bygger seg og danner bilder av hvordan de oppfører seg som jeg selv selføgelig vet og som nevnt tidligere, at alle er ikke slik. Men, det er bare sånn verden fungerer. En Stat tenker mer på profit enn på humanitet på alle måter så det er hensynsløst og prøve i det hele tatt.

 

Håper ingen føler seg truffet av min post, og den var bare ment som vinkling mot hensynsløs terrorisme.

 

Takk for meg.

Johsse-

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Jeg har ikke problemmer med innvandrer overhodet. Men, når de slipper inni Norge så synest jeg at de burde integrere seg etter Norsk tadisjon og kultur også

 

Går det ikke an å leve i to forskjellige kulturer`? For meg funker det faktisk. Du trenger ikke å leve etter en utenlandsk kultur, derimot jeg må forholde meg til 2 forskjellige kulturer.

 

 

Hvorfor styrter ikke vi Nordmenn eller for den saks skyld Russland inn i WTC ? (World Trade Center)

 

Vel, USA har ikke baller til å gå til direkte krig mot Russland, og de tjener lite på å innvadere Norge (militært sett tjener de lite på, fordi Norge er ikke så veldig viktig strategisk sett. Jeg vet at du mener generelt andre land også, men det finnes alltid en logsik grunn for det.)

 

Altså, ikke for og være frekk på noen slags måte og jeg sier ikke at alle er sånn, men det skjer vesentlig mye mer dritt i midt-østen enn noen annet sted. Ved og sprenge seg selv og da til og med ta med seg mange uskyldige i døden, skal de komme til Allah ?

 

Jepp. Noen kaller det for patriotismen, andre kaller det for terrorismen. De landene du hinter til, er direkte innvadert av en utenlandsk militær makt som dreper deres befolkning med mest avanserte våpen. De har vel lov til å beskytte seg selv og sitt land med steiner ( de ikke har noe våpen)

Så hvordan hadde folk her til lands under andre verdens krig??

Hvem tror du har drept mest uskyldige i løpet av de siste 10 årene? menneske "elskere " amerikanere eller de terroristene du hinter til?

Ikke forstå meg feil, jeg støtter heller ikke noe selvmordsbombere, jeg fordømmer begge deler. De begge dreper uskyldige på hver sin måte.

 

Det er på disse grunnlag vi skaper spekulasjon om hvordan det hadde vert og integrere deres kulturer i vårt miljø, som kommer til og være det samme miljøet fremover uannsett

 

Du kan vel "ta fra " den delen du synes er greit , ikke hele pakka altså. Eller la være helt. Jeg støtter at her skal det være norks tradisjon og kultur. Men om noen fortsatt synes at en utenlandsk kultur har noe fint vi kan benytte oss av, så be my quest.

 

Må bare si at det er få som ødelegger for de fleste, sikekrt nevnt her før også. Og det ligger i menneskes natur. For en stundt siden ble jeg kjent med en irakisk kurder, vi ble venner, etter et par år vennskap, svindlet han meg, jeg klarte å få mine penger tilbake men har siden holdt avstand fra irakisk kurdere. Det er helt sikkert at alle er ikke svindlere, voldsmen og drittsekker, men som sagt det ligger i menneskes natur. Jeg skjønner jo skeptisismen.

 

For dere som er imot innvandrere, la oss si at det er mulig å kaste ut alle som er ikke ekte norske, hva vil skje her i landet?

Har du nok lærere, leger , sykepleiere, de som vakser, og generelt arbeidskraft?

Bedriften jeg jobber i, ville i hvertfall gått konkurs. Over 90 % av arbeidere har utenlandsk bakgrunn

Vil halve Oslo fungere da`?

Tviler på veldig sterkt

 

Ja, du får fordeler også, mindre kriminelitet osv

 

Edit: skrivefeil

 

 

MVH

 

Hemat

Endret av Hemat
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har ikke problemmer med innvandrer overhodet. Men, når de slipper inni Norge så synest jeg at de burde integrere seg etter Norsk tadisjon og kultur også

 

Går det ikke an å leve i to forskjellige kulturer`? For meg funker det faktisk. Du trenger ikke å leve etter en utenlandsk kultur, derimot jeg må forholde meg til begge.

 

 

Hvorfor styrter ikke vi Nordmenn eller for den saks skyld Russland inn i WTC ? (World Trade Center)

 

Vel, USA har ikke baller til å gå til direkte krig mot Russland, og de tjener lite på å innvadere Norge (militært sett tjener de lite på, fordi Norge er ikke så veldig viktig strategisk sett. Jeg vet at du mener generelt andre land også, men det finnes alltid en logsik grunn for det.)

 

Altså, ikke for og være frekk på noen slags måte og jeg sier ikke at alle er sånn, men det skjer vesentlig mye mer dritt i midt-østen enn noen annet sted. Ved og sprenge seg selv og da til og med ta med seg mange uskyldige i døden, skal de komme til Allah ?

 

Jepp. Noen kaller det for patriotismen, andre kaller det for terrorismen. De landene du hinter til, er direkte innvadert av en utenlandsk militær makt som dreper deres befolkning med mest avanserte våpen. De har vel lov til å beskytte seg selv og sitt land med steiner ( de ikke har noe våpen)

Så hvordan hadde folk her til lands under andre verdens krig??

Hvem tror du har drept mest uskyldige i løpet av de siste 10 årene? menneske "elskere " amerikanere eller de terroristene du hinter til?

Ikke forstå meg feil, jeg støtter heller ikke noe selvmordsbombere, jeg fordømmer begge deler. De begge dreper uskyldige på hver sin måte.

 

Det er på disse grunnlag vi skaper spekulasjon om hvordan det hadde vert og integrere deres kulturer i vårt miljø, som kommer til og være det samme miljøet fremover uannsett

 

Du kan vel "ta fra " den delen du synes er greit , ikke hele pakka altså. Eller la være helt. Jeg støtter at her skal det være norks tradisjon og kultur. Men om noen fortsatt synes at en utenlandsk kultur har noe fint vi kan benytte oss av, så be my quest.

 

Må bare si at det er få som ødelegger for de fleste, sikekrt nevnt her før også. Og det ligger i menneskes natur. For en stundt siden ble jeg kjent med en irakisk kurder, vi ble venner, etter et par år vennskap, svindlet han meg, jeg klarte å få mine penger tilbake men har siden holdt avstand fra irakisk kurdere. Det er helt sikkert at alle er ikke svindlere, voldsmen og drittsekker, men som sagt det ligger i menneskes natur. Jeg skjønner jo skeptisismen.

 

For dere som er imot innvandrere, la oss si at det er mulig å kaste ut alle som er ikke ekte norske, hva vil skje her i landet?

Har du nok lærere, leger , sykepleiere, de som vakser, og generelt arbeidskraft?

Bedriften jeg jobber i, ville i hvertfall gått konkurs. Over 90 % av arbeidere har utenlandsk bakgrunn

Vil halve Oslo fungere da`?

Tviler på veldig sterkt

 

Ja, du får fordeler også, mindre kriminelitet osv

 

 

mvh

 

Norge er ikke viktig strategisk sett? Stort mer historieløs er det vel ikke mulig å bli. :)

 

a) Det er ikke alle av utenladsk opprinnelse som skal kastes ut, bare de som er kriminelle.

b) Om man kaster ut alle av utenlandsk opprinnelse slik du sier, så vil man også ha mindre behov for lærere, leger osv. Det at de er her skaper ett behov som ikke er der om de ikke er her. Uansett så er det ingen her som har sagt eller foreslått å kaste ut alle innvandrere, men kun de som begår alvorlige kriminelle handlinger som f.eks blind vold, ran, voldtekt og drap.

c) Fungerte ikke Norge før vi fikk innvandrere hit?

Lenke til kommentar
Hvorfor styrter ikke vi Nordmenn eller for den saks skyld Russland inn i WTC ? (World Trade Center)

 

Først og fremst fordi vi ikke deler deres syke overbevisninger. Ser ut som flere og flere er i ferd med å skjønne at Islam er et stort problem. Takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Går det ikke an å leve i to forskjellige kulturer`?

 

Hvem tror du har drept mest uskyldige i løpet av de siste 10 årene? menneske "elskere " amerikanere eller de terroristene du hinter til?

 

Kommer an på hvor forskjellige de er. Islam kan ikke sameksistere med vestlige kulturer uten av det blir bråk.

 

USA er definitivt ikke verre enn terroristene. Dersom USA hadde hatt perfekte våpen, ville de tatt livet kun av de verste bøllene, ikke sivile. Hadde islamistene hatt masseødeleggelsesvåpen, ville de ikke nøle med å bruke dem. USAs regjering har tatt livet av uskyldige sivile, ikke rent få heller, men det er ikke intensjonen deres. Ikke at det forsvarer det på noen som helst måte, men å sammenligne Bush, Blaire m. fl. med Usama bin Laden er helt på trynet.

 

Innvandrere er flott, vi trenger dem. Men la oss stille visse krav før vi lar dem slippe inn!

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Norge er ikke viktig strategisk sett? Stort mer historieløs er det vel ikke mulig å bli.

 

kall det hva du vil men Norge er ikke det. for eksempel Irak er langt viktigere.

 

b) Om man kaster ut alle av utenlandsk opprinnelse slik du sier, så vil man også ha mindre behov for lærere, leger osv. Det at de er her skaper ett behov som ikke er der om de ikke er her. Uansett så er det ingen her som har sagt eller foreslått å kaste ut alle innvandrere, men kun de som begår alvorlige kriminelle handlinger som f.eks blind vold, ran, voldtekt og drap.

 

Fint at du ikke vil kaste ut alle.

Vel, om en norsk lærer uderviser 120 stykker der 20 stk er utlendinger i løpet av arbeidsdagen, vil han ikke slippe å undervise dersom vi kaster ut de 20 utlendingene. Men derimot hvis en utenlandsk lærer underviser det, hva skjer hvis du kaster ham ut. btw er norske for fine til å vaske toalett/gulv. men det gjør vi med glede.

 

 

c) Fungerte ikke Norge før vi fikk innvandrere hit?

 

Jo da, det fungerte, men det var andre tider, andre økonomiske situasjoner og et helt annet samfunn enn det vi kjenner idag. Tror du det ville funket idag?

 

 

Først og fremst fordi vi ikke deler deres syke overbevisninger. Ser ut som flere og flere er i ferd med å skjønne at Islam er et stort problem. Takk og pris for det.

 

isbit, seriøst, du burde lære deg litt mer om islam før du slenger ulogiske usanne påstander. Det høres bare for dumt ut.

btw den der WTC saken er en film, vi ser bare sluttproduktet, bonusmateriale følgte ikke med så vi vet ikke hvordan den er laget.

 

USA er definitivt ikke verre enn terroristene. Dersom USA hadde hatt perfekte våpen, ville de tatt livet kun av de verste bøllene, ikke sivile. Hadde islamistene hatt masseødeleggelsesvåpen, ville de ikke nøle med å bruke dem. USAs regjering har tatt livet av uskyldige sivile, ikke rent få heller, men det er ikke intensjonen deres

 

har du lest dagens aftenposten?? klikk her så får du lese litt sannhet også. Og må bare minne deg at det er ikke første eller siste gang. Det skjer hverdag, men saken har blitt for kjedelig for norske og internasjonale aviser.

Har USA nølt med å bruke masseødeleggelsesvåpen??

 

Ikke at det forsvarer det på noen som helst måte, men å sammenligne Bush, Blaire m. fl. med Usama bin Laden er helt på trynet.

 

For meg, så er alle tre like ille. Bush er kanskje verst siden han har tatt livet av flere hundretusen uskyldige mennesker, deriblant kvinner og barn.Antallet som vi leser i media, er langt fra virkeligheten. Personlig ganger jeg tallet av antall drepte med 10. (altså der USA/NATO soldater er innvolvert)

Utrolig mange har blitt voldtatt, mishandlet, hvem står bak alt det da?

(Je forsvarer ikke Osama, jeg bare sammenligner han med Bush)

Enkelte soldater har jo fått symbolsk straff, men 99,99999% har kanskje fått medalje for det.

 

Innvandrere er flott, vi trenger dem. Men la oss stille visse krav før vi lar dem slippe inn!

 

Der er jeg enig med deg, men desverre har Norge blitt et land der det ofte lønner seg å være kriminell. Så her bør grunnloven forandres.

Lenke til kommentar
isbit, seriøst, du burde lære deg litt mer om islam før du slenger ulogiske usanne påstander. Det høres bare for dumt ut.

 

Har USA nølt med å bruke masseødeleggelsesvåpen??

 

For meg, så er alle tre like ille.

 

Med "å lære mer om Islam" mener du altså at jeg bør lære å respektere dogmene deres?

 

USA har masseødeleggeslsesvåpen. De brukte det en gang og det var en gang for mye. Men hadde islamistene hatt det, ville ikke verden bestått. Du må gjerne si at Bush er like ille som Laden, men da tar du skammelig feil. Bush er en klovn av en president, men han er en pusekatt sammenlignet med verstingene opp gjennom historien. Du må se på intensjonene, ikke hvor mange menneskeliv de tok.

 

Det er et faktum at det finnes sadister i det amerikanske forsvaret, men du kan ikke laste Bush for at en jagerflypilot slipper bomber over sivile i Afghanistan. Bush ville aldri kommandert et slikt angrep.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Flerkulturalisme har aldri blitt en suksess. Innvandrere må assimileres.

Det vil eg gjerne ha kilder på takk

 

Du kan jo ta en titt på USA, the land of the great. Burde vel være bevis nok.

 

Du har på en side rett, det flerkulturelle i USA har bommet helt. Men på en annen side tar du feil. USA har blitt styrt på en måte som har gjort samfunnet oppdelt! Gjerne kall det flerkulturelt, men jeg mener ikke det blir riktig. Kulturene har lenge ikke hatt lov eller rettigheter til å leve sammen in the states. Bestemoren min som er fra en av de statene i USA som har merket dette mest på kroppen: Pennsylvania, har holdninger fortsatt ovenfor mennesker med annen hudfarge som jeg tar sterk avstand fra. Det er klart når man er vokst opp med denne politikken. Det er snakk om bare et par tiår tilbake hvor folk med annen hudfarge ble kastet ut av bussen i USA! Det sier seg selv at det har vært den politikken som er ført som har gjort USA til det oppdelte samfunnet det er. Vil du kalle det FLERkulturelt når på den ene siden sitter overklassen i Beverly Hills i Los Angeles mens øst i Los Angeles har du blant de værst ghetto-områdene i verden? Nei! Det er en konsekvens av en politikk som har lenge blitt ført. Alle vet jo hva slags politikk som USA faktisk har ført!

Skal vi lykkes som et flerkulturelt samfunn kan vi ikke dytte dem til side som jeg har inntrykk av at mange gjør her, for det er det ikke snakk om mange tiår før vi ser et lignende "Los Angeles"-eksempel i Oslo, og det vil jeg ikke! Jeg vil se oss leve sammen, ikke den ene delen i øst og den andre i vest.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Problemet er ikke forskjellige hudfarger. Det er ingen problemer knyttet til å ha 47 forskjellige hudfarger i nabolaget. Problemet er kultur- og holdningsforskjellene. Det sier seg selv at du ikke får et varmt forhold til en nabo som ser på deg som en vantro hund som er i Satans ledetog.

Lenke til kommentar
Problemet er ikke forskjellige hudfarger. Det er ingen problemer knyttet til å ha 47 forskjellige hudfarger i nabolaget. Problemet er kultur- og holdningsforskjellene. Det sier seg selv at du ikke får et varmt forhold til en nabo som ser på deg som en vantro hund som er i Satans ledetog.

 

Det er jeg enig i, men det er jo et velkjent faktum at de som kom til USA med mørk hudfarge kom fra Afrika og de med hvit kom hovedsaklig fra Europa. Allerede her ser man kulturforskjellene, og det er jo de forskjellige levemåtene i et samfunn som har påvirket USA. Det her vært en klar skille mellom de hvite og afro-amerikanerne, og jeg vil aldri finne på å benekte at det er pga. rasisme, for det er det. Men også pga. kulturforskjeller, beklagelig nok.

Lenke til kommentar
Ingen med vett i hodet er rasister i 2008.

 

Heldigvis er det ikke like mange lenger, men vi ser stadig f.eks. i Russland og andre steder i Øst-Europa en skremmende form for nynazisme bre seg, det er skremmende hvor mye rasistiske bullshit de skriker ut, men man må ta på alvor at de fortsatt eksisterer.

Lenke til kommentar

Ja, det må man. Jeg mener det er feil å forby rasistiske uttalelser. Meningene deres bør legitimeres slik at vi kan ta et oppgjør med dem. Nazistene er farligere når de ignoreres.

 

Jeg er selv skeptisk til innvandrergjenger om natta, og tar ofte omveier for å slippe å passere dem. Det er ikke rasisme, men sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Vel, vi er jo allerede på vei mot ghettoer her i landet. Bare se på øst- og vestkanten i Oslo. Årsaken er at vi ganske enkelt tar inn fler enn vi klarer å integrere. Det er derfor vi får problemer. Jeg hadde gjerne sett at vi kunne ha åpne grenser, men konsekvensene av det er ett Norge jeg ikke lenger ønsker å være en del av. Min tanke er at vi ikke kan ta inn fler enn vi klarer å få til å fungere i samfunnet. Vi ser bare toppen av de problemene vi kommer til å få, hvis vi fortsetter i samme spor som vi gjør nå - det er enda ikke for sent å rydde opp, men det varer ikke lenge før det er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...