Gå til innhold

Tråden for oss som liker innvandrere og asylsøkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg går utfra at du egentlig er inteligent nok til å skjønne at min retorikk var rettet mot Dotten's og andres stigmatisering av de som er kritiske til innvandring og ellers ikke var noen sammenligning i forhold til etnisitet.

 

Igjen, hvorfor gjentar du denne stråmannen? Hvor har jeg stigmatisert de "innvandringskritiske" i denne disksujonen? :)

Lenke til kommentar
jeg går utfra at du egentlig er inteligent nok til å skjønne at min retorikk var rettet mot Dotten's og andres stigmatisering av de som er kritiske til innvandring og ellers ikke var noen sammenligning i forhold til etnisitet.

 

Igjen, hvorfor gjentar du denne stråmannen? Hvor har jeg stigmatisert de "innvandringskritiske" i denne disksujonen? :)

 

I ditt svar til meg skriver du følgende,

 

Jeg kan ikke si jeg har sagt at den er mer riktig enn din, men for min egen del er det lettere å forholde meg til verden slik jeg ser den fremfor hvordan du ser den.

 

Jeg ser ingen grunn til å stigmatisere og feie innvandrere inn under en kam og oppfatte dem deretter. De er individer som alle andre og man gjør best å ikke forhåndsdømme et menneske om man absolutt er opptatt av å dømme et menneske.

 

Jeg har ingen grunn til å skule ekstra på noen eller ha økte mistanker mot dem på bakgrunn av om de er innvandrer eller ikke. Og slik vil jeg fortsette å leve livet mitt og behandle andre mennesker.

 

Du impliserer med andre ord at jeg og andre som er kritiske til dagens innvandringspolitikk feier innvandrere inn under en kam, forhåndsdømmer dem og har mistanker mot dem fordi de er innvandrere. Faktum er at jeg, selv om jeg er kritisk til dagens innvandringspolitikk og deler av den kulturen som enkelte innvandrergrupper har brakt med seg, hverken feier innvandrere inn under en kam (etter debatten så langt å dømme mindre enn deg), forhåndsdømmer dem eller har noen mistanker (sic) til dem. Jeg vet ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå for enkelte, kanskje fordi de rett og slett er en smule ... fordomsfulle?

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg, hva du presterer å lese mellom linjer får være din sak. Jeg kan betrygge deg med at jeg ikke har slike meninger som du prøver å tillegge meg. Så du kan enten fortsette å leve i illusjonen eller ta inn over deg at du ikke har lest mine tanker riktig her og innse at du bommet grovt.

 

Jeg greiet ut om mine holdninger, ikke dine. Så forhold deg til det slik at realitetene kan styre fremfor illusjoner :)

Lenke til kommentar

Om jeg har bommet grovt på hva du mener er det fordi jeg kun har hva du skriver å forholde meg til. Du må selv sørge for å gjøre deg forstått, hvilken relevans en utredning om dine holdninger i ditt svar til meg har utover å stå som et motstykke er svært vanskelig å se. Men, muligheten er selvfølgelig tilstede for at du bare skrev noe fordi du ville fremstille deg selv på en bestemt måte og ikke hadde meg eller mine holdninger i tankene, relevansen var bare ikke til stede og du fikk svar deretter.

 

Latterlige personangrep og å lese mellom mine linjer, hmm ... :roll: , hjelper ikke akkurat på inntrykket av deg, men har jeg bommet så har jeg bommet.

Lenke til kommentar

Igjen, jeg kan ikke noe for at du leser noe mellom linjene som ikke er der. Noe du nå nok en gang har gjort. Jeg vil anbefale deg å forholde deg til det jeg skriver, fremfor å prøve å spå ting som er mellom linjene. Det er fint lite mellom linjene, det er best å konsentrere seg om det som er på selve linjene ;)

 

Hvilket inntrykk du har av meg bryr jeg meg fint lite om, jeg skriver for å få frem et budskap og ikke for å leke politiker som er ute etter stemmer. Jeg kan være verdens største drittsekk eller guds nedsente engel i fin hvit kjole, med vinger og alt, for alt du vet. Det endrer ikke budskapet og jeg kan ikke annet enn å gjenta at det du tror er mellom linjene, ikke er der. Jeg kjenner meg selv såpass godt, jeg titter meg tross alt i speilet ganske ofte. Mine fordommer og stigmatiserende holdninger vil du finne andre steder enn i innvandringsspørsmålet. Du får ta det for hva det er verdt, det blir litt dumt om man må begynne å ta forbehold om at folk kanskje skal begynne å tolke noe som kan være "mellom linjene". De som leser bør være såpass ansvarsbevisst at man forholder seg til det som står på linjene, og ikke hva man tror befinner seg mellom dem.

Lenke til kommentar
Vis meg forresten en kriminell etnisk gjeng fra for eksempel Sri Lanka når du er i gang, så kanskje jeg begynner å ta deg litt alvorlig.

Nå er det ikke lett å påvise en "kriminell etnisk gjeng", da begrepet er klumsete og ikke forholder seg til en dynamisk, problematisk og høyst lyssky virkelighet. Men allikevel, alt er ikke bare fryd og gammen: http://www.aftenposten.no/english/local/article1934784.ece

 

Jeg forstår uansett ikke hva dette liksom skal bevise eller motbevise. At det finnes noen duster blant alle folk?

Lenke til kommentar

Jeg er i prinsippet for en mye strengere innvandringspolitikk enn vi har idag. Men det betyr ikke at jeg ikke liker mennesker med annen etnisk bakgrunn enn norsk. Har blitt kjent med folk fra afghanistan, irak, tyrkia,polen og tyskland, og ingen av dem har vært noe annet enn flotte, oppegående mennesker som er interessert i å integrere seg i det norske samfunnet. Der jeg bor, bor det ikke så veldig mange innvandrere ( Det bor kanskje 25 000 mennesker der jeg bor), og det kan kanskje være grunnen til integreringsviljen blant dem som bor her.

 

Det gjør meg absolutt ingenting å møte og omgås mennesker med en annen kultur, men det er når det blir tilstander som det er i Oslo, når minoriteter begynner å bli majoriteter, at jeg begynner å få nok. Enten får man stanse innvandring til Oslo en stund (i praktisk er nok dette umulig) og fordele dem blant andre byer og tettsteder, eller så får man begrense antall asylsøkere og arbeidsinnvandrere ytterligere. At altfor mange innvandrere bosetter seg på samme sted og i egne bydeler a la Grünerløkka og Grønnland hemmer integreringen. Da kan det fort bli ghettotilstander på samme måte som man ser i Malmö.

Lenke til kommentar
Hvorfor er somalierere de som greier seg best av "nye" minoriteter i USA, mens det er de som greier seg værst i Norge? Bør vi kanskje se vestover og dra lærdom?

Dette er en mye fremhold myte. Den stammer så langt jeg har klart å bringbe på bane fra én undersøkelse fra ett område gjort av én svenske. Man skal være forsiktige med å konkludere på slikt grunnlag.

 

Men det kan jo nevnes at somaliere i Minneapolis, hvor undersøkelsen stammer fra, utgjør en stor og konsentrert gruppe boende i hva man omtaler som en etnisk klynge (stor konsentrasjon av én etnisk gruppe i et område). Slik segregering ser man lite til ingenting av i Norge og også i Europa som helhet, det er langt mer utbredet i USA. Uavhengig av om man ønsker etniske klynger; med slike legger man et grunnlag for en etnisk basert økonomi - et marked for somaliske bedrifter. Dette er en modell som har blitt brukt mye i USA (tenk China og Japantown hvis ikke dette er umiddelbart intuitivt), og også blant enkelte grupperinger i Europa (innvandrerbutikker i enkelte områder i Oslo f.eks). Men den forutsetter blant annet en konsentrert gruppe somaliere av en viss størrelse.

 

Av en eller annen grunn tror jeg ikke akkurat dét stør øverst på din tiltaksliste.

 

Det er flere momenter også, blant annet problemer med datagrunnlaget, samt bakgrunnen til innvandrerne. Så påstanden du kommer med tør jeg påstå for det første er gal (undersøkelsen til Carlsson gir i hvert fall ikke grunnlag for å si noe slikt), og for det andre unyansiert.

 

Kilder for videre lesning:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/a...EBATT/710260023

http://www.temaasyl.se/Templates/Page.aspx?id=1892

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting mot innvandrere som personer men vil helst ha dem som gruppe så liten som mulig da de bringer med seg alt for mye vi helst ikke vil ha her. Snakker her selvfølgelig om de ikkevestlige som gang etter gang er overrepresentert når det kommer til kriminalitet. Det kan da ikke være vanskelig å se at det i dag gjøres noe galt med tanke på innvandringspolitikken og at visse grep må tas for å få bukt med problemene som kommer i kjølvannet av den feilsåtte integreringspolitikken.

Lenke til kommentar
Dessverre herzeleid så lever vi i ett sosialistisk styrt land. Du skjønner da at det er vikigere å ta hensyn til at hensynsløse innvandrerforbrytere har det bra, enn at landets innbyggere har det bra. Akkurat som med andre kriminelle her i Norge. Silkehansker.

 

Tror neppe at Norge ville vært annerledes under en borgerlig regjering. Det var for eksempel under Høyre og Krf at de 182 kurderne fikk opphold i den UDI-krisen, som felte Manuela Ramin. Er forøvig enig i deg med at kriminelle i Norge har det altfor godt; de får medieoppmerksomhet når de syter ( Kristin Kirkemo og Per og Veronika Orderud er gode eksempler på det), og fengslene våre ryktes å være rene hoteller( det er for eksempel bedre boforhold i et norsk fengsel enn i en gjenomsnittsleilighet i Litauen). Men vær så snill, ikke skyld alt på de sosialistiske partiene selv om de kanskje er mer vennlig innstilt til innvandring; Problemene har vært de samme gjennom alle regjeringene som har vært de siste 20 årene. Kanskje det blir endring hvis FrP kommer i regjering, men du skal ikke se det som sikkert.

Lenke til kommentar
Dessverre herzeleid så lever vi i ett sosialistisk styrt land. Du skjønner da at det er vikigere å ta hensyn til at hensynsløse innvandrerforbrytere har det bra, enn at landets innbyggere har det bra. Akkurat som med andre kriminelle her i Norge. Silkehansker.

 

Dette er bare tull. Dagens regjering tar vare på både nordmenn og innvandrere, det er ikke noe enten eller.

Lenke til kommentar

vell, ved å ta inn ett visst antall innvandrere fra spesielle land kan man jo, hvis man har alle statistiske data, regne ut hvor mange nordmenn man ofrer. Det finnes liten tvil om at hvis du tar inn fks. 1000 somaliere så ofrer du også ett visst antall innfødte nordmenn. Jo flere av disse du tar inn, jo flere blir utsatt for voldtekt, drap, ran, vold osv. Hvorvidt det er vert det er vell en vurderingssak.

Lenke til kommentar
Dessverre herzeleid så lever vi i ett sosialistisk styrt land. Du skjønner da at det er vikigere å ta hensyn til at hensynsløse innvandrerforbrytere har det bra, enn at landets innbyggere har det bra. Akkurat som med andre kriminelle her i Norge. Silkehansker.

 

Dette er bare tull. Dagens regjering tar vare på både nordmenn og innvandrere, det er ikke noe enten eller.

 

Jo, det er det når det innvandrere som er en trussel for norges borgere går fritt på gatene fremfor å bli sendt ut av landet og tilbake dit de kom fra fordi at de står i fare for ditt og datt i hjemlandet. Hva med den faren de utgjør her? Så jo, det er et enten eller og akkurat nå så tas det mer hensyn til kriminelle innvandrere enn normale norske borgere, innvandrere som innfødte.

Lenke til kommentar
vell, ved å ta inn ett visst antall innvandrere fra spesielle land kan man jo, hvis man har alle statistiske data, regne ut hvor mange nordmenn man ofrer. Det finnes liten tvil om at hvis du tar inn fks. 1000 somaliere så ofrer du også ett visst antall innfødte nordmenn. Jo flere av disse du tar inn, jo flere blir utsatt for voldtekt, drap, ran, vold osv. Hvorvidt det er vert det er vell en vurderingssak.

 

Det er en veldig negativ rettet måte å se ting på, det blir jo å anta at alle av de 1 000 somalierne som kommer til Norge er kriminelle, sånn kan vi ikke se på det for å få et best mulig samfunn. Den verste måten man ofrer nordmenn på er ved å skape et oppdelt samfunn, det er både til skade for nordmenn og for innvandrere, med det eksempelet så er man på god vei dit.

 

Jo, det er det når det innvandrere som er en trussel for norges borgere går fritt på gatene fremfor å bli sendt ut av landet og tilbake dit de kom fra fordi at de står i fare for ditt og datt i hjemlandet. Hva med den faren de utgjør her? Så jo, det er et enten eller og akkurat nå så tas det mer hensyn til kriminelle innvandrere enn normale norske borgere, innvandrere som innfødte.

 

Det er ikke kun den rød-grønne regjeringen som ikke får sendt tilbake Mullah Krekar og andre mennesker som er tungt kriminelle som risikerer dødsstraff eller annen umenneskelig straff i hjemlandet. Det er noe som det internasjonale samfunnet står bak, Norge hadde stilt seg veldig alene hvis vi hadde bestemt oss for å sende Krekar tilbake utenom å tenke på hva FN osv. sier. Bondevik 2 regjeringen med Erna Solberg stilte seg også bak å støtte opp om den internasjonale enigheten det var at å sende folk tilbake i galgen eller annen form for dødsstraff ikke skulle være akseptabelt. Jeg er trygg på at den dagen Mullah Krekar og andre mennesker ikke lenger risikerer dødsstraff så er de på hodet ut av landet. Man må huske på det at kriminelle er både nordmenn og innvandrere, jeg er fullt klar over at ikkevestlige innvandrere ligger over de andre på kriminalstatistikker, men å lage et skeivt bilde av det og bare snakke om kriminelle innvandrere som du gjør, skaper en kløft mellom nordmenn og innvandrere i Norge.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Man må huske på det at kriminelle er både nordmenn og innvandrere, jeg er fullt klar over at ikkevestlige innvandrere ligger over de andre på kriminalstatistikker, men å lage et skeivt bilde av det og bare snakke om kriminelle innvandrere som du gjør, skaper en kløft mellom nordmenn og innvandrere i Norge.

Jeg vil si at jeg er påpasselig og ikke minst flink til å presisere at mindretallet ødelegger for flertallet, så dette er rett og slett blank løgn.

Red.: Les siste setning i det du siterte fra meg.

 

Det er ikke kun den rød-grønne regjeringen som ikke får sendt tilbake Mullah Krekar og andre mennesker som er tungt kriminelle som risikerer dødsstraff eller annen umenneskelig straff i hjemlandet. Det er noe som det internasjonale samfunnet står bak, Norge hadde stilt seg veldig alene hvis vi hadde bestemt oss for å sende Krekar tilbake utenom å tenke på hva FN osv. sier. Bondevik 2 regjeringen med Erna Solberg stilte seg også bak å støtte opp om den internasjonale enigheten det var at å sende folk tilbake i galgen eller annen form for dødsstraff ikke skulle være akseptabelt. Jeg er trygg på at den dagen Mullah Krekar og andre mennesker ikke lenger risikerer dødsstraff så er de på hodet ut av landet.

 

Neida, det er handlingslammede sosialister som ikke klarer å kaste ut kriminelle utskudd. Norge står selvsagt fritt i å sende hjem tungt kriminelle. Hvis folk risikerer galgen ved å bli sendt hjem så kanskje det er nok til å få dem til å holde seg unna tunge kriminelle handlinger om de vet at de blir returnert hvis de bedriver denslags. Slik det er nå så vet de jo at de havner på hotell om de blir tatt.

 

Det er altså akseptabelt at kriminelle galinger får herje fritt, mens lovlydige borgere av alle nasjonalitetet som befinner seg i Norge skal leve i frykt?

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...