Gå til innhold

Tråden for oss som liker innvandrere og asylsøkere


Anbefalte innlegg

etterlyser den utdypelsen trådstarter, å sette alle innvandrere i boks er etter min mening rasistisk, enten du ser dem som en negativ eller positiv gjeng.

 

å si at du ikke greier ta meg seriøst tar jeg som at du føler deg litt presset opp i et hjørne du ikke greier snakke deg ut av.

 

åpningsinnlegget forteller om hvor fantastiske og herlige innvandrere og asylsøkere er, så vender du om nå og sier de bare er like gode som oss etniske nordmenn. hva er greia? og hva drev deg egentlig til å lage denne tråden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy faen så flink du er til å vri og vende på ting til det passer med tankegangen i den lille bobla di. Jeg har sagt mitt, og du forstår det ikke, jeg bruker ikke mer tid på å forklare meg for deg. Dotten har skjønt det.

 

Ved å kalle meg wigga, var det vel faktisk du som startet med hudfargesnakket her.

 

Jeg har ikke kalt deg ''wigga'', jeg vet ikke en gang hva det er. Jeg har heller ikke nevnt noe som helst om hudfarge tidligere. At du nå går over til ren løgn heller enn å finne motargumenter viser vel egentlig bare hvor svakt du står.

 

 

Ja greit, beklager, jeg trodde det var deg som sa det, det var anonymouse og Hugbees som kalte meg wigga. Ren løgn var det vel ikke akkurat, det var en glipp.

 

Dere får for all del synes hva dere vil, jeg ville bare lage en tråd hvor jeg satte spørsmål ved hvor all denne negativiteten mot utlendinger kommer fra. Jeg har stått på mitt hele tiden, Hugbees, jeg har vel ikke vendt om noe sted, om det virker sånn så må jeg beklage det. Jeg har aldri sagt at minoriteter her i landet er bedre enn nordmenn, eller vice versa for den saks skyld. Kanskje er jeg mer positiv enn dere? Ja, jeg sa at jeg liker innvandrere og asylsøkere, men jeg sa aldri at jeg ikke liker nordmenn. Kan godt si at jeg liker alle mennesker til det motsatte er bevist.

 

 

Har aldri følt at jeg er trengt opp i noe slags hjørne, men etter kommentarer som dette ga jeg egentlig opp å prøve å forstå tankegangen din: "Du liker generellt innvandrere, det gjør deg til en akkurat likestor rasist. " IGJEN sier jeg, ja, jeg liker generelt innvandrere, og jeg liker også generelt nordmenn.

Lenke til kommentar
Dere får for all del synes hva dere vil, jeg ville bare lage en tråd hvor jeg satte spørsmål ved hvor all denne negativiteten mot utlendinger kommer fra.

Den kommer jo fordi det er mye negativt rundt innvandrere og særlig ikke vestlige, bare se på TV eller les en avis, sjelden du finner en gladsak. Stemmningen i folket er jo bare et speilbilde på hvordan situasjonen faktisk er. Mange er kritiske til innvandrere og det med god grunn, det skal vi ikke skamme oss over. Dette er vårt land og vi mener det som passer oss...

 

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Hva har innvandrere gjort mot dere?

 

Jeg har ikke noe mot innvandrere generelt, på ingen som helst måte. Det jeg har noe mot er kriminelle innvandrere, get it? Innvandrere er overrepresentert på voldtektsstatistikken. I den siste tiden så var det en serie med ran i Trondheim, gjetter du det? De var begått av innvandrere. Få disse ut av landet og folk generelt vil få ett bedre inntrykk av innvandrere. Jeg kjøper kebab på den lokale sjappa ca 1 gang i uka, har alltid en hyggelig prat med personalet der, nettopp fordi at de oppfører seg som folk. Selv om de snakker litt gebrokkent så drar de ikke rundt å raner eller voldtar. De har skaffet seg ett ærlig levebrød.

 

Ta de store gjengene i Oslo, er det rart at innvandrere har ett dårlig rykte? :nei: Dessverre så er det slik at de få ødelegger for de mange - slik er det fordi vi lar det skje ved at vi lar kriminelle innvandrere få fortsette å være her, fremfor å sende dem hjem igjen.

 

Du vrir problemstillingen på hodet. Å få kriminelle innvandrere ut av landet burde ikke være et fokus. Fokuset burde ligge på å få dem ut av de kriminelle miljøene, spesielt før de ender opp der. Det er snakk om barn ned i 10-11 årsalderen som blir rekruttert inn i disse miljøene, det er trist fordi hadde Oslo kommune begynte å reagere på dette på 80-tallet, hadde det ikke vært sånn i dag. Men du legger fokuset feil, igjen så ser man at et negativt fokus rettes mot disse innvandrerne og det har ikke bare med det at de vil være kule eller passe inn i de miljøene de er i, det ligger mye mer bak. Mange innvandrere, spesielt pakistanere som kom hit på 80-tallet følte seg ikke hjemme overhodet, de ble mobbet ut av skolen de ble fortalt stygge rasistiske vitser, og mange av dem har snublet rett og slett inn i de kriminelle miljøene fordi de har møtt mennesker som ikke har fordommer mot dem, ikke kaller dem ting, men vil ha deg med og er det rart at de da velger dette? Du legger det hele og fulle ansvar på innvandrerne, hadde nordmenn vært mer innvandrervennlige for 20 år siden bare, kunne dette ha blitt forhindret i stor grad. Du kommer til et land og du føler alle tråkker på deg, men du ser noen som vil inkludere deg .. Hva velger man? Det sier seg selv.

Lenke til kommentar

Innvandrere er jo ikke akkurat noen homogen gruppe heller, noe trådstarter ikke ser til å få med seg. Noen grupper, hvis man for lov til å generalisere litt uten å bli kastet i hønseburet, assimilerer seg uten problemer og vil etter en generasjon eller så bare være nordmenn med et litt eksotisk etternavn, eller en annen hudfarge i den grad noen bryr seg om sånt lenger. Andre grupper danner egne samfunn innenfor samfunnet og har større lojalitet til andre institusjoner enn vårt samfunn. Ellers finner man mange eksempler som faller mellom disse to ekstremitetene.

 

Innvandring er ikke i seg selv et problem, utover eventuell overbefolkning. Kolonisering, polarisering og såkalt ''multikulturalisme'' (et morsomt begrep som mange liker å bruke men som ikke reflekterer et virkelig fenomen) er problemene. Problemer som har blitt unødvendig store fordi den politiske korrektheten har fått lov til å råde for lenge. Fordi man bare har stilt krav til nordmenn og ikke til innvandrere. Denne dyrkningen av innvandrere har sitt utspring i myten om ''the noble savage'', som var et (fiktivt) motstykke til det dekadente vesten skapt av vesten selv, og trangen til å beskytte ukultur blant innvandrere sitt utspring i hva Kipling kalte '' the white mans burden'', paradoksalt nok en grunnleggende rasistisk tankegang med andre ord.

 

Hadde man virkelig vært mot rasisme og behandlet alle likt, stilt de samme krav til alle, ville mange av problemene vi opplever i dag vært mye mindre og vi hadde ikke vært i samme fare for å bli et etnisk oppdelt samfunn. Men desverre er en del nordmenn mer opptatt av å føle seg moralsk overlegne enn av konsekvensene av denne tankegangen.

Lenke til kommentar
Hadde man virkelig vært mot rasisme og behandlet alle likt, stilt de samme krav til alle, ville mange av problemene vi opplever i dag vært mye mindre og vi hadde ikke vært i samme fare for å bli et etnisk oppdelt samfunn.

Ja, feks. når det kommer til arbeid og sysselsetting. Alt for mange innvadrere sitter i dag hjemme om mottar støtteordnigner i stedet for å bidra til egen økonomi ved selvstedig arbeid.

Lenke til kommentar
Hadde man virkelig vært mot rasisme og behandlet alle likt, stilt de samme krav til alle, ville mange av problemene vi opplever i dag vært mye mindre og vi hadde ikke vært i samme fare for å bli et etnisk oppdelt samfunn.

Ja, feks. når det kommer til arbeid og sysselsetting. Alt for mange innvadrere sitter i dag hjemme om mottar støtteordnigner i stedet for å bidra til egen økonomi ved selvstedig arbeid.

 

Fordi mange av dem ikke får tilstrekkelig norsk opplæring, som heldigvis denne regjeringen prøver å få på plass nå.

Lenke til kommentar
Mange innvandrere, spesielt pakistanere som kom hit på 80-tallet følte seg ikke hjemme overhodet, de ble mobbet ut av skolen de ble fortalt stygge rasistiske vitser, og mange av dem har snublet rett og slett inn i de kriminelle miljøene fordi de har møtt mennesker som ikke har fordommer mot dem, ikke kaller dem ting, men vil ha deg med og er det rart at de da velger dette? Du legger det hele og fulle ansvar på innvandrerne, hadde nordmenn vært mer innvandrervennlige for 20 år siden bare, kunne dette ha blitt forhindret i stor grad. Du kommer til et land og du føler alle tråkker på deg, men du ser noen som vil inkludere deg .. Hva velger man? Det sier seg selv.

 

Reinspikka tøv, noe som egentlig sier seg selv da man for eksempel ikke har kriminelle gjenger med opphav fra Sri Lanka. Problemet til pakistanerne er at de selv er noen inngrodde rasister som man aldri har stilt samme krav til som man hadde gjort hvis de hadde vært norske. Jeg vokste opp på Tøyen, og hadde jeg behandlet for eksempel svarte eller enkelte andre innvandrere som pakistanerne gjorde hadde jeg fort blitt stemplet som rasist, men med rette. Måten de fleste av dem forholder seg til nordmenn på er også ganske rasistisk per definisjon.

Lenke til kommentar
Hadde man virkelig vært mot rasisme og behandlet alle likt, stilt de samme krav til alle, ville mange av problemene vi opplever i dag vært mye mindre og vi hadde ikke vært i samme fare for å bli et etnisk oppdelt samfunn.

Ja, feks. når det kommer til arbeid og sysselsetting. Alt for mange innvadrere sitter i dag hjemme om mottar støtteordnigner i stedet for å bidra til egen økonomi ved selvstedig arbeid.

Fordi mange av dem ikke får tilstrekkelig norsk opplæring, som heldigvis denne regjeringen prøver å få på plass nå.

DET ER TULL!!! De får tilbud om GRATIS Norsk opplæring når de kommer til landet, men de er valgfritt og dermed er det mange som ikke gidder. Det er sannheten!

Lenke til kommentar
Mange innvandrere, spesielt pakistanere som kom hit på 80-tallet følte seg ikke hjemme overhodet, de ble mobbet ut av skolen de ble fortalt stygge rasistiske vitser, og mange av dem har snublet rett og slett inn i de kriminelle miljøene fordi de har møtt mennesker som ikke har fordommer mot dem, ikke kaller dem ting, men vil ha deg med og er det rart at de da velger dette? Du legger det hele og fulle ansvar på innvandrerne, hadde nordmenn vært mer innvandrervennlige for 20 år siden bare, kunne dette ha blitt forhindret i stor grad. Du kommer til et land og du føler alle tråkker på deg, men du ser noen som vil inkludere deg .. Hva velger man? Det sier seg selv.

 

Reinspikka tøv, noe som egentlig sier seg selv da man for eksempel ikke har kriminelle gjenger med opphav fra Sri Lanka. Problemet til pakistanerne er at de selv er noen inngrodde rasister som man aldri har stilt samme krav til som man hadde gjort hvis de hadde vært norske. Jeg vokste opp på Tøyen, og hadde jeg behandlet for eksempel svarte eller enkelte andre innvandrere som pakistanerne gjorde hadde jeg fort blitt stemplet som rasist, men med rette. Måten de fleste av dem forholder seg til nordmenn på er også ganske rasistisk per definisjon.

 

Nå drar du alle pakistanere under samme kam og kaller dem rasister, det er overhodet ikke saklig. Jeg kjenner mange pakistanere som jeg både gikk på skolen og som jeg har blitt kompis med gjennom andre sammenhenger og de fleste er ikke sånn som du beskriver, de er utrolig koselige og presenterer en utrolig spennende og interessant kultur. I dag så har pakistanere blitt mye mer akseptert enn før, men jeg syns det fortsatt er et problem for dem og for innvandrere generelt at de fortsatt møter på sleivete og ekle kommentarer, de som kom hit for 20-30 år siden husker jo selvfølgelig godt hvordan de ble behandlet i starten. Det du skriver er reinspikka tøv, ikke motsatt. Du får det til og høres ut som at innvandrere er rasistiske og behandler nordmenn dårlig, har det vært noen som har blitt for lite prioritert, som har blitt tråkket på i de siste tiårene, som har blitt avvist i jobbsøknader så er det innvandrere som har blitt slengt til siden til fordel for nordmenn. Det er skittent og den problemstillingen du setter opp ved å legge ansvaret hovedsaklig på innvandrere er feil måte å løse utfordringene på.

Lenke til kommentar
Mange innvandrere, spesielt pakistanere som kom hit på 80-tallet følte seg ikke hjemme overhodet, de ble mobbet ut av skolen de ble fortalt stygge rasistiske vitser, og mange av dem har snublet rett og slett inn i de kriminelle miljøene fordi de har møtt mennesker som ikke har fordommer mot dem, ikke kaller dem ting, men vil ha deg med og er det rart at de da velger dette? Du legger det hele og fulle ansvar på innvandrerne, hadde nordmenn vært mer innvandrervennlige for 20 år siden bare, kunne dette ha blitt forhindret i stor grad. Du kommer til et land og du føler alle tråkker på deg, men du ser noen som vil inkludere deg .. Hva velger man? Det sier seg selv.

 

Reinspikka tøv, noe som egentlig sier seg selv da man for eksempel ikke har kriminelle gjenger med opphav fra Sri Lanka. Problemet til pakistanerne er at de selv er noen inngrodde rasister som man aldri har stilt samme krav til som man hadde gjort hvis de hadde vært norske. Jeg vokste opp på Tøyen, og hadde jeg behandlet for eksempel svarte eller enkelte andre innvandrere som pakistanerne gjorde hadde jeg fort blitt stemplet som rasist, men med rette. Måten de fleste av dem forholder seg til nordmenn på er også ganske rasistisk per definisjon.

 

Nå drar du alle pakistanere under samme kam og kaller dem rasister, det er overhodet ikke saklig. Jeg kjenner mange pakistanere som jeg både gikk på skolen og som jeg har blitt kompis med gjennom andre sammenhenger og de fleste er ikke sånn som du beskriver, de er utrolig koselige og presenterer en utrolig spennende og interessant kultur. I dag så har pakistanere blitt mye mer akseptert enn før, men jeg syns det fortsatt er et problem for dem og for innvandrere generelt at de fortsatt møter på sleivete og ekle kommentarer, de som kom hit for 20-30 år siden husker jo selvfølgelig godt hvordan de ble behandlet i starten. Det du skriver er reinspikka tøv, ikke motsatt. Du får det til og høres ut som at innvandrere er rasistiske og behandler nordmenn dårlig, har det vært noen som har blitt for lite prioritert, som har blitt tråkket på i de siste tiårene, som har blitt avvist i jobbsøknader så er det innvandrere som har blitt slengt til siden til fordel for nordmenn. Det er skittent og den problemstillingen du setter opp ved å legge ansvaret hovedsaklig på innvandrere er feil måte å løse utfordringene på.

 

Jeg generaliserer, ja, jeg vet utmerket at mange pakistanere, eller nordmenn med pakistansk opphav ikke er som jeg beskriver, mange av disse beskriver jo nettopp det pakistanske samfunnet i Norge som jeg gjør. At du ikke får med deg at jeg faktisk legger hovedansvaret på nordmenn får stå for din regning. Mange pakistanere møter sikkert rasistiske holdninger ennå, men de skal jaggu være glad for at vi ikke behandler dem som innvandrere fra Afghanistan blir behandlet i Pakistan. Faktum er at både pakistanere og andre innvandrere har blitt tatt i mot på en måte de bare kunne drømme om hvis de var innvandrere i eget opphavsland.

 

Du kan gjerne ignorere hva jeg skriver og kalle det tøv, men jeg ser hva jeg ser og er ikke den eneste som gjør det. Jeg er også dritt lei av jeg som niordmann alltid må ta ansvaret når ting skjærer seg med innvandrere, for i motsetning til deg ser jeg ikke på meg selv som overlegen mennesker fra andre kulturer og forstår ikke hvorfor jeg skal ta mer ansvar og være den ''voksne''. Jeg begynner faktisk å føle meg litt som en fremmed selv, til tross for at jeg ikke har så mye som en svenske i slekta de siste to hundreårene, fordi jeg blir polarisert av sånne som deg siden jeg ikke greier å tilegne meg herrefolkmentaliteten din. Skittent? Jeg synes det er ganske skittent å sette sin egen selvfølelse foran fremtiden til alle de som bor i Norge, uansett opphav.

Lenke til kommentar
PureJoy/Sheik: Det har seg faktisk slik at noen grupper av innvandrer er dårligere til å integrere seg enn andre pga kulturforskjeller. Iran og Pakistan er eksempler på dette.

 

Selvfølgelig, det er dessverre et faktum man må gjøre noe. Men svaret er ikke å behandle innvandrere som nummer 2 i hvert spørsmål som kommer, vi er alle en del av Norge, alle som bor her og uansett hva skal vi behandles likt. Det er vanskeligheter med å integrere noen ja, men da må man jo selvfølgelig gjøre det lettere. Ta dem også i mot med åpne armer å få Norge til og virke som et land som aksepterer alle. Jeg kan godt forstå at innvandrere, spesielt de det er vanskelig å integrere pågrunn av kulturforskjellene opplever noen nordmenn som rasister og føler seg mobbet ut av samfunnet, da er det overhodet ikke rart at innvandrere søker seg til seg selv og sine og ikke til nordmenn når de blir utsatt for sånt.

Lenke til kommentar
PureJoy/Sheik: Det har seg faktisk slik at noen grupper av innvandrer er dårligere til å integrere seg enn andre pga kulturforskjeller. Iran og Pakistan er eksempler på dette.

 

Nettopp hva jeg har skrevet tidligere. Men jeg er ikke enig at iranere er spesielt dårlige til å integrere seg, relativt sett er de etter min erfaring blant de bedre.

Lenke til kommentar
Jeg generaliserer, ja, jeg vet utmerket at mange pakistanere, eller nordmenn med pakistansk opphav ikke er som jeg beskriver, mange av disse beskriver jo nettopp det pakistanske samfunnet i Norge som jeg gjør. At du ikke får med deg at jeg faktisk legger hovedansvaret på nordmenn får stå for din regning. Mange pakistanere møter sikkert rasistiske holdninger ennå, men de skal jaggu være glad for at vi ikke behandler dem som innvandrere fra Afghanistan blir behandlet i Pakistan. Faktum er at både pakistanere og andre innvandrere har blitt tatt i mot på en måte de bare kunne drømme om hvis de var innvandrere i eget opphavsland.

 

Nei, har ikke fått med meg at du legger noe form for ansvar på nordmenn, og det beviser du igjen at du ikke gjør.

Selvfølgelig er det pakistanske samfunnet i Norge på noen måter utfordrene fordi det har vært en situasjon i Oslo lenge med kriminelle gjenger, men det er altså her den norske stat og Oslo kommune burde ha tatt sitt ansvar for lengst, nå har jo Oslo vært Høyre-dominert en lang periode og det er vel svar nok i seg selv.

Det siste der er bare slemt rett og slett, de skal være glad for at de ikke blir behandlet verre enn de gjør? Hva slags tull ball er det. Alle mennesker, uansett hudfarge, kultur, seksuell legning, religion .. har rett til å bli behandlet på lik linje med alle, derfor så skal ikke innvandrere bare være glad for at det mest skitne nordmenn har gjort mot dem er å si rasistiske bemerkninger eller sleivete kommentarer.

 

Du kan gjerne ignorere hva jeg skriver og kalle det tøv, men jeg ser hva jeg ser og er ikke den eneste som gjør det. Jeg er også dritt lei av jeg som niordmann alltid må ta ansvaret når ting skjærer seg med innvandrere, for i motsetning til deg ser jeg ikke på meg selv som overlegen mennesker fra andre kulturer og forstår ikke hvorfor jeg skal ta mer ansvar og være den ''voksne''. Jeg begynner faktisk å føle meg litt som en fremmed selv, til tross for at jeg ikke har så mye som en svenske i slekta de siste to hundreårene, fordi jeg blir polarisert av sånne som deg siden jeg ikke greier å tilegne meg herrefolkmentaliteten din. Skittent? Jeg synes det er ganske skittent å sette sin egen selvfølelse foran fremtiden til alle de som bor i Norge, uansett opphav.

 

Skjerp deg, jeg gjør overhodet ikke det.

Lenke til kommentar

Nå lyver du bare.

 

Og du har en ganske grumsete holdning som lukter av gammel rasisme, men som du som så mange andre kompenserer for ved å angripe all kritikk av innvandrere.

 

Vis meg forresten en kriminell etnisk gjeng fra for eksempel Sri Lanka når du er i gang, så kanskje jeg begynner å ta deg litt alvorlig.

Endret av SheikFyFazan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...