Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
For en gang skyld skal jeg ikke laste ned episodene, i og med at jeg akkurat fant ut om serien. Også begynner den nå om to dager på TVNorge. Så da tenkte jeg at jeg skulle hjelpe TVNorge med litt seertall isteden for å laste ned som jeg normal gjør. :) Dessuten henger de vel ca. bare tre mnd. etter de amerikanske sendingene?

Kan de vite om du ser på det?

 

Uansett, så første episode, åpningscenen var så ekkel at jeg lurte på om jeg lurte på om jeg skulle se videre, men fortsatt interresangt. Skjedde en del ihvertfall, men synes at dialogene var litt stive. Skal likevel se videre.

Lenke til kommentar

Håper jeg. Jeg synes at dialogene virker litt "forced" som dem sier på fagspråket, at de kanskje blir overdrevent sinte ett sted. Og motsatt at de er helt chill ved siden av et råtna menneske. Skuespillerne er likevel flinke (svakeste er hovedpersonen), og han gamlingen er underholdende. Skal fortsatt se programmet, er såpass interessant spennende uansett.

Lenke til kommentar

Denne serien falt så absolutt i smak. Er litt sånn, X-Files meets NYPD Blue. Hva jeg liker spesielt godt er at den er lagt opp i ekte JJ Abrahms-stil, ikke noe for skeptikere med andre ord. Så sant en velger å sluke alt en blir servert rått, er det mye underholdning i denne serien. Walter Bishop er en artig karakter, syntes det er skikkelig morsomt å se hvor dugelig klok og dyktig han er når han er i forsker-modus, bare for å plutselig spørre om han kan få en soft-is.

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av denne serien, men jeg forstår ikke at mange trekker linjer mellom den og X-Files, som er min favoritt serie (nesten litt fanatisk her). Det var noe spesielt med X-Files, en sjarm. Karakterene var så velskrevet, organiske og hadde ufattelig god kjemi. Jeg finner ikke dette i Fringe. Igjen, jeg er stor fan av denne serien og har fulgt med siden begynnelsen, så det er egentlig ikke noe kritikk mot den.

 

X-Files vil for alltid bli i popkulturen, men jeg er ganske sikkert på at Fringe vil kun være en serie blant mange serier når de legger opp.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett samme mening, Cyrus664. Jeg syns også serien er grei nok, men den mangler på en måte sjel, i form av, som du sier, de spesielle karakterene, de velskrevne manusene, dialogene, etc. som X-Files har. I Fringe tar de så lett på det. Mange av selve ideene og hendelsene som skjer, minner mye om X-Files, men de håndteres helt annerledes. Som regel går Walter Bishop løs med diverse verktøy på liket/monsteret/hva det nå er, uten noe særlig annet enn det statiske engasjementet sitt, mens de andre karakterene ikke er det minste skremte, overrasket, eller engasjerte. Det gjør det også mye mindre skummelt, fordi man kan føle seg sikker på at Walter alltid har en løsning. Men så prøver vel ikke Fringe å være X-Files heller da. Tar man Fringe for det det er, en mer rett-fram og actionladet X-Files, er det jo for all del en bra serie.

Lenke til kommentar

X-Files var god til å skape en stilig, dyster stemning. Fringe har på ingen måte den samme "magien".

 

Fringe har en del heftige sekvenser, og fin dialog innimellom. Men er for forutsigbar på vesentlige punkter, som: "Jaså, Bishop har vært borti noe lignende før? Det hadde jeg aldri gjettet!" Blir nesten litt irriterende.

Lenke til kommentar

Alle mekaniske skrivemaskiner har særegenheter. Bishop la merke til at y-en i manuskriptet havnet litt lenger opp på linja enn de andre bokstavene. Det kjente han tydeligvis igjen fra sin egen skrivemaskin. Hvilket betyr at det er den spesifikke skrivemaskinen som er brukt for å skrive manuskriptet.

Endret av Skagen
La innlegget i spoiler.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...