Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Bare to episoder igjen av serien nå, men kjenner det irriterer meg hvor lite mening dette begynner å gi. Før mest på følelsen av at de skrev seg inn i et hjørne, slapp opp for tid og ble nødt til å ta en del nødløsninger. Kjipt, da dette kunne ha blitt en episk avslutning. I stedet går det nok mer og mer mot en Lost-avslutning. Dvs bra start på serien, men tapte seg veldig i de neste sesongene, tok seg opp ganske mye på slutten og endte med et gjesp. :(

Lenke til kommentar

De har forandret på serien hver eneste sesong. Det er klart det gjør ting interessant underveis, men gjensynsverdien for en slik serie blir minimal når det er åpenbart at ting ikke henger på greip. Siste episode neste uke er på 1,5 time, men det skal mye til for å samle alle disse trådene på en tilfredsstillende måte. De største plottlinjene går jo stort sett sammen, men det føles ikke særlig givende eller brilliant, mer at de bare har snurret det sammen litt på måfå alt ettersom det passer seg. Det samme som har ødelagt andre store serier i nyere tid. Jeg synes godt de kunne blåst i hele Observer-invasjonen og tidsreisene. Multiuniverset var mye mer spennende.

Lenke til kommentar

Fin avslutning? Jeg venter fortsatt på siste halvdel. Dvs jeg så begge episodene, fikk et helt minutt med epilog og alt det der, men må si det var noe av det kjedeligste jeg har sett på lenge, og jeg følte at veldig mye manglet. Resten av sesongen har vært ganske bra, men selve finalen føltes som en hastesak som egentlig ikke løste noe særlig som helst. Ta for eksempel selve slutten. Setter det i en spoiler, i fall noen ikke har sett finalen ennå.

 

 

Hva var poenget med å sende den ungen inn i fremtiden? Folk vil ikke lage Observers, så invasjonen ville ikke ha skjedd og så videre. Men om Observers ikke har eksistert kan ikke ungen ha eksistert, og om ungen ikke har eksistert kan han ikke sørge for å hindre at Observers blir skapt. Det er et stort paradoks. Jeg satt i hele sesongen og håpet de ville finne en bedre løsning, som f.eks å starte et stort opprør mot Observers, drepe Windmark og han sjefen, og få de siste overlevende Observers til å overgi seg. I stedet fikk vi en finale med 90% kjedelig prat, noen dødsfall i all hast og en slutt som ikke gav mening. Kjipt. Det kunne ha vært så mye, mye bedre.

 

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jøss. Jeg ante ikke serien var kansellert en gang. Til tross for å ha fulgt med på den i fem år.

 

Dette har vært en serie som har skiftet ham flere ganger. Jeg husker den begynte som en ren X-files kopi, men har utviklet seg til å bli mye mer. Men den har liksom aldri nådd de helt store høydene rent kvalitetsmessig for meg. Men vært spennende nok til at jeg fulgte med.

 

Jeg skulle gjerne likt å se Walter og gutten ankomme i framtiden og se hvordan resultatet ble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...