Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de leverer solide episoder hver uke!

Selv om ikke alle inneholder like mye story-progress om sesongens store "super-soldater-fra-en-annen-dimensjon" plott, så er sakene de tar på seg hver uke så orginale, fascinerende og så godt gjennomført at det aldri blir noen "filler episoder" av dem heller! =)

 

Digger denne serien!

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Om man fremdeles klager over at det er lite fremgang i historien i Fringe, bør man ta seg en bolle og se alt om igjen.

 

Noe av det fengende med serien, synes jeg. Er at man må virkelig følge med, tenke seg, koble ting sammen for å følge med karakterene videre i historien. Og JJ. Abrams slutter ikke å imponere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig en Broyles centric episode! :)

Har digget denne karakteren siden starten, men han har egentlig kun vært i bakgrunnen i selve etterforskningene!

Flott skuespill av Lance Reddick her! :)

 

Min favorittscene er den helt i slutten.. Hinter de til noe utenomjordisk her?

 

 

Fin stand-alone episode! Gleder meg til neste uke!

 

EDIT: PROMO:

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

The Observer(s) er visstnok med i samtlinge episoder, skjønt det er ikke alltid så lett å få øye på ham / dem. ;)

 

Greit nok episode, men merker at det nærmer seg midten av sesongen og begynner å dabbe av før det tar seg opp igjen mot slutten av sesongen. Midten av en sesong er alltid kjedeligere enn resten, uansett serie. ;)

 

Håper de ikke tar med romvesener og sånt tull her. The Observer er tvilsom nok.

Lenke til kommentar
Håper de ikke tar med romvesener og sånt tull her. The Observer er tvilsom nok.

 

Du kødder? Og du følger med på Fringe?

 

Dette er en Sci-Fi serie, og utenomjordiske og uforklarlige fenomener får man servert omtrent hver eneste episode.

 

 

Så langt i Fringe har de utelatt aliens og har kun holdt seg på jordoverflaten, og det er dette som har vært den største forskjellen mellom Fringe og X-Files.

En Fringe episode kan minne om en naturfagtime på speed, mens X-files episodene var sprø science fiction med aliens!

 

Jeg er enig med Thecrow77 at det hadde vært flott hvis de klarer å holde seg på jorda med 2 dimensjoner og diverse andre vitenskaplige teoretiske fenomener, men for å være helt ærlig så gjør det meg ikke så mye hvis de plutselig finner på å blande in det utenomjordiske - Bare det blir gjennomført på en gjennomført måte, og ikke en stor cliche!

 

Vi får se, da! :)

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke noe ønske fra meg. Men jeg stusser bare veldig over at folk har en tankegang som "om det dukker opp aliens her, så blir det for drøyt".

 

Aliens hadde ikke ødelagt noen verdens ting for min del. Men langt ifra sikkert at det ville blitt noe bedre heller.

 

Men JJ.Abrams er en dyktig mann som jeg stoler fullt og helt på =)

Lenke til kommentar

Fringe står for fringe science, for de som ikke vet det. Med andre ord dreier det seg om vitenskap, og alt som har skjedd til nå har kunnet forklares. Riktignok er det litt tvilsom forklaring til tider, men la gå. Blander de inn romvesener endrer de alt og ødelegger serien. Da kan de plutselig slenge på idiotiske mysterier uten noe som helst vitenskap bak og skylde på romvesener. Og hva med de andre dimensjonene? I teorien kan det være uendelig med dimensjoner, men jeg tviler sterkt på at vi får se mer enn den andre. Tre, fire dimensjoner blir fort rotete.

 

Når det gjelder x-files likte jeg det i begynnelsen, men gikk fort lei når de surret rundt med konspirasjonsteorier og romvesener hele tiden. Jeg håper Fringe holder seg unna det der og heller satser på det de gjør bra.

Lenke til kommentar
Med andre ord dreier det seg om vitenskap, og alt som har skjedd til nå har kunnet forklares. Riktignok er det litt tvilsom forklaring til tider, men la gå.

 

Hehehe... Vel, aliens ville vært vel så sannsynlig som svært mange av de tingene som faktisk har skjedd i Fringe. Er ikke "litt tvilsomt" for å si det slik.

 

Men så ser man ikke Fringe for å lære seg vitenskap heller. Man ser Fringe fordi man liker overnaturlige ting presentert på denne måten.

Lenke til kommentar

Hele konseptet med Mass Dynamic, en parallell dimensjon og det der dreier seg om svært avansert teknologi, og alt som har skjedd til nå har hatt en vitenskaplig forklaring. Blander de inn romvesener vil de både droppe forklaringen på det som skjer og finne på utrolig mye idiotisk som ikke passer inn i det hele tatt. Kort sagt kan de gjøre bokstavelig talt hva de vil uten å tenke på ting som naturlover og fysikk. ;)

 

Bra episode, for øvrig. Litt creepy som vanlig, og avslutningen en av de beste så langt. Gleder meg til neste. :D

Lenke til kommentar
I forbindelse med det eg tror er reklamepauser i USA så vises det forskjellige figurer. Sjøhest, og eple med et foster inni, og en del forskjellige.

 

Har de noen spesiell betydning?

 

Symbolene som dukker opp for hver reklamepause er en kode.

 

HER er en komplett oversikt over hvilke bokstaver i alfabetet hvert symbol refererer til.

 

F. eks i episoden "Of Human Action", ble koden:

glyphs207.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...