Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når skal Bishop avsløre at det var han som skrev det manuskriptet?

 

 

I de første episodene så drev sønnen til Bishop med noe skjulte greier, nå ser vi ikke noe mere av det. Lurer på hva han egentlig drev med.

 

Er liksom litt liten sammenheng mellom episodene

Lenke til kommentar

Du må følge godt med for å få med deg historien i denne serien, noe jeg ser på som ekstremt positivt. Jeg er blitt helt oppslukt av denne serien, og all dens små hint, om forskjellige ting.

 

I tillegg må jeg si at Walter Bishop er en fantastisk karakter i serien, som jeg flirer like godt av hver eneste episode.

Lenke til kommentar

Digger denne serien, men den begynner å gå litt på tomgang og er litt for forutsigbar. Men skal nok holde ut resten av sesongen uten problem. :)

 

Jeg la for øvrig merke til The Observer for første gang i en episode hvor han ikke har vært nevnt eller viktig for handlingen. Stolt nå. :)

 

 

Han krysser gaten rett foran kameraet mot slutten når de drar til den bygningen med selvmordshopperne.

 

Skjønt angående en tidilgere episode (Inner Child)

 

 

The Observer er helt tydelig med i slutten, men var det en del av plottet? Har han noe med den ungen å gjøre?

 

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Utsende messig så var det noen likheter mellom gutten og The observer, så kan tenke meg at det er noe slektskap eller lignende, en ny observer mulig? Har en kamerat som har en teori om at det ikke finnes en The observer, men flere , så det kan jo forklare at de rekruterer nye.

 

Ellers så tror jeg at jeg har falt litt ut av den røde tråden i serien. Bishop har gjort noen eksprimenter for mange, mange år siden, og disse eksprimentene har blitt "aktivert" i den seneste tiden. Men er det noen som kunne forklare meg litt mer om hva som skjer i serien.

Lenke til kommentar
Det gjesntår vel egentlig å få en bekreftelse på om det faktisk stemmer eller om det bare er vrangforestillingene til de som står bak The Pattern.

 

 

Er vel Bishop selv som står The Pattern. Er jo han som har skrevet det manuskriptet som de der Pattern folka bruker som "bibel"

 

Lenke til kommentar
Utsende messig så var det noen likheter mellom gutten og The observer, så kan tenke meg at det er noe slektskap eller lignende, en ny observer mulig? Har en kamerat som har en teori om at det ikke finnes en The observer, men flere , så det kan jo forklare at de rekruterer nye.

 

Ellers så tror jeg at jeg har falt litt ut av den røde tråden i serien. Bishop har gjort noen eksprimenter for mange, mange år siden, og disse eksprimentene har blitt "aktivert" i den seneste tiden. Men er det noen som kunne forklare meg litt mer om hva som skjer i serien.

 

Kan ta det jeg vet i en spoiler. Har sett alt som er sent i USA, og bare for ordensskyld handlet den siste episoden om en sprø forsker i rullestol.

 

 

For mange år siden eksperimenterte Bishop på mye rart svært få vil vite om, inkludert teleportering, få folk til gå gjennom vegger og så videre. (såkalt Fringe-science, derav navnet på serien.) Han hadde en partner kalt William Bell, men han har ennå ikke vært med i serien (så vidt vi vet, men det er en del teorier ute og går...) Bishop ble sperret inne på et sinnssykehus, men vi vet lite om William Bell bortsett fra at han er sjefen for Massive Dynamics, et selskap som driver med mye av det samme Bishop drev med. Logisk nok.

 

Da et fly ble utsatt for et kjemisk angrep (pilotepisoden) ble Bishop hentet ut av sinnssykehuset og rekrutert til å etterforske ting som minner om det han drev med i gamle dager sammen med sønnen Peter og en dame kalt Olivia (husker aldri etternavnet hennes). Det ble raskt avslørt at det er mange slike ting ute og går, og alt passer inn i et mønster (The Pattern). Vi fikk etterhvert vite at en terroristgruppe står bak veldig mye av dette, men ingen vet hvem de er, hvorfor de gjør hva de gjør eller hvordan de gjør det.

 

Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop... Disse barna har utviklet merkelige krefter, som for eksempel å overføre følelsene sine til en annen person. En av dem var for eksempel suicidal, og som resultat begynte folk rundt ham å ta selvmord. Vi vet Olivia var utsatt for den samme medisinen, og hun klarte å slå av en bombe med å bruke tankekraft i en episode. Bortsett fra det vet vi veldig lite om hvilke krefter de kan få, og hvordan dette vil påvirke henne senere.

 

Det siste vi har fått vite er at terroristene gjør det de gjør for å vise andre forskere hva de er i stand til, og de får økonomisk støtte fra en mann kalt William Bell...

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

 

 

Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop... Disse barna har utviklet merkelige krefter, som for eksempel å overføre følelsene sine til en annen person. En av dem var for eksempel suicidal, og som resultat begynte folk rundt ham å ta selvmord. Vi vet Olivia var utsatt for den samme medisinen, og hun klarte å slå av en bombe med å bruke tankekraft i en episode. Bortsett fra det vet vi veldig lite om hvilke krefter de kan få, og hvordan dette vil påvirke henne senere.

 

 

 

vi så jo i episode 17, helt på slutten, at Walter ser på en VHS der han snakker med ei lita redd jente, som han kaller....Oliva

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop... Disse barna har utviklet merkelige krefter, som for eksempel å overføre følelsene sine til en annen person. En av dem var for eksempel suicidal, og som resultat begynte folk rundt ham å ta selvmord. Vi vet Olivia var utsatt for den samme medisinen, og hun klarte å slå av en bombe med å bruke tankekraft i en episode. Bortsett fra det vet vi veldig lite om hvilke krefter de kan få, og hvordan dette vil påvirke henne senere.

 

 

 

vi så jo i episode 17, helt på slutten, at Walter ser på en VHS der han snakker med ei lita redd jente, som han kaller....Oliva

 

 

 

Les hele posten neste gang. :thumbup:

 

 

 

Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop...

 

Lenke til kommentar
Les hele posten neste gang. :thumbup:

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop...

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

 

Jupp, og var dette jeg reagerte på. (hun var ikke baby, men 2-3-4 år)

Samt at du ikke nevnte at vi faktisk fikk bevis på det i slutten av episoden.

Lenke til kommentar
Les hele posten neste gang. :thumbup:

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Etterhvert har vi fått vite at noen ga en eksperimentell medisin til en rekke barn enkelte steder i USA, blandt annet i Jacksonville. Da Olivia var en liten baby bodde hun i nettopp Jacksonville, og uten at hun husker det nå (logisk nok, hun var en baby) var en av forskerne som gav henne medisinen Bishop...

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Jupp, og var dette jeg reagerte på. (hun var ikke baby, men 2-3-4 år)

Samt at du ikke nevnte at vi faktisk fikk bevis på det i slutten av episoden.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Beklager, baby eller liten unge er forsåvidt ikke så nøye. Poenget er at hun var svært liten og husker ingenting av det. Jeg nevnte heller ikke at vi fikk bevis, men mente jeg antydet det ganske bra siden jeg sa hun fikk medisinen. Skal prøve å være mer tydelig neste gang. :)

 

Liker utviklingen i serien, men Peter og Astrid burde helt klart fått større roller. Begge to er ganske uviktige og tilfører ingenting. Peter er sønnen til Walter og har veldig mange kontakter rundt omkring, men hva tilfører han egentlig som ingen andre kunne gjort? Med tanke på alt Walter har gjort for mange år siden er det litt merkelig at Peter er så likegyldig til det. Jeg ville helt klart ha foretrukket om han valgte å bli en assistent eller medhjelper med tanke på å overta en dag. Det hadde vært tøft med Walter Jr. :p Astrid er ment å bare være en medhjelper, men hun gjør enda mindre en ham.

 

(det er Peter han heter, ikke sant? Jeg glemmer det så snart episoden er over av en eller annen grunn.)

 

Edit: Var da svært så vanskelig det var å få quoter på rett plass. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...