Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

De seertallene HBO har er opp til kabel-levrandørene til å gi ut. De er ikke sånn "bare kom å ta"-greier som vanlige kanaler. HBO har forresten gitt True Blood og Entourage nye sesonger til nå.
Takk for svar.. Bare et par smp til...

Går de fleste bare på kontrakt, år for år?? Hvem er de største seriene nå i HBO??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar.. Bare et par smp til...

Går de fleste bare på kontrakt, år for år?? Hvem er de største seriene nå i HBO??

 

Ja, spesielt serier på HBO gjør det. Og en del andre kanaler.

 

Nå er det vel Entourage og True Blood som er de største på HBO, siden disse har blitt fornyet først. Littel Britain US blir avgjort av de to gutta som har lagd orginalen og US-utgaven, men tror den serien er litt stor og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
enkelte av tingene i denne serien er bare helt tullete, slik som den seglivet myten om at vi bare bruker 10% av hjernen.

 

Og ikke bortforklar det med at det er sci-fi. Akkurat den er påbevist å være feil, så da er det science, ikke science fiction.

Dette er jo en serie som er underholdende. Du må da klare å holde ut noen feil og mangler.

Nesten alle (kan hende det er noen unntak) serier har noen feil og mangler, og denne er nok ikke et unntak. Er jo noen dårlige skuespillere der som i alle andre serier. Selv syntes jeg Walter Bishop bare er helt genial. Han er så merkelig, men likevel morsom :p

Lenke til kommentar
De seertallene HBO har er opp til kabel-levrandørene til å gi ut. De er ikke sånn "bare kom å ta"-greier som vanlige kanaler. HBO har forresten gitt True Blood og Entourage nye sesonger til nå.
Takk for svar.. Bare et par smp til...

Går de fleste bare på kontrakt, år for år?? Hvem er de største seriene nå i HBO??

 

På en måte. Ta f.eks. My Own Worst Enemy. De hadde lagt opp til 13 episoder, men ble kansellert etter bare 9. Samme skjedde med Pushing Daisies.

Lenke til kommentar

For en gang skyld skal jeg ikke laste ned episodene, i og med at jeg akkurat fant ut om serien. Også begynner den nå om to dager på TVNorge. Så da tenkte jeg at jeg skulle hjelpe TVNorge med litt seertall isteden for å laste ned som jeg normal gjør. :) Dessuten henger de vel ca. bare tre mnd. etter de amerikanske sendingene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig bra serie, men jeg føler at det er altfor mange løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Som bare er gjemt bort på en måte...

 

 

For eksempel den episoden med den nervegassen på bussen eller hva det var for noe..Vi har jo ikke fått vite/hørt noe som helst om de som stjal den sekken. Hvem var de, hva vil de og hva har de å gjøre med "the pattern"? Det har nå gått en 6-7 episoder (eller noe slikt) siden denne episoden med bussen og vi har ikke hørt et eneste ord om disse folka. Slik er det egentlig i nesten hver eneste episode. Det er løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Derfor føler jeg at episodene ikke henger nok sammen.

 

En annen ting er at det er et problem per episode, og det problemet blir alltid løst iløpet av episoden, samme hva. I neste episode er det som hendte i forrige episode helt ute av verden og det er noe nytt som skjer. Dette gjør som sagt at det blir litt lite sammenheng mellom episodene, noe som er dumt..

 

Men for all del, sinnsykt bra serie =D

 

Lenke til kommentar

For eksempel den episoden med den nervegassen på bussen eller hva det var for noe..Vi har jo ikke fått vite/hørt noe som helst om de som stjal den sekken. Hvem var de, hva vil de og hva har de å gjøre med "the pattern"? Det har nå gått en 6-7 episoder (eller noe slikt) siden denne episoden med bussen og vi har ikke hørt et eneste ord om disse folka. Slik er det egentlig i nesten hver eneste episode. Det er løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Derfor føler jeg at episodene ikke henger nok sammen.

 

De kan jo nesten ikke avsløre det enda, er jo ikke meningen vi skal vite hvem som står bak the pattern enda

Lenke til kommentar

For eksempel den episoden med den nervegassen på bussen eller hva det var for noe..Vi har jo ikke fått vite/hørt noe som helst om de som stjal den sekken. Hvem var de, hva vil de og hva har de å gjøre med "the pattern"? Det har nå gått en 6-7 episoder (eller noe slikt) siden denne episoden med bussen og vi har ikke hørt et eneste ord om disse folka. Slik er det egentlig i nesten hver eneste episode. Det er løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Derfor føler jeg at episodene ikke henger nok sammen.

 

De kan jo nesten ikke avsløre det enda, er jo ikke meningen vi skal vite hvem som står bak the pattern enda

Neinei, selvfølgelig ikke, men det er jo litt rart at det ikke engang blir nevnt. Den eneste etterforskningen de gjør bygger alltid på det som skjer i starten av episoden.

Lenke til kommentar

For eksempel den episoden med den nervegassen på bussen eller hva det var for noe..Vi har jo ikke fått vite/hørt noe som helst om de som stjal den sekken. Hvem var de, hva vil de og hva har de å gjøre med "the pattern"? Det har nå gått en 6-7 episoder (eller noe slikt) siden denne episoden med bussen og vi har ikke hørt et eneste ord om disse folka. Slik er det egentlig i nesten hver eneste episode. Det er løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Derfor føler jeg at episodene ikke henger nok sammen.

 

De kan jo nesten ikke avsløre det enda, er jo ikke meningen vi skal vite hvem som står bak the pattern enda

Neinei, selvfølgelig ikke, men det er jo litt rart at det ikke engang blir nevnt. Den eneste etterforskningen de gjør bygger alltid på det som skjer i starten av episoden.

 

 

Nå har ikke eg sett alle episodene, men det du snakker om blir nevnt i hvertfall en episode som en "det er d samme som skjedde da og da" opplegg...

Lenke til kommentar

Serien er ment å ha noe samme struktur som xfiles egentlig. Med som regel en "situasjon" pr episode, men med en rød trå som går gjennom alle historiene. Er vel faktisk mer sammenheng i Fringe episodene enn det var i xfiles. Da i alle fall det meste har med the pattern å gjøre, mens i xfiles var det i tillegg til hovedstoryen bare masse andre bisarre situasjoner også.

Lenke til kommentar
Veldig bra serie, men jeg føler at det er altfor mange løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Som bare er gjemt bort på en måte...

 

 

For eksempel den episoden med den nervegassen på bussen eller hva det var for noe..Vi har jo ikke fått vite/hørt noe som helst om de som stjal den sekken. Hvem var de, hva vil de og hva har de å gjøre med "the pattern"? Det har nå gått en 6-7 episoder (eller noe slikt) siden denne episoden med bussen og vi har ikke hørt et eneste ord om disse folka. Slik er det egentlig i nesten hver eneste episode. Det er løse tråder som ikke blir tatt opp igjen. Derfor føler jeg at episodene ikke henger nok sammen.

 

En annen ting er at det er et problem per episode, og det problemet blir alltid løst iløpet av episoden, samme hva. I neste episode er det som hendte i forrige episode helt ute av verden og det er noe nytt som skjer. Dette gjør som sagt at det blir litt lite sammenheng mellom episodene, noe som er dumt..

 

Men for all del, sinnsykt bra serie =D

 

 

hæ? De nevner da i hver episode at dette har med The Pattern å gjøre?

 

og nei, synes ikke det spørsmålet ditt fortjener spoiler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...