Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Ahaaaa, det er sånn det er.

 

For meg slo det særdeles uheldig ut dette semesteret, siden jeg ønsker å starte tidlig og bli tidlig ferdig så ofte som mulig pga. jobb ved siden av skole. Jeg fikk faktisk akkurat motsatt av det jeg ønsket, og det var litt nedtur, for det betyr at mesteparten av jobbingen må legges til helgene, samtidig som familielivet blir amputert.

 

Heldigvis blir det bra frem til 11. desember =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahaaaa, det er sånn det er.

 

For meg slo det særdeles uheldig ut dette semesteret, siden jeg ønsker å starte tidlig og bli tidlig ferdig så ofte som mulig pga. jobb ved siden av skole. Jeg fikk faktisk akkurat motsatt av det jeg ønsket, og det var litt nedtur, for det betyr at mesteparten av jobbingen må legges til helgene, samtidig som familielivet blir amputert.

 

Heldigvis blir det bra frem til 11. desember =)

Altså, du KAN søke om å bytte gruppene som ikke passer deg. Er bare å sende mail til studieadministrasjonen, så ordner det seg som regel. Jeg anbefaler deg derimot om å bli i de gruppene satt til deg da, hvis du ikke kjenner mange etter faddergruppen eller vil bli bedre kjent så er det første semesteret en god tid til det.

 

@Xaco: Vet ikke om det er sånn enda, men på første semesteret er vel obligatorisk oppmøte på gruppetimene, ihvertfall de første fire ukene (kanskje mer, husker ikke helt).

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Ahaaaa, det er sånn det er.

 

For meg slo det særdeles uheldig ut dette semesteret, siden jeg ønsker å starte tidlig og bli tidlig ferdig så ofte som mulig pga. jobb ved siden av skole. Jeg fikk faktisk akkurat motsatt av det jeg ønsket, og det var litt nedtur, for det betyr at mesteparten av jobbingen må legges til helgene, samtidig som familielivet blir amputert.

 

Heldigvis blir det bra frem til 11. desember =)

 

Pleier ikke være noe problem å ta en annen gruppetime enn den du er registrert på, men husk å sende oppgaver til riktig gruppelærer :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Går master, og kunne velge fag selv. Men jeg valgte kun av de fagene som var anbefalt til retningen jeg går.

 

Tror du det hjelper på om jeg klager og ber om utsettelse av frister? Jeg skal ihvertfall sørge for at det ikke skjer igjen, for akkurat nå er jeg overarbeidet, stresset, med angst, null fritid, og et godt underskudd av søvn.

Lenke til kommentar

To er tolererbart, men ikke tre på én uke. Så begeret renner over akkurat nå, og jeg føler at jeg ikke har muligheten til å gå for best mulig resultat, men skraper meg inn til bestått.

 

Det er veldig synd, men håper at de kan gjøre noe med det. På universitetet jeg tok bacheloren på så var selv to overlappende obliger sett på som uakseptabelt, og deadliner ble flyttet kun fordi et fåtall studenter hadde et annet fag med deadline nærme.

 

Jeg driver jo å sutrer her fordi jeg blir frustrert, men de må da innse at dette vil gjøre læreevnen min verre og være veldig urettferdig på resultatene mine.

 

Ikke akkurat en god velkomst til UIO kan du si, siden dette er første året mitt her. :p

Lenke til kommentar

Jepp. Har erfaring med situasjonen, så dette blir vel en skikkelig test av hvordan jeg behandler det.

 

Min strategi er å skrape gjennom det jeg klarer uten særlige problemer og kutte ned på detaljer i spesifikasjonene, så går jeg til mer tidskrevende oppgaver, etter det så tar jeg de jeg de oppgavene som krever grundig teoretisk forståelse, og til slutt så begynner jeg å fylle ut detaljene og perfeksjonere ting.

 

Jeg sikter kun mot bestått, men har ikke lyst på tynne marginer. Hadde jeg hatt en oppgave om gangen så har jeg tro på at jeg kunne fått gode resultater, men den luksusen finnes ikke nå.

 

Hvordan er det forresten om folk ikke består? Får de ny oppgave? Gjør de samme oppgave om igjen? Kommer de mot slutten av semesteret?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Var gruppelærer i flere kurs på bachelor og master nivå for noen år tilbake. Si ifra til gruppelærer / kursledelse. De har forståelse for sånt. Vi hadde ukentlige møter med foreleser og andre gruppelærere for å ta opp slike ting

 

Hvis obliger ikke ble godkjent i første omgang så fikk man som regel en ny sjanse på samme oppgave med 1-2 uker frist. Viktigste er å gjøre et godt forsøk, blanke innleveringer tolereres som regel ikke.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Glemte å takke for svaret, og kontrer like greit med et nytt spørsmål!

 

I morgen har jeg min første midtveiseksamen på UiO, i MAT1001. Det står vi har lov å ha med godkjent kalkulator, og den delen er grei. Så står det at vi har lov å ha med oss et håndskrevet A4-ark med valgfri tekst.

 

Jeg regner at jeg da har lov til å fylle begge sidene med eksempler om jeg så måtte ønske? Det står jo valgfri tekst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...