Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare en beholder (som holder personer, som igjen holder bilene i sine egne beholdere), så ignorerer alle ikke-eide biler i innlesingen.

 

Slik ble resultatene på programmet jeg leverte inn:

 

-----------------------------------------------

STATESTICS:

-----------------------------------------------

[Persons]

Just persons: 197

Owners: 278

Just Owners: 262

Mechanics: 98

Just Mechanics: 82

Owners and Mechanics: 16

Total Persons: 557

 

[Vehicles after calculating tax. Vehicles with no owners are ignored]

Cars: 288

Trucks: 35

Buses: 65

Vehicles: 388

 

 

 

 

Har ikke sett så altfor mye over de, men tror de er omtrent riktige.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Statistikken min;

Antall personer totalt: 557

Eiere: 278

Ikke-eiere: 279

Mekanikere: 98

Eiere&mekanikere: 16

Eiere&ikke-mekaniker: 262

Ikke-eier&mekaniker: 82

Ikke-eier&ikke-mekaniker: 197

Antall kjøretøy: 469

Kjøretøy med eier: 400

Kjøretøy uten eier: 69

Antall personbiler: 347

Antall lastebiler: 45

Antall busser: 77

 

12 biler ble avskilta.

 

Ser ut som at vi har de samme tallene da :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Muligens et dumt spørsmål, men jeg finner ingen informasjon om det på nettet... Må jeg selv ta med innføringsark og kladdeark på ex.phil eksamen(selvstudium)? Og er det noe regler for penn- vs. blyantbruk? Og kan man ta med mat og drikke?

Endret av sisss
Lenke til kommentar

Muligens et dumt spørsmål, men jeg finner ingen informasjon om det på nettet... Må jeg selv ta med innføringsark og kladdeark på ex.phil eksamen(selvstudium)? Og er det noe regler for penn- vs. blyantbruk? Og kan man ta med mat og drikke?

 

-Du kan ha med mat og drikke.

-Du får utdelt ark. Vannligvis både kladd og innføring.

-Du må mest sannsynlig føre inn med penn (ikke blyant) da det er gjennomslagsark.

 

Og så kan man jo bare ta med alt du ønsker og spørre om hva som skal brukes og så lar du resten ligge i en sekk eller noe sånt. Men husk å ta opp det du skal bruke på forhånd.

Lenke til kommentar

Du må huske studentkortet ditt med bilde eller annen bilde-legitimasjon. Du får ikke utlevert oppgaven når de tar runden med utdeling, hvis du ikke kan legitimere deg.

 

Som nevnt over så brukes det gjennomslagsark, disse består av tre ark lagt oppå hverandre og er holdt sammen med lim i den ene kortenden. Ett hvitt, ett gult, ett rosa. Når du skriver på det hvite så kommer det avtrykk på arkene under. Bruk kulepenn for dette, ikke fyllepenn eller blyant.

 

Ved å spørre eksamensvaktene kan du få flere kladdeark/gjennomslagsark, bare rekk opp hånden så kommer de til deg. Det samme gjøres hvis du må på toalettet, så følger de deg ut.

 

I det ene hjørnet av arket skal du skrive kandidatnummer, kurskode, semester og arknummer. Når eksamenstiden nærmer seg slutten så gis det beskjed at det er 15minutter igjen. Etter det skal all skriving opphøre, merk at dette gjelder også å skrive informasjonen i det ene hjørnet. Noen kan være veldig strenge på dette. Man får typisk 10-15 minutter til etter eksamen er over til å skille arkene i hvite, gule og rosa bunker. Så rekker du opp hånden og venter til en eksamensvakt kommer til deg for å kontrollere arkene, stifte de sammen og signere de.

 

Til slutt leveres de til eksamensvaktene ved utgangen som tar imot besvarelsen, ta med legitimasjon.

 

De hvite og gule heftene går til sensorene. Det rosa beholder du selv.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen her hatt INF4820? Så det var nevnt tidligere i tråden for om man ville lære Common Lisp. Nå har det seg slik at jeg har blitt anbefalt av en gruppelærer jeg hadde å søke om å ta et master-emne under bachelor-graden. Og siden jeg er interessert i AI og Lisp (verdens mest fantastiske familie høynivåspråk), så tenkte jeg INF4820. Jeg har for the record ikke hatt INF2820. Er INF4820 mye arbeid? Jeg har hatt INF2810, og føler meg ganske dreven i Scheme (og har lekt med Common Lisp hjemme). Jeg tenker å ha INF3320 ved siden av hvertfall. Jeg har hørt at INF3320 fort kan bli endel arbeid, derfor jeg lurer. Det er jo ikke sikkert at jeg får lov til å ta det under bachelor-graden, eller at jeg er for sent ute med å søke om å ta et masteremne. Men jeg vil likevel være sikker på at det ikke blir altfor mye på et semester.

Lenke til kommentar

Har man mulighet til å ta turen til UiO informatikk bygget å se på noen som jobber? evt. spørre litt om de forskjellige fagene. Også har de egne "labs" eller er det kun auditorium?

 

Ønsker å studere der 2014/2015, men vet ikke om jeg skal ta Informatikk: programmering og nettverk (bachelor) eller Informatikk: nanoelektronikk og robotikk (bachelor).

Lenke til kommentar

Har man mulighet til å ta turen til UiO informatikk bygget å se på noen som jobber? evt. spørre litt om de forskjellige fagene. Også har de egne "labs" eller er det kun auditorium?

 

Ønsker å studere der 2014/2015, men vet ikke om jeg skal ta Informatikk: programmering og nettverk (bachelor) eller Informatikk: nanoelektronikk og robotikk (bachelor).

Bygget er åpent for alle frem til klokken 18, så om du har lyst til å se på bygget er det fullt mulig. Å se på studentene jobbe vil jeg tro vil være kjedelig da de gjerne sitter foran en maskin og leser til eksamen som er denne uken og neste.

 

Nei, det er ikke bare auditorier. Alle linjene har sitt eget programrom hvor de kan sitte. men det er også andre termstuer og lesesaler. For nano så finnes det labber i 4.etg hvor de gjør ting og tang.

Lenke til kommentar

Har man mulighet til å ta turen til UiO informatikk bygget å se på noen som jobber? evt. spørre litt om de forskjellige fagene. Også har de egne "labs" eller er det kun auditorium?

 

Ønsker å studere der 2014/2015, men vet ikke om jeg skal ta Informatikk: programmering og nettverk (bachelor) eller Informatikk: nanoelektronikk og robotikk (bachelor).

Hvis du har spørsmål om kursene og studiet så får du sikkert gode svar i denne tråden. Tror du må lete litt for å finne noen som studerer de to spesifike studieretningene på campus. Det er lov å prøve riktignok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...