Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matte er vel bare obligatorisk på prognett og nano, sistnevnte med kalkulus og slikt.

 

40-Gruppe er bare en samling fag innenfor en retning som gir 40 poeng totalt, som oftest 10 per.

Finnes et par 20-poeng fag der ute (OS i alle fall), så tar man slikt tar man gjerne bare ett annet fag i tillegg

Lenke til kommentar

Matte er vel bare obligatorisk på prognett og nano, sistnevnte med kalkulus og slikt.

 

40-Gruppe er bare en samling fag innenfor en retning som gir 40 poeng totalt, som oftest 10 per.

Finnes et par 20-poeng fag der ute (OS i alle fall), så tar man slikt tar man gjerne bare ett annet fag i tillegg

 

Nå er det sjeldent OS går inn i en 40 gruppe da. Men for de som har en 40 gruppe så er jo vanligvis psykologi et av valgene og der er i alle fall 1 av innføringsemnene et 20 poengskurs hører jeg fra de som har tatt det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg takket akkurat ja til studieplass på bachelorstudiet Informatikk: Nanoelektronikk og Robotikk! Spennende.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg bedre til studiene? Jeg har lite erfaring med programmering, så jeg har begynt smått å pusle litt rundt i java for å få "feelingen". 

 

Jeg får også kalkulus, noe jeg gruer meg en del til med tanke på at jeg har R1-bakgrunn. Er det så hardt som alle forteller meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg takket akkurat ja til studieplass på bachelorstudiet Informatikk: Nanoelektronikk og Robotikk! Spennende.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg bedre til studiene? Jeg har lite erfaring med programmering, så jeg har begynt smått å pusle litt rundt i java for å få "feelingen". 

 

Jeg får også kalkulus, noe jeg gruer meg en del til med tanke på at jeg har R1-bakgrunn. Er det så hardt som alle forteller meg?

Læringskurven blir veldig bratt med kun R1, så om jeg var deg ville jeg sjekket muligheten for å ta forkurs (om det arrangeres) og begynt på R2 pensum. 

Lenke til kommentar

Haha, nei. Jeg bommet på det min første dag, trodde "universitetsplassen" var området utenfor Fredrikke på campus Blindern, så jeg endte opp med å lyge for min bestefar på telefonen senere samme dag. Jeg fortalte at jeg sto i dress i sentrum - mens sannheten var at jeg gikk i jeans, spiste på McDonalds, og dro hjem etter å ha skjønt jeg var på feil sted :p Ingen konsekvenser i ettertid for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe vits å dra på velkomstseremonien?

 

Nå har jeg ikke sett timeplanen for fadderuka i år, men er vel fremdeles samme dag som den obligatoriske oppmøtet på ifi? Mitt tips er å møte opp på dagen, møte faddergruppa de. Men velkomstsermonien i sentrum er bare tull. Da hadde jeg heller hengt med faddergruppa på blindern, kanskje ta en tur innom Escape(kjellerpuben på ifi).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg skal begynne å studere Informatikk: design, bruk og interaksjoner. Jeg har tatt Ex. phil fra før, og tenker derfor å få den innpasset.

 

Er det noen her med en viss oversikt som har et kurs å anbefale å erstatte Ex. phil med? Kanskje jeg kan ta noe som mange bruker å ta som valgfritt fag senere når de begynner på det andre informatikk-året?

 

Ex. phil er jo dessverre i første semester for mitt studie, så jeg vil jo ikke sitte inne med den basiskunnskapen vi får til å begynne med, noe som kanskje gjør det vanskeligere å ta fag som sikkert krever denne kunnskapen?

 

Jeg har i utgangspunktet kun erfaring med enkel HTML og CSS.

 

Merk også at jeg ikke har tatt realfag.  :)

Lenke til kommentar

store problemet er jo at du ikke har inf1000, som igjen gjør at du nesten ikke kan ta inf kurs. Men om du har lyst kan du jo bestemme deg tidlig for hva 40 gruppa de skal være og ta et kurs for den. Evt finne 10 random studiepoeng i noe du syntes er litt intressant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...