Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

De sier den er i Beta og "kommer snart". Venta på den lenge :/ Har 4-5 abonnement på Zinio, blir kjekt å lese iphone life og macworld på telefonen :love:

Må man abbonere på blader for å lese dem på Zinio? Eller finnes det gratis blader der? Er et par blader jeg kunne tenkt meg å lese som jeg ikke har abbonement på. I så fall, er det mulig å abbonere gjennom Zinio som kanskje blir billigere? (pga. ingen ekte papirkopi)

 

EDIT: Er det mulig å få norske magasiner inn der? For eksempel Illustrert Vitenskap eller kanskje Lyd&Bilde eller norske FHM?

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
De sier den er i Beta og "kommer snart". Venta på den lenge :/ Har 4-5 abonnement på Zinio, blir kjekt å lese iphone life og macworld på telefonen :love:

Må man abbonere på blader for å lese dem på Zinio? Eller finnes det gratis blader der? Er et par blader jeg kunne tenkt meg å lese som jeg ikke har abbonement på. I så fall, er det mulig å abbonere gjennom Zinio som kanskje blir billigere? (pga. ingen ekte papirkopi)

 

De har noen gratisutgaver, og du kan gå til zinio.om/iphone med safari for å lese noen. Men selve Zinio systemet avhenger at du abonnerer. Ingen papirkopier der i gården. Med unntak av norske magasiner som er for tjukke i huet til å skjønne konseptet med at det skal være billig, så er zinio veldig rimelig. MANGE abonnement som koster 10 dollar for 1 år. Tror macworld kostet 20 dollar, iphone life 25 el 30. For ett år altså. Bladene er helt like papirutgaven med uinntak av noen som er forbedret (de fleste linker kan du faktisk trykke på, noen har animasjoner etc istedetfor bilder).

Lenke til kommentar

Det har sikkert blitt spurt om dette før i tråden, men gidder ikke å søke så mye akkurat nå.

 

Jeg har nettopp fått OneCall og har litt problemer med internetten på mobilen. Er rimelig sikker på at det er WAP-oppsettet på telefonen som er feil. Men når jeg går inn på OneCall sine sider finner jeg ikke noe oppsett til iPhone. Så er det noen som har en link til oppsettet? Eventuelt noen andre måter å få satt det opp på.

Lenke til kommentar

Jeg er på plass i ny leilighet nå og internett dukker dessverre ikke opp før om noen uker, en gylden anledning til å teste tethering med andre ord. Jeg må si en god del andre mobilprodusenter har mye å lære her. Jeg gikk inn i nettverksinnstillingene og aktiverte internett-deling = internett. Jeg er vant med Nokia PC suite så det er digg å slippe et program for å bruke bruke telefonen som modem. Ikke så halv gæli hastighet heller:

 

551000363.png

 

Overlever på det et par uker.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Det har sikkert blitt spurt om dette før i tråden, men gidder ikke å søke så mye akkurat nå.

 

Jeg har nettopp fått OneCall og har litt problemer med internetten på mobilen. Er rimelig sikker på at det er WAP-oppsettet på telefonen som er feil. Men når jeg går inn på OneCall sine sider finner jeg ikke noe oppsett til iPhone. Så er det noen som har en link til oppsettet? Eventuelt noen andre måter å få satt det opp på.

Innstillinger -> generellt -> nettverk -> mobildatanettverk

 

Mobildata

APN: internet

Brukernavn:

Passord:

 

MMS

APN: mms

Brukernavn:

Passord:

MMSC: http://mms.nwm.no

MMS-proxy: 89.254.65.20

 

Blankt på brukernavn og passord på begge altså. :) Ganske sikker på at jeg fant innstillingene på en egen side for iPhone på onecall.no, men fant det ikke igjen nå. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Litt flere batteritall:

 

Siden forrige lading:

I bruk: 6t47 min

deriblandt 30 min video, 30-60 min surfing/youtube/twitter etcm resten musikk, litt over Bluetooth. Auto-baklys, push, email hvert 15 minutt. En samtale.

Ventemodus: 7 timer 58 minutter

 

Gjenværende batteritid: 33%

 

Kunne vært ebdre, men så mye som jeg bruekr saken skal jeg ikke klage.

Jailbreaka eller ikke da? Har nettopp fjerna jailbreaken nå. Håper det hjelper på batteriet.

 

Ikke failbreaka

Lenke til kommentar
Det har sikkert blitt spurt om dette før i tråden, men gidder ikke å søke så mye akkurat nå.

 

Jeg har nettopp fått OneCall og har litt problemer med internetten på mobilen. Er rimelig sikker på at det er WAP-oppsettet på telefonen som er feil. Men når jeg går inn på OneCall sine sider finner jeg ikke noe oppsett til iPhone. Så er det noen som har en link til oppsettet? Eventuelt noen andre måter å få satt det opp på.

 

Man bruker vel ikke WAP på iPhone, eller har jeg missforstått noe nå igjen?

Lenke til kommentar
Da har jeg faktisk funnet en 3GS hos en lokal butikk. Hadde sett frem til å leke med ny telefon nå, men så viser det seg at abonnementet tidligst kan bli overført 8. september. Hva med å få ut fingeren, Netcom? :mad:

 

Jailbreak og lås den opp da vel? Så kan du jo få brukt den nå.

Lenke til kommentar
Jo, det går vel an. :) Skal stikke på butikken nå. Men for å være sikker: Jailbreaking går ikke ut over garanti eller noe sånn?

 

Går vel på garantien ifølge apple, men butikker sjekker jo ikke. Hørt om mange som har fått reparert telefonen sin selv om de har jailbreaket. Uansett er det jo bare å jailbreake nå. Leke med den frem til 8. September og så kjøre en gjenoppretting. Da vil jailbreaken bli fjernet og alt bli som orginalt igjen. Uten noe spor ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg faktisk funnet en 3GS hos en lokal butikk. Hadde sett frem til å leke med ny telefon nå, men så viser det seg at abonnementet tidligst kan bli overført 8. september. Hva med å få ut fingeren, Netcom? :mad:

 

Eventuelt kan du ringe Netcom og be de låse opp telefonen så du kan bruke ditt gamle simkort i mellomtiden. For min del var det helt uproblematisk å få Telenor til å gjøre dette, og siden nr ditt er på vei over til Netcom tipper jeg de gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...