Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle dele dette med andre, som ikke har lyst til å betale 100,- måneden for å ha Spotify på telefonen sin! Her er et alternativ:

 

1. iWOL - Wake On LAN over iPhonen slik at man kan slå på PCen hjemme uansett hvor du befinner deg i verden... Pris: 17 kroner

 

2. (alternativt) Mocha VNC - Remote desktop, slik at du kan styre PCen din via iPhonen over nettet hvis nødvendig. Pris: Lite versjonen er gratis, men du har også en pro versjon som koster 35 kroner.

 

3. Kronjuvelen: Simplify Media - Et GENIALT musikkprogram hvor du kan streame musikk direkte fra PCen til iPhonen din via 3G nettet. Ikke noe behov for port-forwarding, men fungerer med en gang det er installert (må installeres på PC og iPhone)! Laster sangene utrolig raskt. Anbefales på det varmeste :) Pris: 35 kroner

 

Minste totalpris: 52 kroner som du kun betaler en gang :yes:

 

Enkelt og greit, da er det bare å slå på PCen når jeg vil, lytte på hva jeg vil (så sant det ligger på PCen), og slå PCen av når man er ferdig med å lytte (=

 

Hvis man er litt skeptisk til å betale vet sikkert samtlige her inne hvordan man kan få tak i alt dette til en "billigere penge"...

 

Andak :)

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Da har du jo gått glipp av absolutt all vits i å ha en iphone.

 

For noe tull. En iPhone er også en mobiltelefon. Det finnes de som i hovedsak bare bruker dens hovedfunksjoner - nemlig å ringe og sende meldinger når de er på farten. Ikke alle må nerde seg på internett hver eneste busstur og hver eneste gang de er utenfor sitt eget hus, uansett om det er hos venner, eller hos bestemor.

 

Et abbonement med data er selvsagt et stort pluss for en person med iPhone, men så absolutt ikke dødens nødvendig.

Lenke til kommentar

Det er nok en grei nødløsning, men spotify er nok mye bedre og enklere. :) Enhver som har prøvd diverse apps for å fjernstyre PCen fra telefonen vet nok at dette er en prosess som er mer hakkete og tregere enn det spotify-appen kommer til å bli. :) Og hvis en allerede er villig til å betale for Spotify, så er det jo allerede gratis.

Lenke til kommentar

Når man først er koblet opp og er klar til å bruke simplify media tviler jeg på at spotify er "enklere" i bruk... (dog har jeg ikke prøvd Spotify så dette er bare spekulasjoner), ta en titt på Youtube... er virkelig et snedig app :)

 

EDIT:

Og hvis en allerede er villig til å betale for Spotify, så er det jo allerede gratis.

... der hang jeg ikke helt med :p ? Er ikke poenget med å få ting gratis, at man ikke skal betale? Blir på en måte som å si at hvis jeg allerede er villig til å betale for en iPhone, så får jeg den gratis :wee:

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Da har du jo gått glipp av absolutt all vits i å ha en iphone.

 

For noe tull. En iPhone er også en mobiltelefon. Det finnes de som i hovedsak bare bruker dens hovedfunksjoner - nemlig å ringe og sende meldinger når de er på farten. Ikke alle må nerde seg på internett hver eneste busstur og hver eneste gang de er utenfor sitt eget hus, uansett om det er hos venner, eller hos bestemor.

Et abbonement med data er selvsagt et stort pluss for en person med iPhone, men så absolutt ikke dødens nødvendig.

Nerde? Alvorlig talt, måten du formulerer deg på gjør meg kvalm. Grunnen til at mange har en iPhone er på grunn av at telefonen kommer inn under definisjonen "smarttelefon". Noe som betyr at den brukes til langt mer enn kun ringing og sms. Å kun bruke en iPhone til ringing og sms er som å kaste 5000 ut av vinduet. Så din påstand om at man ikke bør ha en akseptabel dataplan er rett og slett ignorant og feilslått. En annen definisjon som iPhone faller under er en multimediatelefon.

Her er det ikke snakk om å sjekke mobilen sin på hver busstur, men å ha muligheten til det når man ønsker.

Lenke til kommentar
Kontaktlisten.

Hvordan får jeg ryddet opp i dette.?

Er manuell metode eneste metode.? Kommer til å ta meg flere kvelder...

 

Jeg fikk samme problem. Det du må gjøre er å synkronisere med PC, slik at du henter ut alle kontaktene dine over til Outlook.

Slett deretter de du ikke vil beholde, dvs alle doble.

Slett alle kontakter i iphone.

Synkroniser med iphone igjen.

IKKE importer kontakter fra SIM.

Da vil du ha kun en versjon av kontaktene.

 

Det jeg gjorde var å sette opp kalender og kontakter via exchange mot Google kontoen min.

Lenke til kommentar

Er det noen her inne som har oppdaget sprekker i sine iPhone 3G S? Oppdaget en sprekk i helgen, like ved jack-inngangen. Den er relativt liten foreløpig, men kjenner du med neglen, er sprekken der.

 

Dog; skal høre med Spaceworld (som jeg kjøpte den hos) eller hos andre og finne ut hvor lang servicetiden er, for jeg vil absolutt ikke være uten iPhone nå i 2 mnd. Det var ille nok når jeg solgte min 3G i påvente av 3G S, og det viste seg at den ikke ble levert før 31. juli, ikke 9. som først antatt :p

Lenke til kommentar
Data abb eller ei, har du trådløst nett hjemme trenger du ikke data abb. er greit å kunne slå av all data trafikk syns jeg og. så bruker jeg wifi når jeg er hjemme. ka både laste nedå surfe med wifi.. Kommer absolutt til å ta bort all datatilkobling når jeg får min iphone

Ipod Touch da?

Lenke til kommentar
Da har du jo gått glipp av absolutt all vits i å ha en iphone.

 

For noe tull. En iPhone er også en mobiltelefon. Det finnes de som i hovedsak bare bruker dens hovedfunksjoner - nemlig å ringe og sende meldinger når de er på farten. Ikke alle må nerde seg på internett hver eneste busstur og hver eneste gang de er utenfor sitt eget hus, uansett om det er hos venner, eller hos bestemor.

Et abbonement med data er selvsagt et stort pluss for en person med iPhone, men så absolutt ikke dødens nødvendig.

Nerde? Alvorlig talt, måten du formulerer deg på gjør meg kvalm. Grunnen til at mange har en iPhone er på grunn av at telefonen kommer inn under definisjonen "smarttelefon". Noe som betyr at den brukes til langt mer enn kun ringing og sms. Å kun bruke en iPhone til ringing og sms er som å kaste 5000 ut av vinduet. Så din påstand om at man ikke bør ha en akseptabel dataplan er rett og slett ignorant og feilslått. En annen definisjon som iPhone faller under er en multimediatelefon.

Her er det ikke snakk om å sjekke mobilen sin på hver busstur, men å ha muligheten til det når man ønsker.

 

Støtter deg 100 % i det du sier Specialforce:), det er som å kjøpe en koenigsegg ccxr og sette inn en ford fokus motor, hvorfor ikke kjøpe seg en ford focus istede?:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Huff for noen analogier. Det du vel strengt talt mener er noe slik som "en iphone uten dataabonnement er som å kjøpe 60" flatskjerm for å lese tekst-TV" eller noe i den dur.

 

Uansett, er enig. Var en eldre ("") fyr på jobb i dag som etter kommentar fra en annen fyr om at mobilen min kunne mye, sa at "nei huff ikke den der, har ikke engang MMS". Sa at det har den, men ingen som har iphone som bruekr MMS - bruker email.

 

Poenget er at ingen (burde) være tåkete nok til å kjøpe en iPhone for å bruke den som en dumbphone. Da er det billigere, med en faktor på en del, å kjøpe en ipod touch pluss en dumbphone i tillegg. Skjønner heller ikke de som skrur av 3G etc for å spare strøm - hvorfor ikke skru av hele saken, da sparer du enda mer. Betaler man så mye for en telefon, skal den brukes.

 

Forøvrig er det noen av oss i samfunnet som faktisk er utenfor huset i mer enn 5 min av gangen; greit nok at man ikke trenger sitte på nett 24/7, men når man er borte mesteparten av dagen er det kjekt å ha.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Poenget er at ingen (burde) være tåkete nok til å kjøpe en iPhone for å bruke den som en dumbphone. Da er det billigere, med en faktor på en del, å kjøpe en ipod touch pluss en dumbphone i tillegg. Skjønner heller ikke de som skrur av 3G etc for å spare strøm - hvorfor ikke skru av hele saken, da sparer du enda mer. Betaler man så mye for en telefon, skal den brukes.

 

Forøvrig er det noen av oss i samfunnet som faktisk er utenfor huset i mer enn 5 min av gangen; greit nok at man ikke trenger sitte på nett 24/7, men når man er borte mesteparten av dagen er det kjekt å ha.

 

Nei, men poenget mitt er at det er veldig mange som faktisk gjør det. Jeg vet også at jeg kommer til å like fri data på min iPhone 3Gs når jeg får den om noen få uker, men jeg vet også at en kan få mye glede av en iPhone, uten fri data. Når det er sagt, så må philipps slutte med disse rare og ekstreme analogiene. :) Nei, det er ikke som å kjøpe en av verdens raskeste og dyreste biler og putte en liten og svak motor inni den. Det kan bare sammenlignes med å kjøpe en 3Gs og åpne den for å så fjerne 24 GB minne, GPS, super3G, og strippe den så den ikke har mer funksjonalitet enn en Doro-mobiltelefon for eldre. En bedre analogi er å kjøpe en (hvilken som helst) rask sportsbil, for å så bare bruke denne til å kjøre korte turer som til og fra butikken og lignende.

 

Igjen, fri data til en iPhone er et stort pluss, men ingen nødvendighet. Det virker som om dere ikke forstår at alle trenger det like mye som dere. Jeg sitter sikkert like mye på nett som dere på telefonen, men det er nesten utelukkende på WiFi-nettverk. Grunnen er at jeg har WiFi hjemme, på jobben (som ligger 5 minutter unna med sykkel og 3 minutter med bil), og hos de aller fleste kompisene mine. Dette er de stedene jeg tilbringer 99% av tiden min. Og når jeg er ute for eksempel i helgene, så går det i å ringe og sende meldinger. Merk at jeg allikevel skal ha iConnect, fordi jeg vet at dette er noe som kommer til å være et ekstra pluss, selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å trenge dette like mye som en del andre. Men kanskje kommer mine telefonvaner til å forandre seg når jeg får fri data. Det er jo lettere å bruke super3G/EDGE når en vet at en ikke betaler per MB. :)

 

Folk har forskjellige brukervaner, og bør velge en telefon og abonnement etter dette. Og en iPhone syntes jeg har så mange gode sider at den ikke bare er for personer som er mye på farten på steder uten WiFi-tilgang, samtidig som de er svært aktiv på nettjenester som Twitter, Facebook, mail, MSN, surfing etc. iPhone er langt mer enn som så, og det vet dere like godt som meg.

 

I rest my case.

 

PS: Jeg syntes egentlig ikke at en iPhone er særlig dyr, uansett hvilket abbonement man velger. Man kan jo få 16GB med flere abonnementer til under 2000 kr, og det er jo så vidt jeg vet bedre enn mange andre alternativer som er påståtte konkurrenter til iPhone. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...