Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Se der ja. Har 61% igjen as we speak, brukt i snart 3timer og i ventemodus i 14t og 36 min. Holder en dag om jeg bruker den litt mer. Men det varierer litt da, i går brukte jeg den i 3-4 timer i strekk omtrent i en periode og tømte 60-70% av batteriet på det. Men er flere av appsene som er så kjekke å ha, så jeg har ikke lyst til å gjenopprette. :( Spesielt den som støtter utenlandske sim-kort for meg som har OneCall. Vanskelig valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kommer jo helt an på hva man bruker telefonen til. Jeg ringer, sender SMS, surfer en god del, og spiller også. 3G og Push-mail er deaktivert, mens Push-notifications er aktivert. Lysstyrken er på ca. 1/3 og autolysstyrke er slått av. WiFi er på hele tiden bortsett fra når jeg sover.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Ja kommer helt ann på bruken så klart. Har ikke vært noe problem til nå. Lader bare om natta uansett, men er mer når jeg er ute å reiser og hører på musikk lenge av gangen og også bruker telefonen lenge av gangen jeg er litt redd for da.

 

Edit: Vil jo på en annen side spare litt batteri om jeg setter den i flymodus når jeg er ute å flyr for eksempel. Må veie litt opp og ned her. :p

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Ja det er det da! Men etterhvert så vil du lære hvordan batteriet fungerer, og hvor mye du kan spille, ringe osv før den tar kveld. Så slipper du overraskelser.

 

Men du tjener vel ikke så mye på å fjerne jailbreaken. Jailbreaken i seg selv er vel ikke synderen her. Men programmer som trenger konstant nettillgang og som kjører i bakgrunnen som gjør at prosessoren må konstant jobbe og dermed trekker strøm.

Lenke til kommentar
Noen som opplever at batterikapasiteten IKKE har blitt dårligere av jailbreak? Min har nemlig blitt relativt dårlig synes jeg, men kvier meg litt for å gjenopprette da jeg er blitt litt avhengig av flere funksjoner jeg har fått med jailbreak. Noen som veit om det er noen spesielle jailbreak-apps som trekker mer strøm enn andre, eller om det er generellt jailbreakinga som gjør det? :hmm:

 

Edit: Grunnen til at jeg spurte om noen IKKE har opplevd det var et lite håp om at jeg kan gjenopprette og så jailbreake igjen, for å kanskje få litt bedre kapasitet.

 

Det er slike programmer som kjører i bakgrunnen som bruker mye batteri. F.eks winterboard, IKKE bruk winterboard!

De har et spesielt navn, men husker ikke helt hva de heter.

Prøv å søk litt på nettet om hvordan man sparer batteri. Så står det hvilke cydia programmer du skal holde deg unna. Winterboard gjør også telefonen MYE tregere forresten.

Lenke til kommentar
fikk akuratt til playstation emulatoren til iphonen, fungerte overaskende bra på en 3GS, varierer litt med spill fikk f.eks rundt 20-30 fps i diablo :) mens mer i andre spill. Dette var kult!

 

Så genialt - hvilken emulator bruker du? Må du jailbreake for å få det til? Hvordan får man inn et spill??

Lenke til kommentar

Hei.

Har nettopp anskaffet en iphone 3gs nå og trenger beskyttelse til den.

Har lest litt om Switcheasy her inne og disse anbefaler flere.

noen som vet om hvor man kan få kjøpt disse i butikk i Oslo området, evt hvilken anbefalt nettside å bestille fra? og hva ligger prisen på?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Noen som opplever at batterikapasiteten IKKE har blitt dårligere av jailbreak? Min har nemlig blitt relativt dårlig synes jeg, men kvier meg litt for å gjenopprette da jeg er blitt litt avhengig av flere funksjoner jeg har fått med jailbreak. Noen som veit om det er noen spesielle jailbreak-apps som trekker mer strøm enn andre, eller om det er generellt jailbreakinga som gjør det? :hmm:

 

Edit: Grunnen til at jeg spurte om noen IKKE har opplevd det var et lite håp om at jeg kan gjenopprette og så jailbreake igjen, for å kanskje få litt bedre kapasitet.

 

Det er slike programmer som kjører i bakgrunnen som bruker mye batteri. F.eks winterboard, IKKE bruk winterboard!

De har et spesielt navn, men husker ikke helt hva de heter.

Prøv å søk litt på nettet om hvordan man sparer batteri. Så står det hvilke cydia programmer du skal holde deg unna. Winterboard gjør også telefonen MYE tregere forresten.

Ja har merka at Winterboard gjør telefonen tregere ja. Så lurer på om jeg skal fjerne det uansett. Kan jo se om det hjelper på batteritiden også. :)

Lenke til kommentar
Hei.

Har nettopp anskaffet en iphone 3gs nå og trenger beskyttelse til den.

Har lest litt om Switcheasy her inne og disse anbefaler flere.

noen som vet om hvor man kan få kjøpt disse i butikk i Oslo området, evt hvilken anbefalt nettside å bestille fra? og hva ligger prisen på?

Takker for svar.

 

Det anbefales å bestille fra ymse selgere på ebay.com. Da får du prisen ned til under $30 inkl. frakt. Evt. kan du bestille direkte fra Switcheasy sine sider til en noe høyere pris (de kjører "samme" pris, men i Euro, på de europeiske nettsidene, dermed blir det noe dyrere).

Lenke til kommentar
Jeg merket det på min 3GS, så nå er min blitt "lovlydig" igjen. Dette er batteritiden som nå er på min ikke-jailbreakede 3GS.

 

- Jeg har 14% batteri igjen

- Bruk: 11 timer 14 minutter

- Ventemodus: 2 dager, 0 timer

På min iPhone 2G som snart er 2 år gammel hadde jeg 5 dager og 14 timer standby og 13 timer og 40 minutter bruk, hehe. :)

 

Men dette var nok feil. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...