Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten jeg har bare 5MB minne igjen på lagring, av 85mb totalt, er ikke det ganske lite eller er det normalt,eneste jeg har instalert er den TCPMP playeren som tar 2MB

 

 

Edit: Var visst bare jeg som hadde lekt meg med kopiering av sanger til my documents mappa for å finne ut hvordan jeg fikk ringetone og det der, tenkte på det med en gang jeg skreiv posten :wallbash:

Ummm... Er det bare meg som har oppdaget det geniale programmet MP3 trimmer? I stedet for å legge hele sanger i ringetonemappa så bruker du det programmet og kutter ned sangen, velger selv hvilken del av sangen og hvor lenge. Det er jo helt unødvendig å legge inn en fil på 4MB eller mer som ringetone. Når de fleste tar telefonen før det er gått 30 sekunder trenger man ikke en ringetone som varer i 4 minutter.... :p

 

Programmet ligger forøvrig ferdig på Diamanten, på programskjermen velger du bare "alle" og der ligger det. :grin:

Endret av Road2Hell
Lenke til kommentar

Første problem encountered...

tatelås tweaken har en negativ side ved seg også..

Den slår på tastelåsen når "backlight" slår seg av, men problemet er jo at skjermen slår seg jo av når man ringer noen.....you get the point...

har fjernet denne tweaken igjen.

 

Til alle dere andre.. 137 ROM er den nyeste, og jeg testen tweak 1 tidligere idag men gikk tilbake til originale settings igjen. De tweakene hjalp ikke så mye.

det som hjalp var dette:

Slo av HSDPA.

Slo av 3G. Siden dekningen er litt dårlig på 3G nettet, der jeg bor, brukte telefonen mye ressurser på å søke etter dekning hele tiden. Nettverket endret seg fra 3G NETCOM til bare Netcom. full dekning. smye bedre lydkvalitet. og ikke minst mye mye raskere touchflow.

gikk ned fra 63% ressursbruk til mellom 50-55.

 

Eneste tweaken jeg har beholdt er:

Wake up on SMS, dvs lyset slår seg på når det kommer SMS,

og

en liten melding som informerer meg om at sms er sendt når jeg sender sms.

Lenke til kommentar
har fått min nå er fornøyd,men det er en ting jeg bekymrer meg over,da jeg åpna eska så var det masse støv på mobilen,lurer på hvor mye støv som er inne i mobilen,jeg trodde mobiler ble sammenskrudd i støvfrie lokaler

 

Det høres litt snodig ut. Var forseglingen brutt? Hvem kjøpte du av?

Lenke til kommentar

Ett litt irriterende problem; velger jeg å lagre bildene i selve hovedminnet blir disse enkelt overført via "sync" programmet på pc'en, men lagrer jeg de på minnekortet så må jeg manuelt inn på minnekortet og kopiere over filene, noe jeg syntes er tungvindt.

 

Noen som vet hvordan man kan sync'e bilder som er lagret på minnekortet mot pc'en automatisk?

 

Ett annet spm også, til dere som har tomtom installert, hvor endrer man instillingene slik at skjermen ikke er på under navigering?

Sluker jo batteriet når skjermen står på hele tiden.

Mener jeg på tidligere tomtom versjoner har hatt ett valg om å skru av skjermen etter en hvis tid, men finner ikke dette valget i tomtom 7 :hmm:.

Lenke til kommentar
Første problem encountered...

tatelås tweaken har en negativ side ved seg også..

Den slår på tastelåsen når "backlight" slår seg av, men problemet er jo at skjermen slår seg jo av når man ringer noen.....you get the point...

har fjernet denne tweaken igjen.

 

Til alle dere andre.. 137 ROM er den nyeste, og jeg testen tweak 1 tidligere idag men gikk tilbake til originale settings igjen. De tweakene hjalp ikke så mye.

det som hjalp var dette:

Slo av HSDPA.

Slo av 3G. Siden dekningen er litt dårlig på 3G nettet, der jeg bor, brukte telefonen mye ressurser på å søke etter dekning hele tiden. Nettverket endret seg fra 3G NETCOM til bare Netcom. full dekning. smye bedre lydkvalitet. og ikke minst mye mye raskere touchflow.

gikk ned fra 63% ressursbruk til mellom 50-55.

 

Eneste tweaken jeg har beholdt er:

Wake up on SMS, dvs lyset slår seg på når det kommer SMS,

og

en liten melding som informerer meg om at sms er sendt når jeg sender sms.

 

Hvor slo du av 3G og HDSAP?

Lenke til kommentar
Hvor slo du av 3G og HDSAP?

 

Slå av HDSAP:

start -> innstillinger -> tilkoblinger -> Avansert nettverk -> slå av hdsap.

 

Slå av 3G:

Start -> Instillinger -> telefon -> Bånd -> Velg Nettype:GSM, og Auto på velg ditt gsm/umts-bånd.

 

Så må du soft restarte telefonen, og da skal ting gå litt kjappere unna. uansett, veldig dyrt med 3G. jeg bruker helst Wifi.

Lenke til kommentar

har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på. plis svar meg. Takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...