Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

jada...fant ut hvordan man skrudde av GPRS på telefonen min.

"Start> instillinger> tilkobling tab>tilkoblinger> Avansert tab> velg Nettverk> Endre begge valgene til "Mitt hjemmenettverk"

 

nå bruker den kun internettet hvis det er en WLAN i nærheten.

Endret av boratsmom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan låse telefonen ved å holde inne "nei" knappen, eller "avslutt samtale" knappen. Men man må holde den inne så lenge.

Gjorde enda en tweak som låser telefonen når lyset slukker. ganske ålreit.

 

Hentet fra xda-developers:

 

18. Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevice LockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

 

 

 

Denne telefonen er helt rå!!!!

Tar littegranne tid til å bli vant til den, men mulighetene er jo så utrolig mange. særlig regedit, samt at du kan installere hva som helst på den.

Lenke til kommentar

Har funnet første negative ting med mobilen. Jeg må nødt til å ha profil MED lyd for at alarmen skal fungere. Har jeg lydløs, vil jeg ikke høre alarmen. Uff og UFF, hva har de tenkt med? Jeg bare lurer..

 

De sitter på kafferommet og diskuterer mobilens features, en foreslår dette og de andre jubler og kjøper marsipankake og blomster til han dagen etter.

 

Hva faen?

 

Edit: Noen som vet om et annet alarmprogram som er bra?

Endret av Strandball
Lenke til kommentar

Skype/Frings

------------

Testet det nå på diamond. Logget medg inn på skype via HTC'en og ringte en annen skypebruker. Og det funket PERFEKT. Dritbra kvalitet. Brukte kun WI-FI og ikke GPRS.

Hvis det blir billig å bruke gprs i norge kan man jo erstatte telefonen med Skype. Kan ringe billigere :p

post-106235-1215259111_thumb.jpg

post-106235-1215259118_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ok, jeg har ALDRI brukt en windows mobil foer, saa jeg er temmelig dum naar det gjelder diamanten.....hvordan legger jeg inn disse tweaksene?? Kobler den til datamaskinen, eller gjoer jeg det direkte paa telefonen?

 

Skaffer du programmet i .cab format så er det bare å legge det inn på mobilen via usb, også installere det fra fil forskeren på mobilen.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan jeg legger inn alle disse tweaksene fra denne siden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Man må vel inn i regedit, men hvordan kommer jeg inn der fra mobilen? Kan vel ikke koble den til pc'n og gjøre det derfra, da kommer jeg bare inn på regedit på pc'n.

 

Og hva er ROM? Er det en slags bios? Har v. 1.37.409.3. Er dette den jeg bør ha? Hvis ikke, hvordan laster jeg ned ny?

Endret av fleur
Lenke til kommentar

fleur du må innstallere Resco Registry på HTC'en (ikke på pcen)

bare Google det.

 

1.37 ROM er den beste. Jeg er heller ikke helt sikker på hva man skal kalle ROM men jeg tror det mobilversjonen av 'Operativt system' som vi har på PCen?

Endret av boratsmom
Lenke til kommentar
Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men hvordan konverterer jeg videofiler til å kunne spilles av på diamanten? Trenger litt Family Guy på kjedelige bussturer ;-)

 

innstaller coreplayer (den siste versjonen) og du kan kjøre divx/xvid filmer uten å møtte konvertere.

Endret av boratsmom
Lenke til kommentar

boratsmom: Jeg klarer ikke å installere resco registry engang. Er helt noob på dette. Har prøvd å pakke det ut på pc'n for så å overføre det til intern lagring, men får bare feilmeldinger. Også prøvd å ikke pakke det ut, men overføre .rar-fila direkte, men det funka heller ikke. Har du en link til en side hvor jeg kan laste ned? Må ha dette inn med teskje nemlig.

Lenke til kommentar
Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men hvordan konverterer jeg videofiler til å kunne spilles av på diamanten? Trenger litt Family Guy på kjedelige bussturer ;-)

 

innstaller coreplayer (den siste versjonen) og du kan kjøre divx/xvid filmer uten å møtte konvertere.

 

installer TCPMP player. Gratis og best. Kjører det meste (flv,avi,divx,xvid og mer)

Last den ned her: http://www.diemetrix.net/diemetrix/

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar
Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men hvordan konverterer jeg videofiler til å kunne spilles av på diamanten? Trenger litt Family Guy på kjedelige bussturer ;-)

 

innstaller coreplayer (den siste versjonen) og du kan kjøre divx/xvid filmer uten å møtte konvertere.

 

installer TCPMP player. Gratis og best. Kjører det meste (flv,avi,divx,xvid og mer)

Last den ned her: http://www.diemetrix.net/diemetrix/

 

Hvordan instalerer man det da? skal jeg bare koble til med usb og lagre på "Intern lagring" eller skal jeg gjøre noe annet? Vis noen kan forklare dette hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
til i dag var jeg helt innstil på å kjøpe Iphone, men etter at jeg nøye gikk gjennom specs og slikt ville jeg heller ha Diamond..

 

Sjekket hvordan den fungerte i en elkjøp butikk, men synes den er veldig treg, er den så treg ?

 

Koster det penger å bruke selve GPS funksjonen? I og med at det står at det er innebygd GPS antenne vil jeg ikke tro at det koster noe, men må man koble se opp som om da man bruker vanlig internett via mobilen?

 

Blir mobilen veldig varm, og har det noe å si?

 

Takker for svar!

 

MVH

 

Thomas Lingås

 

Hallois

 

GPS er heldigvis en gratis teknologi som hvem som helst med mottaker kan bruke. Gudene veit hvor mye det hadde kosta hvis Telenor hadde eid satelittene :) Du har to alternativer ved bruk av GPS'en. Du kan enten bruke Google maps (som er det shortcut til på mobilen), da vil gå over 3G og koste deg i overføring av data. Det beste er om at du skaffer kart som du fysisk legger inn i mobilens minne, på den måten slipper du å bruke penger på å hele tiden laste det ned fra internett. Da vil det ikke koste deg et rødt øre (for da har du jo allerede kartet).

 

Du nevner at du allerede opplever mobilen treg, da er det lite jeg kan gjøre med det, bortsett fra å si at jeg ikke gjør det. Så det blir opp til deg :D

 

Har ikke merket at den blir varm, nå har jeg brukt veldig lite og ikke mye krevende. Jeg kan si at den er i alle fall i kald, men den er såpass varm at man kjenner det.

 

I og med at det er en lansert telefon, kan vi garantert satse på at det ikke er skadelig på noen måte.

 

 

Takk for svar=) Det var litt oppklarende=P. Skjønner ikke helt det med at den blir varm, men leste det et sted på forumet..

Lenke til kommentar
Hvordan installerer man det da? skal jeg bare koble til med usb og lagre på "Intern lagring" eller skal jeg gjøre noe annet? Vis noen kan forklare dette hadde det vært fint.

 

 

Før det over til mobilens interne lagring. Så kjører du filen med mobilens utforsker, da installeres det. Også finner du programmet i program menyen din på start menyen ;)

Endret av DiemetriX
Lenke til kommentar

Fikk min diamant i posten igår, så langt kjempefornøyd! Ikke hatt en wm mobil før, og ser at her er det haugvis av ting og sette seg inn i. Gleder meg som en unge til å begynne å lære :)

 

Men jeg møtte på et problem ganske raskt.

Prøver å overføre mine kontakter fra min gamle K800i til diamond over blåtann, men får følgende feilmelding (på dia):

 

"Lagring mislyktes. Mottatte data kan være ufullstendige"

 

Iflg. k800i så klarer den å overføre mellom 100kb og 200kb av kontaktene før feilmeldingen dukker opp. Resultatet er uansett ingen nye kontakter i tlf..

Ser ut til at jeg klarer å overføre en og en kontakt uten problemer, men når det er snakk om dryge 500 kontakter så er jo det uaktuelt..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

boratsmom: Har installert registry nå.

Men er 2 ting jeg ikke finner ut av hvordan jeg gjør.

Den ene er hvordan endre slik at det ikke lagger sånn? Hvor i registry gjør jeg det?

Det andre er hvordan forbedrer man sensitiviteten på skjermen? Syns ikke den responderer så bra alltid og hender jeg må opp med pennen.

Lenke til kommentar

Forresten jeg har bare 5MB minne igjen på lagring, av 85mb totalt, er ikke det ganske lite eller er det normalt,eneste jeg har instalert er den TCPMP playeren som tar 2MB

 

 

Edit: Var visst bare jeg som hadde lekt meg med kopiering av sanger til my documents mappa for å finne ut hvordan jeg fikk ringetone og det der, tenkte på det med en gang jeg skreiv posten :wallbash:

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...