Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hey og hå..

 

Jeg har sett litt på HTC Diamond og syntes den ser flott ut, men liker igrunnen menyen som er på HTC touch cruise bedre.. Går det ann og slå av det derne Touchflo greia som er på Diamond? Føler det bare gjør telefonen træg..

Er nesten så jeg vurdere Touch Cruise heller, men liker Hardware specsene som er på diamond og utseende bedre..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Hva er GSM egentlig? Og koster det noe? Og når jeg soft restarter telefonen vil noe bli borte da? Eller er det akkurat som en vanlig restart knapp på en pc, at alt som ikke er lagra blir borte?

 

 

Globalt System for Mobilkommunikasjon. Se her: http://no.wikipedia.org/wiki/GSM

 

Jeg var innpå der, jeg bare så litt fort igjennom, og det er vel den vanlige internetten til mobil telefoner? Så da koster det vel noe vis det blir brukt, men når det bare er på er det vel bare et nett for ringing etc.. det koster ingenting, right?

Det står ingen dataøkter er aktive når jeg ser på gms tegnet, så da er jeg ikke på nett med gps og koster det ingenting?

 

Også, den soft restart knappen, hva skjer når jeg bruker den, blir bare all data som ikke er lagra tapt, akkurat som restart knappen på en data?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Blir telefonen veldig varm, spesielt under bruk av gps?

 

Under lading blir den ganske varm, under gps vet jeg ikke, har ikke prøvd, men trur ikke det.

 

 

Hva er forskjellen paa en soft og hard restart?

 

Hard reset er litt mer som formatering av pc, at alt utenom det som var der når den var ny blir sletta, men er ikke helt sikker, soft reser lurer jeg fortsatt på hva gjør.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Hva er GSM egentlig? Og koster det noe? Og når jeg soft restarter telefonen vil noe bli borte da? Eller er det akkurat som en vanlig restart knapp på en pc, at alt som ikke er lagra blir borte?

 

 

Globalt System for Mobilkommunikasjon. Se her: http://no.wikipedia.org/wiki/GSM

 

Jeg var innpå der, jeg bare så litt fort igjennom, og det er vel den vanlige internetten til mobil telefoner? Så da koster det vel noe vis det blir brukt, men når det bare er på er det vel bare et nett for ringing etc.. det koster ingenting, right?

Det står ingen dataøkter er aktive når jeg ser på gms tegnet, så da er jeg ikke på nett med gps og koster det ingenting?

 

Også, den soft restart knappen, hva skjer når jeg bruker den, blir bare all data som ikke er lagra tapt, akkurat som restart knappen på en data?

 

Takk for svar.

 

 

Data via GSM betyr at telefonen ringer opp, og da betaler man for oppkoblingstiden, som ved vanlige samtaler. Etter hvert tok teknologien GPRS (pakkedata) over for dette, og her gjelder det kun datatrafikk. Man betaler kun for overført datamengde, det går ikke på tid.

 

Så kom 3G, som er 3. generasjons nett for telefoni og data. Her betales det for oppkoblet tid ved samtaler eller kun for overført datamengde ved datatrafikk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
Forresten jeg har bare 5MB minne igjen på lagring, av 85mb totalt, er ikke det ganske lite eller er det normalt,eneste jeg har instalert er den TCPMP playeren som tar 2MB

 

 

Edit: Var visst bare jeg som hadde lekt meg med kopiering av sanger til my documents mappa for å finne ut hvordan jeg fikk ringetone og det der, tenkte på det med en gang jeg skreiv posten :wallbash:

Ummm... Er det bare meg som har oppdaget det geniale programmet MP3 trimmer? I stedet for å legge hele sanger i ringetonemappa så bruker du det programmet og kutter ned sangen, velger selv hvilken del av sangen og hvor lenge. Det er jo helt unødvendig å legge inn en fil på 4MB eller mer som ringetone. Når de fleste tar telefonen før det er gått 30 sekunder trenger man ikke en ringetone som varer i 4 minutter.... :p

 

Programmet ligger forøvrig ferdig på Diamanten, på programskjermen velger du bare "alle" og der ligger det. :grin:

 

 

heps. joda genialt program dette. men det er gammel revolusjon :D fantes på s710 når den kom ut ifjor.,

 

mvh Anders

Lenke til kommentar
Så med andre ord, så lenge det står at ingen dataøkter er aktive, så koster det ingenting for meg?

 

 

Stemmer! Det koster ikke noe om dataoverføring er aktivert, men ikke brukes. Vær imidlertid oppmerksom på at dersom f.eks automatisk nedlasting av e-post eller oppdatering av værmeldinger er påslått, vil det naturlig nok overføres data.

Lenke til kommentar
Så med andre ord, så lenge det står at ingen dataøkter er aktive, så koster det ingenting for meg?

 

 

Stemmer! Det koster ikke noe om dataoverføring er aktivert, men ikke brukes. Vær imidlertid oppmerksom på at dersom f.eks automatisk nedlasting av e-post eller oppdatering av værmeldinger er påslått, vil det naturlig nok overføres data.

 

Men så lenge jeg er på Wi-fi så vil det gå over Wlan nettet isteden vel? Vis jeg f.eks. oppdaterer værmeldinga og jeg er på wlan, da er det gratis?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Enda ett sikkert veldi dumt spoersmaal, men betaler man noe mens man bruker WLAN?

 

Nei, du kobler deg opp til et trådløst nettverk(WLAN=Wireless Lan), som er det trådløse nettverket du har hjemme som du kobler dataen din til, vis du bruker trådløst nett på den.

 

Men, du kan ikke koble deg til hvor som helst, det må være et trådløst nettverk i nærheten, men det er gratis, så :)

Lenke til kommentar
Enda ett sikkert veldi dumt spoersmaal, men betaler man noe mens man bruker WLAN?

 

Nei, du kobler deg opp til et trådløst nettverk(WLAN=Wireless Lan), som er det trådløse nettverket du har hjemme som du kobler dataen din til, vis du bruker trådløst nett på den.

 

Men, du kan ikke koble deg til hvor som helst, det må være et trådløst nettverk i nærheten, men det er gratis, så :)

 

Jepp, det vet jeg, men jeg visste ikke om man kanskje allikevel maatte betale noe ekstra greier siden man bruker tlf...

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
heps. joda genialt program dette. men det er gammel revolusjon :D fantes på s710 når den kom ut ifjor.,

 

mvh Anders

Sikker på at det var forhåndsinstallert? Har hatt både S710, Touch, Touch Dual, X7500, TyTN II og testet litt P33/3600 men kan ikke huske å ha sett MP3 trimmer før, men mulig jeg husker feil eller at det ikke er på alle ROM'er.

 

Ellers er det litt gøy å se at denne telefonen tydeligvis får enormt mange til å ville prøve en WM telefon, ser av spørsmålene at det er mange som ikke har rørt en WM mobil før :p . Kan bli en ordentlig oppsving for HTC og WM om utviklingen fortsetter like positivt som hittil på WM. Og siden HTC har sagt de skal lansere 10 telefoner til i andre halvår er jeg rimelig spent på hva de drar opp av hatten etterhvert.

 

Selv er jeg glad i både S60 telefoner og WM telefoner, men hittil har WM vært ikke for vanskelig, men for knotete, men det begynner virkelig å bedre seg nå, det er såvidt jeg har måttet være inne i det ordinære WM grensesnittet etter 4 dager med telefonen.

 

Forøvrig venter jeg spent på WM7, og veldig spent på hvordan Android blir.

Lenke til kommentar
Hard reset er litt mer som formatering av pc, at alt utenom det som var der når den var ny blir sletta, men er ikke helt sikker, soft reser lurer jeg fortsatt på hva gjør.

Hard reset sletter alt som ikke er i ROM (read onely memory). I ROM er operativsystemet lagret (WM 6.1) og den softwaren som HTC har ønsket å legge der (Touch-Flow, osv). Når du kjører hard reset blir mobilen som den første gang du startet den (du må kalibrere, sette opp nett osv).

Soft reset blir som en omstart på PC'n. Du renser opp i minne og enkelte forandringer krever omstart/soft reset for at det skal fungere (akurat som på PC).

 

Tobias

Lenke til kommentar
hey og hå..

 

Jeg har sett litt på HTC Diamond og syntes den ser flott ut, men liker igrunnen menyen som er på HTC touch cruise bedre.. Går det ann og slå av det derne Touchflo greia som er på Diamond? Føler det bare gjør telefonen træg..

Er nesten så jeg vurdere Touch Cruise heller, men liker Hardware specsene som er på diamond og utseende bedre..

Touch-flow er et Windows-skall, eller det som kalles et UI (user interfase). På de orginale HTC Touch kan du slå av og på Touch-Flow med noen få tastetrykk (Start/Settings/Today/Items-fanen/fjern hukket for HTC-Home/OK) Motsatt så slår du på igjen. Dette krever ingen restatt av noe slag. Da skulle du få Windows Mobile standard skrivebord, dette kan modifiseres på 100-vis av måter. Om du ikke vil bruke standard oppsettet med allt du kan gjøre der, kan du bruke et av alle programmene som skal "bedre" på Windows-oppsettet. Utvalget er stort og du kan for eksempel kjøre det gammle Touch-flow eller noe som heter SPB Mobil Shell. På min orginale HTC Touch kjører jeg den gammle Touch-flow og veksler av og til til SPB Mobil Shell med et oppsett som ligner Diamond, bare at det er fult av farger.

 

Om ikke Diamond er helt spesiell skal du altså kunne slå av Touch-flow 3D og kunne installere den gammle Touch-flow som er på blant annet HTC Touch Cruse, og samtidlig beholde Diamond sin gode spesifikasjoner!

 

Tobias

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...