Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg fiksa tomtom problemene

 

Men noen som vet hvorfor jeg ikke får opp noen trådløse nettverk enda wlan er slått på? Har prøvd og slå av og på flere ganger, men står bare "ikke tilkoblet" hele tida. Funka fint før idag, selvom jeg fikk litt vel mange pop-up bokser som spurte om jeg ville koble meg på andre nettverk. Vet ikke hva som har skjedd, men nå får jeg ikke opp noen nettverk. Har heller ikke wlan symbolet på toppen.

Lenke til kommentar

til i dag var jeg helt innstil på å kjøpe Iphone, men etter at jeg nøye gikk gjennom specs og slikt ville jeg heller ha Diamond..

 

Sjekket hvordan den fungerte i en elkjøp butikk, men synes den er veldig treg, er den så treg ?

 

Koster det penger å bruke selve GPS funksjonen? I og med at det står at det er innebygd GPS antenne vil jeg ikke tro at det koster noe, men må man koble se opp som om da man bruker vanlig internett via mobilen?

 

Blir mobilen veldig varm, og har det noe å si?

 

Takker for svar!

 

MVH

 

Thomas Lingås

Lenke til kommentar
til i dag var jeg helt innstil på å kjøpe Iphone, men etter at jeg nøye gikk gjennom specs og slikt ville jeg heller ha Diamond..

 

Sjekket hvordan den fungerte i en elkjøp butikk, men synes den er veldig treg, er den så treg ?

 

Koster det penger å bruke selve GPS funksjonen? I og med at det står at det er innebygd GPS antenne vil jeg ikke tro at det koster noe, men må man koble se opp som om da man bruker vanlig internett via mobilen?

 

Blir mobilen veldig varm, og har det noe å si?

 

Takker for svar!

 

MVH

 

Thomas Lingås

 

Hallois

 

GPS er heldigvis en gratis teknologi som hvem som helst med mottaker kan bruke. Gudene veit hvor mye det hadde kosta hvis Telenor hadde eid satelittene :) Du har to alternativer ved bruk av GPS'en. Du kan enten bruke Google maps (som er det shortcut til på mobilen), da vil gå over 3G og koste deg i overføring av data. Det beste er om at du skaffer kart som du fysisk legger inn i mobilens minne, på den måten slipper du å bruke penger på å hele tiden laste det ned fra internett. Da vil det ikke koste deg et rødt øre (for da har du jo allerede kartet).

 

Du nevner at du allerede opplever mobilen treg, da er det lite jeg kan gjøre med det, bortsett fra å si at jeg ikke gjør det. Så det blir opp til deg :D

 

Har ikke merket at den blir varm, nå har jeg brukt veldig lite og ikke mye krevende. Jeg kan si at den er i alle fall i kald, men den er såpass varm at man kjenner det.

 

I og med at det er en lansert telefon, kan vi garantert satse på at det ikke er skadelig på noen måte.

Endret av Strandball
Lenke til kommentar
Hehe, tviler på at Google maps har fotobokser ja :p

Noen som vet hvor stor plass et kart over hele Norge tar? Kjipt om det skulle spise f.eks. over halvparten minnet i Diamond.

 

En kar jeg kjenner benytter Google maps og har lagt inn dette lokalt på telefonen. Han har bare to byer med 15 ulike zoom-nivå. Han forteller at det tar 500 mb.

 

Tror ikke det tar veldig store plassen. På min N95 med 2GB minnekort, har jeg TomTom med Skandinavia + Garmin Mobile med Sør-Norge + Sør Sverige + Danmark + Paris regionen, samt at jeg har Nokia sin kart-tjeneste med Skandinavia. Vet ikke hvor mye dette tar, men jeg har fortsatt greit med plass igjen på mitt 2GB kort :) ...kan tenke meg Norge tar maks 500-750MB.

 

EDIT: Fikk med meg det med 500MB på Google maps først nå :D ...det hørtes utrolig mye ut. Da er det nok masse mer info på disse kartene, enn typiske navigasjonsprogrammer.

 

Hadde N95 med Garmin. La inn hele Vest-Europa inkl Kanariøyene. Dette tok 1,6 GB

Lenke til kommentar

Hvordan kan man bytte ut alarm og sms lyden til en ringetone f.eks.? Jeg vet hvordan jeg bytter til de andre små lydene som er på mobilen, men jeg vil gjerne ha noe annet som en ringetone/mp3 fil/sang som jeg har overført fra dataen til mobilen. Så vis noen kan forklare det for meg, på en litt punklig måte(er ikke helt kjent med mobilen enda :p) så hadde det vært fint :)

 

 

Edit:

Forresten er det mulig å få Ventrilo på mobilen? Eller Skype? Vis det er det, hvordan får jeg til det.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Hvordan kan man bytte ut alarm og sms lyden til en ringetone f.eks.? Jeg vet hvordan jeg bytter til de andre små lydene som er på mobilen, men jeg vil gjerne ha noe annet som en ringetone/mp3 fil/sang som jeg har overført fra dataen til mobilen. Så vis noen kan forklare det for meg, på en litt punklig måte(er ikke helt kjent med mobilen enda :p) så hadde det vært fint :)

 

Hvis du kopierer inn filen du vil ha til det, inn på Windows/Rings så vil den dukke opp. ;)

Endret av spacedud
Lenke til kommentar
Sjekket hvordan den fungerte i en elkjøp butikk, men synes den er veldig treg, er den så treg ?

 

Er endel du kan gjøre for å gjøre den raskere. Det letteste er å installere et program (Advanced Config) og skru opp cache strøelsen. Eller du kan gjøre flere avanserte ting som å endre innstillinger direkte i registeret. Les mere om disse triksene her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Lenke til kommentar
Ahhh! Der den er, jeg har leta over alt på my docutments etc etter den mappa, takk:)

Skal prøve det nå, så får vi se om det funker ;)

 

For endring av lyder som sms osv legger du bare mp3 filen i mappen my documents(ikke i mappen mine ringetoner etc, men mappen før det).

Lenke til kommentar
noen som har erfaringer med flere tweaks?

Er det noen som har prøvd å overklokke Diamond? Min orginale HTC Touch har 201 MHz, men jeg kjører den på dynamisk overklokking slik at når den ikke er i bruk eller f.eks. bare sjekker klokka kjører den 143 MHz (sparer bateriet), og når jeg kjører prosessorkrevende ting som video, overklokker den til 273 MHz. Sammen med å forandre System cache og Glyph cache (bruker Advanced Config-programmet) har dette forbedret ytelsen på den orginale HTC Touch betraktelig.

 

Det er flere programmer som overklokker, men det mest bruket er: http://www.chi-tai.info/download/BatteryStatusExt.1.05.CAB

 

Om dette virker på Diamond kan dere få ennå mer fart ut av prosessorene deres, men dere må selvfølgelig huske at det ikke er rissikofritt å overklokke! Utøv forsiktighet i begynnelsen, og øk litt etter litt. En norsk toucher opplevde å "brenne" hele hovedkortet, men fikk det byttet på garantien (HTC-reperatøren i Norge er greie)! Jeg har overklokket i 1 år uten problemer av noen art.

 

Nå er dere både fristet og advart!

 

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
Jeg vurderer denne mobilen veldig, er litt delte meninger om mobilen, men de fleste er vel fornøyde med den?

jeg har ikke kommet over noe negativt med min diamant enda ihvertfall.

Elsker skjermen, GPSen og alle mulighetene windows mobile gir!

Hva med høyttalerfunksjonen ? Dårlig lyd ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...