Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hey har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. kan noen VÆRSÅSNILL og svare meg nå? :D

Lenke til kommentar
hey har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. kan noen VÆRSÅSNILL og svare meg nå? :D

 

 

Vet ikke om følgende løser problemet...

 

Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

 

... men du kan jo gå inn i ovennevnte innstillinger og se om eLochEnable står på 0 eller 1. Står den på 1, kan du forsøke å endre til 0.

 

Tipset er hentet fra forumet htc.mine.nu http://htc.mine.nu/ . Se resten av tipsene nedenunder:

 

 

 

 

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

 

2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

 

3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

 

4. Switch Mute Call on phone flipped face down: HKLM\Software\HTC\PHONE : FaceDownMuteRing: change value to "0"

 

5. Change CallWaiting Tone --> HKLM\Software\HTC\PHONE : by default set to \windows\waitingtone.wav by default. change to anything else

 

6. Boost TFL3D Scrolling Speed --> - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)

- To change it back to the default: - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 8192 (DWORD decimal)

 

7. In case of emergency, to do a Hard Reset, with the phone ON, hold down the Volume Down and Enter (round navigation) keys and press soft reset while they are pressed

 

8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

 

9. Downlod original CONTENT folder (Wallpaper, VIDEO, MUSIC) here http://rapidshare.com/files/121271047/C ... e.rar.html

 

10. Set HTC Album X button to close not minimize: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum : ok_minimize change value to 0

 

11. Disable Enlarged Title bar (when you click on a notification) to the default WM behavior: HKLM->Software->HTC->EnlargeTitleBar - and change "Enable" from 1 to 0.

 

12. Turn off startup aninmation and sound: HKEY_Local_Machine\Software\HTC\HTCAnimation\ -> rename both "StartupGif" and "StartupWav" to other names

 

13. Enable GPS photo: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P10 -> change the value "enabled" from 0 to 1

 

15. Another supposed TFL3D tweak for better performance: HKLM\Software\OEM\TFLOSettings:

SpeedHigh: default value (25) <-- Change to (5) / SpeedLow : default value (70) <-- Chnge to (14) save and soft reset

 

16. Adjust screen sensitivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\TouchPanel

Value = PressureThreshold

Change from the default dword:00000027 or 34 to dword:000000f0 or 240 in decimal

 

17. Something funny and very strange- realised by yelitterulez, confirmed by pietrucci and tested by myself. When making a call the screen stays on if you leave the phone lying flat on a table. If you wait 10 seconds into the call, you can pick it up to your ear and the screen stays on.

 

BUT if you make a call with the phone slightly tilted/ slanted (you get the idea), the screen turns off as soon as the call gets connected!

The moment you hold the phone to your head the blacklight turns off. In fact: the moment you hide the screen with anything it turns off! (try your hand...).

This might be the reason why everybody's complaining about the screen turning off during a call: you hold the phone to your head! When you turn the screen back on manually, it stays on no matter if you hold your hand or head...

 

18. Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

 

19. More Camera Modes:

To Enable 'Burst': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P6 -> change the value "enabled" from 0 to 1

 

To Enable 'Sport': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P8 -> change the value "enabled" from 0 to 1

 

To Enable 'Video Share': HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P9 -> change the value "enabled" from 0 to 1

 

20. Delay device autolock: HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockTimeout -> Change the Dword value (30 = 30 seconds, etc)

 

21. Enable Manual Screen Rotation (Portrait/Landscape): HKLM - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (change from 1 to 0)

 

22. Hide SIM Contacts: HKCU\ControlPanel\Phone - create a new DWORD value named "ShowSim" and set it to 0

 

23. Show Weekday in TFL3D (thanks to pulp) - download and install http://rapidshare.com/files/127174792/weekday.cab

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Hard reset er litt mer som formatering av pc, at alt utenom det som var der når den var ny blir sletta, men er ikke helt sikker, soft reser lurer jeg fortsatt på hva gjør.

Hard reset sletter alt som ikke er i ROM (read onely memory). I ROM er operativsystemet lagret (WM 6.1) og den softwaren som HTC har ønsket å legge der (Touch-Flow, osv). Når du kjører hard reset blir mobilen som den første gang du startet den (du må kalibrere, sette opp nett osv).

Soft reset blir som en omstart på PC'n. Du renser opp i minne og enkelte forandringer krever omstart/soft reset for at det skal fungere (akurat som på PC).

 

Tobias

 

 

Ok, takk, det var det jeg trudde

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får lagt tomtom navigator over på storage(4GB) har for lite på intern lagring.

 

Når dere installerer ting på mobilen er det mitt råd å altid legge det på storage 4 GB/minnekortet, ikke på internminnet. Dette er to "hard disker" som dere har til rådighet. Det kan være smart å reservere inrernminnet (på en måte C-disken) til systemrelaterte ting. Alt av programmer og media-filer som du personlig legger inn kan lønne seg å legge på storage/minnekortet.

 

Programvare som allerede er lagret på en "disk" kan ikke flyttes over på en annen. Du må slette programmet på den første disken (internminnet), og installere det på nytt i storage/minnekortet. Under installasjon av programmvaret får du altid et spørsmål om hvor (hvilken "disk") du skal installere programmet (som på PC).

 

Dette er i alle fall slik det fungerer på min orginale Touch, og det virker i dette forumet som om det KAN funger på samme måte med Diamond. Er det ikke slik vendligst se bort fra mitt forsøk på å hjelpe dere ...

 

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar

Enda ett par spm:

 

-Under samtaler blir skjermen svart, hvis jeg bruker f.eks nettbank etc som krever tastatur må jeg trykke på enter knappen for å få fram skjermbildet.

Problemet er bare att skjermen blir svart etter bare 2-3 sekunder, noe som er plagsomt hvis man f.eks skal ta notater under en samtale.

Er det mulig å endre det slik at det tar f.eks 10 sekunder før skjermen går i svart?

 

-Er det mulig å endre rekkefølgen på de forskjellige aktivitetene i touchflow menyen,

f.eks ønsker jeg at "fotografi..." skal ligge ved siden av "startside" kanppen.

Er det mulig å endre på dette?

 

-Er det noen "triks" for å få fram kamera funksjonen fort?

Blir fort litt knot når man må først navigere seg bort til foto menyen og så trykke på det lille kamera ikonet.

Lenke til kommentar
hey har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. kan noen VÆRSÅSNILL og svare meg nå? :D

 

 

Vet ikke om følgende løser problemet...

 

Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

 

... men du kan jo gå inn i ovennevnte innstillinger og se om eLochEnable står på 0 eller 1. Står den på 1, kan du forsøke å endre til 0.

 

Tipset er hentet fra forumet htc.mine.nu http://htc.mine.nu/ . Se resten av tipsene nedenunder:

 

er mulig jeg er helt dum men jeg finner alltså ikke ControlPanel og det er så iriterendes rart det ikke er nevnt her fordi man må jo trykke på kjermen hvert 50 sekund for at ikke videoen skal forsvinne noe så tåpelig. veit noen hvor ControlPanel er? :)

Lenke til kommentar
hey har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. kan noen VÆRSÅSNILL og svare meg nå? :D

 

 

Vet ikke om følgende løser problemet...

 

Automatically lock your Diamond --> HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

 

... men du kan jo gå inn i ovennevnte innstillinger og se om eLochEnable står på 0 eller 1. Står den på 1, kan du forsøke å endre til 0.

 

Tipset er hentet fra forumet htc.mine.nu http://htc.mine.nu/ . Se resten av tipsene nedenunder:

 

er mulig jeg er helt dum men jeg finner alltså ikke ControlPanel og det er så iriterendes rart det ikke er nevnt her fordi man må jo trykke på kjermen hvert 50 sekund for at ikke videoen skal forsvinne noe så tåpelig. veit noen hvor ControlPanel er? :)

 

 

Kanskje det finnes under Innstillinger/Settings?

Lenke til kommentar
hey har hatt mobilen i 2 dager nå. men det er en ting som ireiterer meg noe jævelig. når jeg sitter på youtube og hører på musik så stopper musikken etter ca 1 min og går på tastlås. Dette iriterer meg. og den går på tastlås når jeg gjør andre ting også. Og jeg får ikke tatt den av. vet noen av dere åssen man tar av den dritten? eller hvartfall gjør sånn att det tar lengre tid før den blir skrudd på eller kunne sette den på manuelt. kan noen VÆRSÅSNILL og svare meg nå? :D

Jeg har ikke Diamond, men den orginale HTC Touch. Dette høres ut som en generell instilling i Windows Mobile og derfor vil jeg forsøke å svare deg.

 

For det første hvorfor skal du ha automatisk tastelås?. Det kan hende jeg er treig, men jeg har aldri brukt det på min orginale Touch ( i bruk kontinuelig i et år). Jeg har satt opp skjermbelysningen til å slå av etter 30 sek. Når skjermen slokker, slutter også alle hardvareknapper å virke, men musikkspilleren forsetter å "surre". Får å få lys igjen i skjermen, og vekke opp alle hardvareknappene trykker jeg powerknappen. Når jeg spiller musikk starter jeg musikken og trykker powerknappen (alt slukker, men musikken fortsetter å strømme). Vil jeg gjøren noe på mobilen "vekker" jeg den med powerknappen.

 

Er det ikke mulig å benytte samme brukermønster på Diamond?

 

Tobias

Lenke til kommentar

Ikke når man trykker på powerknappen nei, da stopper musikken, skal sjekke nå om den stopper vis jeg bare lar den stå på og vente til mobilen får svart skjerm, trur den fortsetter da.

 

Edit:

Ja den fortsetter når mobilen får svart skjerm, men vis man skrur av skjermen ved å trykke på powerknappen så stopper musikken.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Da var TomTom 7 testet på mobilen. Fungerte skikkelig smooth og stor applaus for brukervennlighet. Fant raskt fram til hvor jeg ville og generelt sett veldig samarbeidsvillig.

 

Hittil har jeg kosa meg skikkelig med tlf. Holdt meg unna de heftigste tweaksa og prøvd å tilpasse den meg så godt jeg kan. En av de mobilene jeg har hatt de siste årene som har skikkelig vekket "guttunge" faktor. "Teste det. . . så det. . . osv." Treghet er som jeg har vurdert det ingen problematikk i det hele tatt. Noe venting er det, men sammenlignbart med tidligere modeller er det ikke!

Lenke til kommentar

Hei.. Jeg er helt ny med Windows Mobile, etter å ha brukt Nokia i alle år. Har nå skaffet meg Diamond. Veldig fornøyd med den, men uansett et par spm:

 

1. Hvordan kan jeg få opp lydnivået under tlf-samtaler? Jeg hører overhodet ikke et døyt av hva andre sier til meg. Og ja, jeg har trykket maks på den volumknappen under en samtale.

 

2. Jeg prøver og få filer fra pcen osv over til tlf'en, men får det ikke til. Windows mobile device center nekter å installere seg korrekt, uten noen form for forklaring. ActiveSync nekter å installere seg med følgende årsak. "Fungerer ikke i Vista".

 

3. Jeg får ikke til Bluetooth sending med andre folk, elr min egen pc. Får kun opp sending mislykkes.

 

4. Hvordan installerer jeg GPS'en og alle de andre programmene som folk snakker om?

 

Hadde vært veldig hyggelig hvis noen kunne ha hjulpet meg.

 

På forhånd takk=)

Lenke til kommentar

hehe jeg har løst problemet nå. endte med "Full Reeset" hehe :p men jeg sliter med en ting. jeg prøver legge inn karta på tomtom 6 men den sier att det er for lite minnet. Instalerte først på enhet og så på interne minne. Men jeg vet ikke hvor jeg skal legge mappa SE NO FI osv hen. vet det er i rota men hvor er den? :S er noob ass hehe :p Takker for hjellpen :D

Lenke til kommentar
Hei.. Jeg er helt ny med Windows Mobile, etter å ha brukt Nokia i alle år. Har nå skaffet meg Diamond. Veldig fornøyd med den, men uansett et par spm:

 

1. Hvordan kan jeg få opp lydnivået under tlf-samtaler? Jeg hører overhodet ikke et døyt av hva andre sier til meg. Og ja, jeg har trykket maks på den volumknappen under en samtale.

 

2. Jeg prøver og få filer fra pcen osv over til tlf'en, men får det ikke til. Windows mobile device center nekter å installere seg korrekt, uten noen form for forklaring. ActiveSync nekter å installere seg med følgende årsak. "Fungerer ikke i Vista".

 

3. Jeg får ikke til Bluetooth sending med andre folk, elr min egen pc. Får kun opp sending mislykkes.

 

4. Hvordan installerer jeg GPS'en og alle de andre programmene som folk snakker om?

 

Hadde vært veldig hyggelig hvis noen kunne ha hjulpet meg.

 

På forhånd takk=)

 

Har helt fin lyd i min Diamond. Har du folien foran høytaleren?? ;)

Har selv Vista, hadde ingen problemer. Koblet telefonen først til pc, som igjen fant alle driverene. Installerte etterpå Mobil device senter.

Når det gjelder installasjon av programmer, laster du disse ned (ligger ett par linker til ett par programmer her på forumet) bruk Mobil device senter, og plasser filen i den mappen du ønsker (du kan også lage 'ny mappe' her)

 

Birkeland

Lenke til kommentar
hehe jeg har løst problemet nå. endte med "Full Reeset" hehe :p men jeg sliter med en ting. jeg prøver legge inn karta på tomtom 6 men den sier att det er for lite minnet. Instalerte først på enhet og så på interne minne. Men jeg vet ikke hvor jeg skal legge mappa SE NO FI osv hen. vet det er i rota men hvor er den? :S er noob ass hehe :p Takker for hjellpen :D

 

 

Sjekk innlegg 392, tror han hadde det samme problemet.

 

 

Birkeland

Lenke til kommentar

Noen som vet om et program der jeg kan spille av .avi filmer? Prøvde TCPMP, men det funka ikke, noen som vet om noen andre programmer?

 

Der er visst jeg som surrer, det var visst en MPEG fil, trudde det var en avi fil, problem løst da :p

 

Meeen, er det noen som vet om en player som kan kjøre MPEG filer?

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...