Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

Ja, gjerne :) Er det enkelt å ordne norsk språk og ordbok hvis man kjøper engelsk versjon? vurderer å bestille fra expansys selv. Klarer snart ikke å vente mer :p

Lenke til kommentar
De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

Ja, gjerne :) Er det enkelt å ordne norsk språk og ordbok hvis man kjøper engelsk versjon? vurderer å bestille fra expansys selv. Klarer snart ikke å vente mer :p

Jeg har bestilt telefoner fra expansys mange ganger tidligere, og jeg har alltid fått telefoner som har norsk språkpakke installert. Jeg vet ikke om dette er tilfeldig, men det skal også nevnes at de alltid også legger med norsk adapter når de ser bestillingen er fra norge..

Lenke til kommentar
De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

 

 

Heisann!

 

Så det er sikkert at dette er en seriøs butikk? Hvilke telefoner har du bestilt derfra tidligere som har hatt norsk språk innebygd? ikke at det er noen krise hvis den ikke har norsk, kan jo for all del engelsk... men hadde vært en klar fordel :p det er ingen andre begrensinger på utelandske telefoner vel?

 

 

Liten edit bare.. Det står også "version: UK, GPS" Hva betyr det? Er det noe spes. med UK-versjon?

Endret av Strandball
Lenke til kommentar
De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

 

Jeg har lest at de Diamond som expansys selger nå er "graymarket import" fra Hong Kong. vet ikke om det har noe å si?

Lenke til kommentar
De fleste opererer med en dato rundt 30 juni.. Jeg bestilte den fra expansys.com i går kveld og den ble sendt til meg med fedex i dag tidlig, så da har jeg den i morgen. Kanskje jeg skriver en liten leseromtale om folk ønsker det..

 

 

Heisann!

 

Så det er sikkert at dette er en seriøs butikk? Hvilke telefoner har du bestilt derfra tidligere som har hatt norsk språk innebygd? ikke at det er noen krise hvis den ikke har norsk, kan jo for all del engelsk... men hadde vært en klar fordel :p det er ingen andre begrensinger på utelandske telefoner vel?

 

 

Liten edit bare.. Det står også "version: UK, GPS" Hva betyr det? Er det noe spes. med UK-versjon?

 

Expansys er en seriøs butikk ja, har som nevnt bestilt derifra flere ganger tidligere, det samme har nok flere andre på dette forumet gjort.

 

Jeg har bl.a. bestilt Samsung P310 derifra, en telefon som aldri har blitt lansert i Norge, denne hadde norsk ordbok og det hele.

 

Når det gjelder GPS'en så ser jeg at det blir oppgitt at den bruker Google Maps (http://www.dechowireless.com/store/product-info.php?HTC_DIAMOND-pid298.html, helt nederst). Usikker på hvordan dette fungerer, men dersom det er TomTom uten kart for Norge så er det mulig å laste ned disse ved behov. Skal teste ut dette når jeg får telefonen levert på døra, enten i morra eller mandag.

Endret av clark
Lenke til kommentar

Leser man i forumet på expansys er det mange som sier at dette er gråimport fra asia\china.. blant annet får dem ikke regga produktet sitt på HTC europe.. så det med at det står at Diamonden er UK på produktsidene er dermed vås... men jeg lurer på om det er noen andre ulemper med dette?

 

HVIS dette stemmer tviler jeg sterkt på at den fåes i norsk versjon.. dessuten stiller jeg meg tvilende til supportavtalter til expansys senere.

Lenke til kommentar
Har en Diamond prototype på skrivebordet nå. Er veldig imponert over størrelse og brukergrensesnitt. Synes immidlertid at tastaturet og navigasjonsknappen er kronglete å bruke, så jeg holder meg nok til min i780 frem til X1 kommer. Men, har dere noen spørsmål er det bare å fyre løs. :)

Fint om du kunne svare på det med GPS som ble spurt om tidligere her..

Lenke til kommentar

Jeg har positive erfaringer med expansys!

For prikken ett år siden var det HTC Touch som var det hote alle venta på. Jeg orket ikke å vente så jeg bestilte fra expansys. Det gikk kjempefint: hurtig og proesjonelt!

Det var engelsk OS, noe som jeg ville bytte så fort som mulig, men det ble ikke slik, for etter noen noen dager tenkte jeg ikke lenger over at det var engelsk OS. Jeg vet ikke om denne Diamond-modellen kommer med skandinavisk språkpakke, men det er sansynligvis ikke noe stort problem for det er flere fingervenlige tastaturer der ute (også med norsk T9). Når det gjelder garantier er dette ikke noe problem, HTC har verdensgaranti!

Det der med at den kanskje mangler TOMTOM er muligens grunn til å vente for å se hva den norske utgaven inneholder.

Det kan meget godt hende at jeg kjøper meg en Diamond, men jeg kommer denne gangen til å vente på den norske utgaven og se hva den inneholder i forhold til GPSen. OSet kommer jeg sikkert også til å bytte etter hvert når folka på XDA-developers har snekra sammen noe ennå kulere (slik de har for vane med HTC-modellene).

 

Tobias

Lenke til kommentar
Har en Diamond prototype på skrivebordet nå. Er veldig imponert over størrelse og brukergrensesnitt. Synes immidlertid at tastaturet og navigasjonsknappen er kronglete å bruke, så jeg holder meg nok til min i780 frem til X1 kommer. Men, har dere noen spørsmål er det bare å fyre løs. :)

Er du vant til å bruke trykk skjermer? Jeg tenkler at når du henger deg opp i navigasjonsknappen så høres du ut som en "fersking" på trykskjermer. Jeg har brukt trykkskjermer i årevis og kan ikke fatte hvorfor det er en eneste knapp på Diamond! Når du har lært deg å bruke trykkskjermen er hardwareknapper bare i veien ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Har brukt stort sett samtlige telefoner med trykkskjerm siden Ericsson R380, så jeg har nok mer erfaring enn de fleste her på forumet. Ingenting slår knapper , men det er jo bare min mening. :)

R380, jeg også!

Deretter P800 og P900(den siste i årevis uten flippen).

 

Men, du bekrefter min lille mistanke: Du liker liker hardware-knapper, og det gjør at du kanskje ikke helt "henger med" på ideen med Touch-Flow.

 

Når det er sakt mener jeg at HTC har blitt feige med å sette massevis med hardwareknapper på Diamond, jeg liker bedre den orginale Touch på det området. Den var, ikke helt, men mer kompromisløs!

 

Ja, ja. Noen liker vist mora også ... :tease:

 

Tobias

Lenke til kommentar

Blir jo egentlig bare smak og behag når det kommer til stykke. Jeg er mer effektiv hvis telefonen har et godt sett med knapper, men jeg har ikke noen problemer med en god trykkfølsom skjerm heller. :)

Føler at jeg "henger med" når det gjelder Touch Flow. Men, det har enda et stykke å gå for å bli effektivt å bruke, ihvertfall for min egen del. Mangler hurtigheten til fks. iPhone. Men, det er et stort skritt i riktig retning, også ser det utrolig bra ut. :)

 

P800, P900 osv var jo helt sjef uten flippen. :)

Endret av Frittgående Egg
Lenke til kommentar
Er du vant til å bruke trykk skjermer? Jeg tenkler at når du henger deg opp i navigasjonsknappen så høres du ut som en "fersking" på trykskjermer. Jeg har brukt trykkskjermer i årevis og kan ikke fatte hvorfor det er en eneste knapp på Diamond! Når du har lært deg å bruke trykkskjermen er hardwareknapper bare i veien ...

 

Tobias

 

Det er vel ikke trykkskjerm på Diamond?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke trykkskjerm på Diamond?

Hva mener du?

Det er så mange benevnelser ute å går, men jeg beskrev skjermen som trykkskjerm for å bevist skille fra teknologien som Apple bruker. iPhone har "berøringsfølsom skjerm" (etter hva jeg forstår). HTC og de fleste andre har skjermer som registrerer at du trykker på dem (gjerne med en stylus) - trykk skjerm!. Dvs at på HTC og f.eks. SE-modeller må du tilføre skjermen et vist trykk for at mobilen skal registrere. iPhone registrerer på en litt annen måte, og krever mindre "trykk/berøring" på skjermen (etter hva jeg forstår). Jeg kjenner ikke helt til detaljene bak teknologien, men det er vist en del forskjell.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...