Gå til innhold

Nvidia letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tror Nvidia har nok med å holde hodet over vannet på lengre sikt. Nvidia er jo MYE mindre enn Intel og AMD\ATI, så jeg tror ikke de har råd til å tenke så til de grader taktisk, når slik tenkning fort kan slå feil.

Det stemmer nok ikke helt...

 

Ser du på verdi av firma så er nVIDIA mye større enn AMD.

 

AMD: $ 4,331,102,580

nVIDIA: $ 13,117,031,310

 

Når det gjelder markedsandel på grfikkort (discrete graphics) i alle segmenter så har nVIDIA 65% av markedet og AMD har 35%.

 

Du kan lese mer detaljerte tall her:

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...e_Research.html

Lenke til kommentar
jeg tror Nvidia har nok med å holde hodet over vannet på lengre sikt. Nvidia er jo MYE mindre enn Intel og AMD\ATI, så jeg tror ikke de har råd til å tenke så til de grader taktisk, når slik tenkning fort kan slå feil.

Det stemmer nok ikke helt...

 

Ser du på verdi av firma så er nVIDIA mye større enn AMD.

 

AMD: $ 4,331,102,580

nVIDIA: $ 13,117,031,310

 

Når det gjelder markedsandel på grfikkort (discrete graphics) i alle segmenter så har nVIDIA 65% av markedet og AMD har 35%.

 

Du kan lese mer detaljerte tall her:

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...e_Research.html

Hehe.. Pawned... En god ide å sjekke ut fakta før man uttaler seg :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder DX10.1 så er det patetisk av utviklerne å ikke støtte dette. At en produsent av kort får en fordel med det er da bare fordi de har et "bedre kort".

 

DX10.1 støtte i kortet gir altså 20% bedre ytelse samt bedre AA kvalitet i et gitt spill, men man fjerner støtten i spillet fordi en av kortutviklerne ikke støtter DX10.1 i hardware, makan til konkuransestyring. På grensen til kriminelt.

 

Jeg håper det finnes store spillselskaper med store titler som har guts nok til å slippe DX10.1 patches for spillene sine. Dette er jo bare patetisk.

 

Det ville jo vært ille om AMD viste til opptil 20% bedre ytelse samt bedre AA kvalitet i spill man fikk DX10.1 patch for? :hmm:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det ville jo vært ille om AMD viste til opptil 20% bedre ytelse samt bedre AA kvalitet i spill man fikk DX10.1 patch for? :hmm:

 

Når var sist man fikk 20% ytelse over hele fjøla med en DX oppgradering? Jeg tror det er litt naivt å anta at dette ville resultere i en slik økning i ATi ytelse.

Lenke til kommentar
De starter med toppmodellene og jobber seg nedover. Regn med å se 240, 220 og 210-modeller senere.

 

Tror ikke det er no håp om at vi for se gtx290 da med 2\280 kjerner på 55 nm hehe :dribble:

 

Hadde vært fint om de i tillegg ville slengt med no gddr5 minne sammen med den 512bit minne bussen å, hadde vel fått en fin båndbedde, hvis det hadde vært nøvendig da er kanskje sånn at på akkurat det området så er ikke alltid mer beer men bare dyrere og lage. Ville vi f.eks fått noen bedre ytelse med 1024-bit over 512 ?

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Antall og ytelsen på shaderne bør stå i stil til minnebåndbredden.

 

- Blir minnebåndbredden for høy så er det bare bortkastede penger fordi GPU begrenser ytelsen. (f.eks geforce GTX 280 med 1024 bit GDDR5)

 

- Blir minnebåndbredden for lav så er det bortkastede penger å bruke en så kraftig GPU på kortet. (f.eks geforce GTX 280 med 128 bit DDR2)

 

Øker man det ene så bør man øke det andre omtrent like mye.

Antall beregninger per sekund i GPUen bør stå i stil til hvor mye data GPUen klarer å pumpe mellom seg og minnet.

Lenke til kommentar

Har AMD tatt patent på GDDR4 eller noe slikt siden Nvidia ikke vurderer dette?

 

Det er vel ikke direkte cutting edge, større produksjon av enn GDDR5 og har noe høyere hastighet. Jeg vil ivhertfall ha 1GB minne på mitt neste skjermkort. 512MB er litt lite, så heller 1GB GDDR3 enn 512MB GDDR5. En mellomting ville jo vært bra. :)

(les: GDDR4)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Antall og ytelsen på shaderne bør stå i stil til minnebåndbredden.

 

.........

 

Ja var no sånt jeg kunne tenkt meg.

 

____________________________________

P.s den linken i siggen din ang de forskjellige begrepene om størrelser (KB...Kb) fører meg til en side hvor de tilsynelatende har tenkt til og snakke om emnet men så gjør de ikke det, husker jeg følgte linken for en stund siden og lurte på hvor resten av artikkelen var.

Lenke til kommentar
P.s den linken i siggen din ang de forskjellige begrepene om størrelser (KB...Kb) fører meg til en side hvor de tilsynelatende har tenkt til og snakke om emnet men så gjør de ikke det, husker jeg følgte linken for en stund siden og lurte på hvor resten av artikkelen var.

Jeg tenkte jeg skulle skrive en artikkel om det men det har blitt liggende på vent veldig lenge. Får se om jeg får ut fingeren etter hvert.

Lenke til kommentar
Har AMD tatt patent på GDDR4 eller noe slikt siden Nvidia ikke vurderer dette?

Nei, men GDDR4 introduserte mye mer latency, så for å få lik ytelse med GDDR3 måtte de veldig høyt i klokkefrekvens, da både strømforbruket høyere, og det gav veldig lite ekstra ytelse i forhold til prisen.

 

G200 brikken sin minnekontroller støtter dog flere minneteknologier enn GDDR3 uten at jeg skal gå mer i detalj på det...

Lenke til kommentar
G200 brikken sin minnekontroller støtter dog flere minneteknologier enn GDDR3 uten at jeg skal gå mer i detalj på det...

Jeg tar meg den frihet å tolke det i retning av at GDDR5 er støttet. Hmmm. Flere enn meg som begynner å fantasere om muligheter for modding? Hvis man bare kunne få tak i litt GDDR5-minne, så...

Lenke til kommentar

Alereade har flere partenere hivet både 1GB og 2GB på 9600 og 8800GT, fordi DDR3 er veldige rimlig. Jeg tipper at etterhvert kan vi forvente både 2GB og 4Gb på 280 koretene. Disse kan nok utnytte ekstra RAM mye bedre pga den høeye minnebådndbredden. Sånn sett kan DDR3 være "smart" av Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...