Gå til innhold

Nvidia letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro 512 bit GDDR3 minne, men GDDR5 har jo en del fordeler når det kommer til teknologi. Men det skal vel ikke kompensere for dobbelt så bred BUS, når frekvensene kommer til å bli noenlunde de samme (vil jeg tro)

Det er vanskelig å si.

Det er ikke bare båndbredde som spiller inn, men også latens.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som er mest effektivt av Nvidias 512 bit minnebuss og 2200 MHz gddr3 minne (hvis de bruker samme minne som på 9800gtx, og Atis 256 bit minnebuss og 3870 MHz gddr5 minne?

512/8*2,2 = 140,8

256/8*3,87 = 123,8

 

Altså 140,8 GB/s og 123,8 GB/s. nVidia tilbyr dermed 13,7% høyere minnebåndbredde enn ATi. Dersom du tenker på hva som er mest effektivt av bred bus og GDDR3 kontra smal bus og GDDR5, så vet jeg ikke. Det nevnes jo latency/forsinkelse her, men hvor mye det har å si får ekspertene på forumet svare på.

Lenke til kommentar
Det er alltid slik at det er toppkortene som blir lanset først, sannt? Så kommer mellomklassekortene etter?

Ja, ser slik ut. Var iaf. slik med 9800 serien.

 

Det blir spennende å se tester som kommer, gleder meg :)

 

Nå var det da 9600GT som var først i geforce 9 serien.

Lenke til kommentar
da har svaret kommet. AMD ligger 2 generasjoner forran på GDDR siden på skjermkortene. I 4xxx serien vil de ta i bruk GDDR5 mens NVIDIA holder seg til GDDR3 :/

 

Det gjør dem, men hva har det å si? Så lenge Nvidia sine kort gir bedre ytelse, så bryr jeg meg fint lite om det er GDDR3 eller GDDR5 (og vice versa). Det er jo brukt GDDR4 på flere kort fra ATI hittil, og det har ikke gjort dem bedre enn Nvidias kort.

Lenke til kommentar

Dette kortet kommer til å eie. Med 1gb uten å fordele på 2 GPUer, vil jo være helt konge da :D:D:D

Jeg vil ha høyere FPS en 30 på Crysis på High eller 40 på Age of Conan på High så dette kortet kommer i pcen min til sommeren.

9900GTX (som det kommer antagelig til å hete) kan vel ta Crysis på absolutt MAX eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter et kort som er bra i Crysis, ettersom jeg ikke spiller det noe særlig, men jeg er ute etter et kort som ikke vil begynne å miste ytelse pga. for lite minne når jeg kjører 1920x1200 og litt AA. Det vil nok GTX 280 klare.

 

Jeg regner med at man vil kunne spille Crysis i denne oppløsningen med alt på High og 4x AA uten store problemer Med SLI kan man vel kanskje kjøre på med Very High og 8x AA. Dette er uansett bare spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at nvidia er gode til å lage kort, men guud de henger etter når det gjelder tech, enda ikke DX10.1, har ikke ati vist at AC fixer 20 % mer ytelse når man kjører AA i DX10.1 burde tvinge nvidia til å støtte det nesten, Farcry 2, Stalker clear sky får også DX10.1.

 

512 Bit bus, ojoj, detta kommer tel å koste flesk.

 

65 NM også.

 

La oss se bort fra ytelse og sånt.

 

Ati har GDDR4 og DX10.1 og 55 NM, så synes nvidia slækkern litt, eller sliter ?.

 

Ati kjører på høy gir nå og da :p flott å se nye kort fra begge sider veldig fortløpende hele tiden.

Lenke til kommentar
Det er ikke tvil om at nvidia er gode til å lage kort, men guud de henger etter når det gjelder tech, enda ikke DX10.1, har ikke ati vist at AC fixer 20 % mer ytelse når man kjører AA

Det var en bug som gjorde at ytelsen var så mye bedre. Har enda ikke sett resultater etter at det ble fikset

 

512 Bit bus, ojoj, detta kommer tel å koste flesk.

Det gjør også cutting edge GDDR5 minne.

 

65 NM også.

Det er også risikabelt og kjøre en ekstremt high-end brikke på en cutting-edge prosessteknikk (les NV30 og R600)

 

 

Bildet er ikke så svart-hvit. I denne bransjen handler det også om å gjøre smarte kompromisser, hvilket selskap som har gjort de smarteste vil vise seg...

Lenke til kommentar
Kunne ikke grafikkortene bruke feks 775 sokkel og vanklige RAM-slotter?

 

Vi kunne kjøpt grafikkort på samem måte som vi kjøper hovedkort idag.

Hvis man nøyer seg med 1/10 av minnebåndbredden og ytelsen så kan det være en mulighet. Minnebåndbredden på vanlig minne er i størrelseorden 6-12 GB/s per minnekanal. De nye skjermkortene vil få en minnebåndbredde på langt over 100 GB/s. Både sokler og slots reduserer mulig hastighet. Vanlig minne har 64bit bredde så man måtte treng vanvittig mange minnekanaler for å veie opp for den dårlige hastigheten. Kompatibilitet ville vært et annet alvorlig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...