Gå til innhold

Nvidia letter på sløret


Anbefalte innlegg

Det var vel kanskje helst ved R600 det skjedde?

 

 

ATI har hatt sånn 3 step program for og ende opp med meget finte kort til slutt... først kommer kortet som alle ventet på som skulle 3-dobble ytelsen. så kommer en forbedret utgave av den, før vi ender opp med et legendaisk kort...

 

1800xt - 1900XTX - så til meget fine x1950 pro

 

nå har vi hatt 2 skritt og venter på det finpussa kortet

 

2900xt -hd3870 - så venter vi på "fantastiske" hd4870 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er noe hold i at NVIDIA har problemer med yields og klokkefrekvenser, så kan det jo bli jevnt, men det er jo Fudzilla det er snakk om her. Blir uansett artig å se.

 

Var forresen ikke fudzilla men the inquirer. Men de har rett i en ting...det blir en interresang sommer uansett

Lenke til kommentar
Hvis det er noe hold i at NVIDIA har problemer med yields og klokkefrekvenser, så kan det jo bli jevnt, men det er jo Fudzilla det er snakk om her. Blir uansett artig å se.

 

Var forresen ikke fudzilla men the inquirer. Men de har rett i en ting...det blir en interresang sommer uansett

 

Tomato... tomato.

 

... merker at den der fungerer bedre muntlig.

Lenke til kommentar
Kan ikke bare Raptor si om dette er fjas eller ikke? Trenger jo ikke å komme med noe spesifikt, bare om hva han tror om spekulasjonene i klokkefrekvenser.

Han pleier å si fra hvis det er skikkelig humbug, om han ikke tilbakeviser ryktene er det ofte ikke så langt fra trestammen.

Det med at brikkene ligger langt under det som er målet er bare piss.

Det skal ikke mye fantasi til for å forstå at man ikke kan klokke en brikke med godt over 1 milliard transistorer så høyt.

 

Det er også verdt og merke seg at G200 i likhet med andre nVIDIA brikker har mange forskjellige klokkehastigheter, så "generell" core hastighet trenger ikke å ha noe sammenheng med shadere, etc.

Lenke til kommentar
ATI har hatt sånn 3 step program for og ende opp med meget finte kort til slutt... først kommer kortet som alle ventet på som skulle 3-dobble ytelsen. så kommer en forbedret utgave av den, før vi ender opp med et legendaisk kort...

 

1800xt - 1900XTX - så til meget fine x1950 pro

nå har vi hatt 2 skritt og venter på det finpussa kortet

2900xt -hd3870 - så venter vi på "fantastiske" hd4870 :)

En God observasjon det :) Men nå synes ikke jeg 3850 var så verst. Men toppkortet har jeg ikke ønsket meg før evt. 4870, så jeg tror på din observasjon der. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...