Gå til innhold

Nvidia letter på sløret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei gutter!

 

Et spørsmål.

 

Et kort som dette krever rundt 100w bare i IDLE mode som dere kan se på tester. Og jeg driter i at det varmer opp rommet.

 

HVORFOR? Hvorfor kan de ikke bare skru av kjernene slik at det blir bare 1 kjerne og kanskje 128 megabyte RAM som blir brukt eller i den duren?

 

Fyfaen det har vært så mye bedre med et slags mini grafikkort som tar over i IDLE mode....

 

Denne funksjonen eksisterer allerede på nyere Nvidia baserte kort. Der er det et lettvekter skjemkort integrert på hovedkortet, og når det ikke er høy belastning på GPU så bare slås videokortene av rett go slett ti ldet er behov for dem. Veldig praktisk og besparende.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Integrasjon av PhysX kan nok føre til store fordeler.

 

Jeg har en del erfaring med Ageia's PhysX kort og har brukt den til simuliring i Micrsoft Robotic Studio. Den har mange overlegne eganskaper som fører til mye raskere og mer nøyaktig rendring av gravitasjon, kolisjoner og ligndnde saker som er veldige aktuelle i spill også. Nvidia har nylige kjøpt opp Ageia's PhysX og jeg håper at de kan utnytte alle potensialene som ligger i enginen. Da kan disse nye kortene bli virklige overlegne for å rendre realistiske hendelser i spill.

Lenke til kommentar

Jeg håper GTX 280 blir en verdig etterfølger til 8800 GTX, som 8800 GTX var til 7800 GTX.

 

Det er på tide med en oppgradering etter 18 måneder, og en forbedret Purevideo er heller ikke å forakte for Blu-ray-bruk.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Hei gutter!

 

Et spørsmål.

 

Et kort som dette krever rundt 100w bare i IDLE mode som dere kan se på tester. Og jeg driter i at det varmer opp rommet.

 

HVORFOR? Hvorfor kan de ikke bare skru av kjernene slik at det blir bare 1 kjerne og kanskje 128 megabyte RAM som blir brukt eller i den duren?

 

Fyfaen det har vært så mye bedre med et slags mini grafikkort som tar over i IDLE mode....

 

Denne funksjonen eksisterer allerede på nyere Nvidia baserte kort. Der er det et lettvekter skjemkort integrert på hovedkortet, og når det ikke er høy belastning på GPU så bare slås videokortene av rett go slett ti ldet er behov for dem. Veldig praktisk og besparende.

 

-Stigma

 

Jada.. Noe jeg finner på er jo selvsakt oppfunnet. Selvsakt.

Lenke til kommentar
Driverstøtten til XP 64 bit er vel veldig dårlig i forhold til Vista...

I det hele tatt er Vista langt fra så gærent som folk vil ha det til.

Men uansett hvis du først skal kjøre 64bit så go Vista.

Hvor har du dette fra? Driverstøtten til XP 64-bit er faktisk ganske bra nå, men var dårlig for en god stund siden. Til gjengjeld får du et mer stabilt og raskere system enn Vista.
Lenke til kommentar
Driverstøtten til XP 64 bit er vel veldig dårlig i forhold til Vista...

I det hele tatt er Vista langt fra så gærent som folk vil ha det til.

Men uansett hvis du først skal kjøre 64bit så go Vista.

Hvor har du dette fra? Driverstøtten til XP 64-bit er faktisk ganske bra nå, men var dårlig for en god stund siden. Til gjengjeld får du et mer stabilt og raskere system enn Vista.

Vista64 er det mest stabile systemet jeg har hatt, og jeg har brukt XP i mange år før det. Helt utrolig hvor stabilt Vista er i forhold. Raskere er XP heller ikke, ikke nå lenger ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Enig! Lever godt på Windows Pro x64 (Bassert på Server 2003).

Har slitt med at det ikke fantes drivere til Canon Kameraet. Men det er greit det. Har da Minnekortleser...

 

Men! Har et problem, avogtil restarter maskinen seg uten varsel. Tror det er skjermkortet, det er skadet i fra før av, så aner ikke hva det er. Feilmeldingen som jeg linkes til nettet forteller ingenting.

 

Går aldri tilbake til 32bit. Alltid har det vært 64bit.

Linux og Windows, Always 64-bit, uanz at Linux sliter baller på x64 til tider.

Lenke til kommentar
Gddr3 er nok for å holde prisen nede?.

Korrekt. Enhetsprisen på GDDR5 er høy, og hvis både nVIDIA og AMD begynner å bruke det så vil det bli problemer med tilgjengelighet. volumene på GDDR5 er ikke spesielt bra enda.

 

Men skulle ikke Physx kunne kjøre på kort fra 8x00? Eller blir det en ekstra feature med denne generasjonen

Her er det Hardware.no som har en dårlig oversetter. PhysX skal på plass igjennom CUDA. Disse kortene vil på lik linje med alle andre 8000 og 9000 serie kort støtte CUDA.

 

Et kort som dette krever rundt 100w bare i IDLE mode som dere kan se på tester. Og jeg driter i at det varmer opp rommet.

 

HVORFOR? Hvorfor kan de ikke bare skru av kjernene slik at det blir bare 1 kjerne og kanskje 128 megabyte RAM som blir brukt eller i den duren?

Sjekk litt på det som kalles Hybrid SLI, og spessielt den modusen som heter Hybrid Power.

 

Lanseres ATI/AMD og Nvidia sine kort på likt? Skal ha et av disse kortene.

Ser sånn ut ja!

 

Geforce GTX 280 drar en del, diverse kilder sier 240-260W TDP (Radeon HD 4870 har jeg lest et sted drar max. 157W TDP), forresten her er noen bilder av GTX 280.

 

Så får vi se hvordan rå muskelkraft klarer seg mot noe som ikke trenger all verdens kjøling.

Husk at AMD og nVIDIA regner TDP på to forskjellige måter.

Bør se reelt strømforbruk vs. ytelse før vi trekker noen konklusjoner.

Lenke til kommentar
Driverstøtten til XP 64 bit er vel veldig dårlig i forhold til Vista...

I det hele tatt er Vista langt fra så gærent som folk vil ha det til.

Men uansett hvis du først skal kjøre 64bit så go Vista.

Har ikke hatt noen some helst problem med drivere, bortsett fra det utgamle tv-kortet mitt som nekter fungere i et hvilket som helst windows os med 4gb+ ram.

Lenke til kommentar
Driverstøtten til XP 64 bit er vel veldig dårlig i forhold til Vista...

I det hele tatt er Vista langt fra så gærent som folk vil ha det til.

Men uansett hvis du først skal kjøre 64bit så go Vista.

Hvor har du dette fra? Driverstøtten til XP 64-bit er faktisk ganske bra nå, men var dårlig for en god stund siden. Til gjengjeld får du et mer stabilt og raskere system enn Vista.

Vista64 er det mest stabile systemet jeg har hatt, og jeg har brukt XP i mange år før det. Helt utrolig hvor stabilt Vista er i forhold. Raskere er XP heller ikke, ikke nå lenger ihvertfall :)

XP 64bit er som sagt en variant av Server 2003, at den kalles "XP" gir den et litt dårlig rykte. Ytelsen og stabiliteten kan nesten ikke sammenlignes med XP(32bit).

 

Ytelsen til XP er som kjent bedre enn Vista (utenom DirectX 10), og ytelsen til XP 64bit er betydelig bedre enn XP på enkelte områder. Støtten for programvare og spill er også bedre enn Vista 64bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...