Gå til innhold

XP SP3 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har gledet dere så lenge, og er overlykkelig over at SP3 "endelig er ute": Hvorfor? Gi meg én god grunn.

 

Ikke for å pirke, men siden dere har sagt at dere skal bli konsekvente når det gjelder "rettskrivning" av merkenavn vil jeg påpeke at dere har skrevet Windows Update, det rette skal selvsagt være Windows update. (Update med liten u)

 

Hahaha, nå er det grammar police på hver eneste artikkel. Og det hare dere bare dere selv å takke dere for, Diskusjon-crew :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Ikke for å pirke, men siden dere har sagt at dere skal bli konsekvente når det gjelder "rettskrivning" av merkenavn vil jeg påpeke at dere har skrevet Windows Update, det rette skal selvsagt være Windows update. (Update med liten u)

Jepp. Blir vel "Windows xp sp3" også?, pluss "dynamics retail management system"?

Lenke til kommentar

Windows XP Professional x64 Edition følger Windows Server 2003 sine service packs.

 

Siste service pack til Windows Server 2003 er Service Pack 2.

Om Microsoft kommer til å gi ut en Service Pack 3 til Windows Server 2003 og kompani vet jeg ikke. Men regner med det siden server-utgaver av Windows er støttet lengre.

 

Uansett kan man bruke Windows Update catalog for å laste ned oppdateringer som kan slipstreames.

Lenke til kommentar
Hahaha, nå er det grammar police på hver eneste artikkel. Og det hare dere bare dere selv å takke dere for, Diskusjon-crew :)

Konstruktiv kritikk settes bestandig pris på. Forumbrukerne er ofte til god hjelp for etterkontroll av artikler. Det gjør at feil rettes opp og kvaliteten på artiklene heves. Vi kan takke brukerne for at nettstedet er så bra som det er. :thumbup:

 

Xp 64bit (Server 2003) er både raskere og mer stabil enn XP 32bit, det er en nyere kjerne og har egne oppdateringer. Den har forhåpentligvis ikke samme behov for en Service Pack heller.

XP 64bit og 32bit bruker en del av de samme programmene, prosessene og fiksene. Men x64-utgaven kom faktisk etter XP 32bit SP2. Alle fikser som 32bit-versjonen hadde i SP2 og som x64-versjonen hadde til felles med den var med i XP x64 helt fra starten. x64-versjonen fikk sin SP2 et par måneder etter Vista ble lansert og 2,5 år etter 32bit-versjonen fikk sin SP2.

 

Med andre ord: Service Pack-versjonene har ulikt innhold og er ikke sammenlignbare mellom XP 32bit og XP x64. Akkurat som SP2 til Windows 2000 og SP2 til XP 32bit er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg gjør dere oppmerksom på skrivefeil i tittel og artikkel.

XP er et egennavn, og ikke en forkortelse. Det er et derivat av og henspeiling til ordet "experience", men altså ikke en gyldig forkortelse.

 

Per nytt regelverk for artikler på Hardware.no skal da altså "Windows XP SP3" skrives "Windows Xp SP3".

Xp er egennavn for en spesifik versjon av Windows og brukes ofte alene uten Windows forran - man kan dermed bruke stor forbokstav.

SP er en forkortelse og dermed gyldig skrivemåte.

Endret av nso
Lenke til kommentar
Til dere som har gledet dere så lenge, og er overlykkelig over at SP3 "endelig er ute": Hvorfor? Gi meg én god grunn.

 

Ikke for å pirke, men siden dere har sagt at dere skal bli konsekvente når det gjelder "rettskrivning" av merkenavn vil jeg påpeke at dere har skrevet Windows Update, det rette skal selvsagt være Windows update. (Update med liten u)

 

Hahaha, nå er det grammar police på hver eneste artikkel. Og det hare dere bare dere selv å takke dere for, Diskusjon-crew :)

 

 

Jeg er glad for at den er sluppet, sånn at vi slipper 1000 vis av artikler, spørsmål/svar om Når,hvor,hva osv...

 

Selv kjører jeg Vista så jeg bryr meg ikke så sterkt, er kun på de bærbare jeg har XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...