Gå til innhold

XP SP3 er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor?
Du ser ikke problemet med å måtte re-installere alle spillene, programmene og sette opp alt på nytt bare fordi Windows-mappa er "morsom"?

Simen1: Jeg trodde du av alle folk visste at det er lisensen som betales for, ikke mediet.

Retail: Eske du kjøper på elkjøp

OEM: Noe du kjøper sammen ned en billig mus på Komplett

VLK: Noe du stjeler på skolen/jobben.

Upgrade: Noe ingen med vett i skallen kjøper

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp integrert Norsk Windows XP med SP3, men tenkte jeg skulle finne ut om det var Retail, OEM, Upgrade eller VLK eller hva det nå heter. Ville bare identifisere dette.

 

For å gi en pekepinne på hva jeg mener, fant jeg en *link*.

 

Jeg får PID: 55724000 etter integrasjonen.

 

Og disse tallene skal liksom fortelle meg om det er Retail, OEM, VLK eller Upgrade.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke vet om man har Retail, OEM, VLK og Upgrade så lukter det piratkopi lang vei og det er ikke tillatt å diskutere på forumet.

 

Hvis Reveller kan bekrefte at han har lovlige lisenser til både Retail, OEM, VLK og Upgrade, samt kopier til eget bruk av disse så er det greit.

 

Redigert: Det ser greit ut, Reveller.

Lenke til kommentar
Hvorfor?
Du ser ikke problemet med å måtte re-installere alle spillene, programmene og sette opp alt på nytt bare fordi Windows-mappa er "morsom"?

Det er litt tungvindt ja. Men jeg synes ikke det er så bra ha en stor samling med program og spill som er installert for 7 formateringer siden.

 

Finnes det noen måter og legge de gamle programene og spillene tilbake i f.eks "Legg til eller fjern programmer"?

Lenke til kommentar
Hvis man ikke vet om man har Retail, OEM, VLK og Upgrade så lukter det piratkopi lang vei og det er ikke tillatt å diskutere på forumet.

 

Hvis Reveller kan bekrefte at han har lovlige lisenser til både Retail, OEM, VLK og Upgrade, samt kopier til eget bruk av disse så er det greit.

 

Redigert: Det ser greit ut, Reveller.

 

Nå er det ikke alle som vet hva forskjellene på OEM, Retail, Upgrade osv.. er heller da og det er vel fullt lovlig å ta backup av sine egne plater.

 

Skal være enig i hvis noen spør etter hvor man finner nøkler å sånn, men synes ikke dette spørsmålet strider mot reglene.

Lenke til kommentar

Man kan se om man har OEM, VLK eller Retail når man installerer det:

 

 

OEM: (Noe du kjøper sammen med noe hardware på en nettbutikk, tror jeg)

winxpoem.jpg

 

Retail: (Eske du kjøper på elkjøp)

winxpretail.jpg

 

VLK: (Noe du stjeler på skolen/jobben. Tror man slipper å aktivere VLK)

winxpvolume.jpg

 

 

Stemmer det?

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Og en ting bør nevnes, som jeg akkurat kom på:

 

For de som ønsker å teste ut Windows XP med SP3 integrert, uten å avinstallere operativsystemet som allerede er installert, kan installere Virtual PC 2007 og installere XP SP3 som virtuell operativsystem i en fil som blir lagret på harddisken.

 

EDIT: Dumt at ikke Vista Home Premium støtter Virtual PC 2007. Hvordan kan jeg emulere Windows XP med Vista HP?

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Man kan se om man har OEM, VLK eller Retail når man installerer det:

 

 

OEM: (Noe du kjøper sammen med noe hardware på en nettbutikk, tror jeg)

winxpoem.jpg

 

Retail: (Eske du kjøper på elkjøp)

winxpretail.jpg

 

VLK: (Noe du stjeler på skolen/jobben. Tror man slipper å aktivere VLK)

winxpvolume.jpg

 

 

Stemmer det?

 

 

Ok det har jeg i grunnen ikke tenkt på, men de som er totalt noob tenker nok ikke over det.

 

Gir meg ikke jeg, en gang kverulant alltid kverulant :D

Lenke til kommentar

Takk og pris for at jeg testet ut den virtuelle utgaven av Windows XP med SP3 integrert før jeg installerte den i virkelighet. Jeg brukte VirtualBox, som visstnok virker bedre under Vista Home Premium og til og med mer stabil enn Virtual PC 2007.

 

For da jeg skulle logge meg inn på skrivebordet for første gang (Og tilsvarende alle andre ganger) kom en melding som dette frem:

 

"Et problem forhindrer Windows fra å sjekke lisensen til denne datamaskinen".

 

Denne siden forklarer dette.

 

Andre som har opplevd dette?

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Hvorfor?
Du ser ikke problemet med å måtte re-installere alle spillene, programmene og sette opp alt på nytt bare fordi Windows-mappa er "morsom"?

Det er litt tungvindt ja. Men jeg synes ikke det er så bra ha en stor samling med program og spill som er installert for 7 formateringer siden.

 

Finnes det noen måter og legge de gamle programene og spillene tilbake i f.eks "Legg til eller fjern programmer"?

 

bump

Lenke til kommentar

Skulle ikke SP3 inneholde en funksjon der at man under installasjon ikke trengte å taste inn produktnøkkelen sin? Ennå jeg hadde SP3 integrert med Windows XP, og jeg må aktivere windows senest 30 dager etter installasjonen, måtte jeg alikevel taste inn produktnøkkelen under installasjonen av Windows XP SP3. Hvorfor? Den er jo Retail.

 

Link 1.

Link 2.

 

Og forresten, SP3 støtter ikke å bli integrert med bare Windows XP RTM, men må ha Service Pack 2 integrert før man integrerer SP3?

 

For da jeg integrerte SP3 inn i XP-RTM, fikk jeg denne beskjeden, da jeg skulle logge meg inn på skrivebordet for første gang, rett etter installasjonen: "Et problem forhindrer Windows fra å sjekke lisensen til denne datamaskinen", som jeg nevnte tidligere i tråden.

 

Kan dette ha noen sammenheng?

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Skulle ikke SP3 inneholde en funksjon der at man under installasjon ikke trengte å taste inn produktnøkkelen sin? Ennå jeg hadde SP3 integrert med Windows XP, og jeg må aktivere windows senest 30 dager etter installasjonen, måtte jeg alikevel taste inn produktnøkkelen under installasjonen av Windows XP SP3. Hvorfor? Den er jo Retail.

 

Link 1.

Link 2.

 

Og forresten, SP3 støtter ikke å bli integrert med bare Windows XP RTM, men må ha Service Pack 2 integrert før man integrerer SP3?

 

For da jeg integrerte SP3 inn i XP-RTM, fikk jeg denne beskjeden, da jeg skulle logge meg inn på skrivebordet for første gang, rett etter installasjonen: "Et problem forhindrer Windows fra å sjekke lisensen til denne datamaskinen", som jeg nevnte tidligere i tråden.

 

Kan dette ha noen sammenheng?

 

 

Nå har jeg kun OEM lisenser av XP men det gikk fint å installere på mine bærbare, måtte hverken aktivere eller taste inn noen Lisens nøkkel, den ene lastet jeg ned SP3 på da den er Engelsk og Microsoft ikke la det ut på Update med en gang, den andre lastet jeg ned gjennom Windows update.

 

Kan være noe med RTM versjonen da kanskje.

Lenke til kommentar

Mengder av problemer med XP sp3:

 

Foreløpig erfart:

Maskinen fryser ved installasjon (7 ulike forsøk fra CD og fra Web).

Nekter deretter å foreta avinstallering av noen programmer.

Nekter deretter å foreta installering av noen programmer.

 

Går derfor tilbake til sp2 og venter til sp3 er renset for alle "barnesykdommene".

;-(

Lenke til kommentar
Mengder av problemer med XP sp3:

 

Foreløpig erfart:

Maskinen fryser ved installasjon (7 ulike forsøk fra CD og fra Web).

Nekter deretter å foreta avinstallering av noen programmer.

Nekter deretter å foreta installering av noen programmer.

 

Går derfor tilbake til sp2 og venter til sp3 er renset for alle "barnesykdommene".

;-(

 

 

Å hva mener du med det? SP3 er jo final, mulig du gjør noe galt, eller at det kommer noen fix som løser dine problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...