Gå til innhold

XP SP3 er offisiell


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ihvertfall fått på plass adresselinja på start-menyen igjen!

Måtte kjøre sikkermodus med bare kommando linje, og kopiere fila derifra.

Da gikk det på første forsøk, og etter neste restart til normal modus kunne jeg velge den på start-menyen igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft og deres Windows-varianter blir mer og mer uinteressante og gammeldagse. 0 nyskapning kombinert med identitetskrise i Microsoft lover ikke godt for fremtiden.

 

Men for all del, last ned SP3 og se systemet kræsje

 

Hvorfor komme med slike idiotiske kommentarer? Ingen begrunnelse eller annet fornuftig. Har lagt inn en tidlig versjon på en bærbar for lenge siden. Resultat, maskinen ble litt raskere. Har i går og i dag lagt det inn på 4 maskiner. Alt fra 3-4 år gammel pc til en ganske ny med gode spesifikasjoner. Ikke en av de har kræsjet, og alle virker som de jobber lettere/har blitt litt raskere.

Så jeg lurer veldig på hva du begrunner utsagnet ditt med? Har du selv erfart dette, eller måtte du bare få ut av deg litt "dritt"?

 

EDIT:

Egentlig var det idiotisk av meg å spørre. Svaret finner man jo her!

Det var virkelig artig lesing! Du virker som en positiv kar som sprer mye godt rundt deg på din vei! Kan jeg anbefale lykkepillen?

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
Nå har jeg ihvertfall fått på plass adresselinja på start-menyen igjen!

Måtte kjøre sikkermodus med bare kommando linje, og kopiere fila derifra.

Da gikk det på første forsøk, og etter neste restart til normal modus kunne jeg velge den på start-menyen igjen :)

 

Ikke verst.

 

Når det gjelder valg av tema, så vet jeg at dette funker siden jeg gjorde akkurat det samme selv :) Så gjør ett forsøk til, og funker det ikke da. kan jeg se om det finnes en annen metode.

Lenke til kommentar

Fikk fiksa themes selv nå :)

Bare søkte på google etter uxtheme eller noe sånt, og da viste det seg at den som er linket til tidligere i tråden (versjon 4.0) kun er for sp1 og beta av sp2.. men nå har jeg fått tak i "UX-theme-patcher" for SP3 ;) den funket utmerket! og jeg slapp også dette sikkerhets tullet som versjon 4.0 kødda med.

 

PS, måten jeg gjorde det på er enklere enn JFM sin.

Skal få en step-by-step guide her ;)

 

1: Last ned og pakk ut SP3 UxTheme Patcher 1.1

 

2: Kjør "UX theme patcher.exe" fila, og restart når du får beskjed om det.

 

3: velg tema ;)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

jeg får ikke installert denne oppdateringen.

den krever 1GB ledig plass på C: partisjonen, og det skjer ikke.

min c-partisjon er på like under 4GB, og jeg mangler nesten 200MB ledig plass :(

 

er vel ikke annet å gjøre enn å vente noen dager og prøve å ringe microsoft support,

jeg håper det vil komme xp-plater med sp3 ferdig inne.

Lenke til kommentar

Dett gikk jo rett til Hel#)#*&)(#!!

 

La inn sp3 i gaar. Da jeg slo paa maskinen igjen havnet den i en bootcycle og hverken startet eller funket i safe mode... La i boot cd og proevde aa jobbe med problemet i recovery console.. Fixboot og alt det dere hadde ingen virkning..Proevde aa legge inn en fersk xp oppaa den gamle...virket ikke..

Maatte til slutt formatere og miste en del Photoshop dokumenter jeg ikke hadde backa up! FASAN!

 

La inn ny xp naa...la inn sp3.. SA SKJEDDE DET SAMME IGJEN!! Hva inne i svartsvidde brennheite hell!

 

Det stoppe forresten aa boote da den kom til mup.sys... leste litt om det der...er visst ikke et ukjent problem...men har ikke hoert om noen som sliter med det i sp3 installasjon

 

Jeg er forbannet!

Endret av nazgul81
Lenke til kommentar
Dett gikk jo rett til Hel#)#*&)(#!!

 

La inn sp3 i gaar. Da jeg slo paa maskinen igjen havnet den i en bootcycle og hverken startet eller funket i safe mode... La i boot cd og proevde aa jobbe med problemet i recovery console.. Fixboot og alt det dere hadde ingen virkning..Proevde aa legge inn en fersk xp oppaa den gamle...virket ikke..

Maatte til slutt formatere og miste en del Photoshop dokumenter jeg ikke hadde backa up! FASAN!

 

La inn ny xp naa...la inn sp3.. SA SKJEDDE DET SAMME IGJEN!! Hva inne i svartsvidde brennheite hell!

 

Det stoppe forresten aa boote da den kom til mup.sys... leste litt om det der...er visst ikke et ukjent problem...men har ikke hoert om noen som sliter med det i sp3 installasjon

 

Jeg er forbannet!

 

Me too, samme faenskap her også. Driver å formaterar igjen.....

Way to go Microsoft!!

Lenke til kommentar
Jeg får bare beskjed sånn halvveis inn i installasjon at dette ikke funker, så avinstallerer SP3 seg..

 

Kjedelig

 

 

Maqueman, ta en kikk her:

"Installasjon av Windows XP Service Pack 3 mislykkes, du får en feilmelding, og følgende feil registreres i oppdateringspakkens installasjonslogg: 8007F0F4 - STATUS_PREREQUISITE_FAILED"

=)

 

Hei, takk for svar. Det er imidlertid ingen av de feilene som stopper min installasjon.

 

Jeg passerer sikkerhetskopieringa av filene og opprettelsen av gjenopprettelsespunkt. Så installeres alle filer før det det kommer opp en beskjed med "ingen tilgang". Jeg trykker ok, og "Installasjon av Service Pack 3 ble ikke fullført. Velg OK for å angre endringene som er gjort." Så avinstallerer pakken seg. Kan det være spywareblaster eller virusprogrammet som stopper det hele? Virker som det stopper når installasjon skal skrive ting til registeret....

Lenke til kommentar
jeg får ikke installert denne oppdateringen.

den krever 1GB ledig plass på C: partisjonen, og det skjer ikke.

min c-partisjon er på like under 4GB, og jeg mangler nesten 200MB ledig plass :(

 

er vel ikke annet å gjøre enn å vente noen dager og prøve å ringe microsoft support,

jeg håper det vil komme xp-plater med sp3 ferdig inne.

 

Hvorfor i alle dager har du kun satt av 4gb til C: ? Det er latterlig lite.

 

Du kan jo prøve å endre det med Partition Magic. Min XP (Xp??) er installert på en 35gb partisjon, og det funker greit om man ikke installerer ting der. Det er greit å ha litt plass til over også når det kommer til defragmentering osv.

 

Uansett så håper jeg at denne versjonen av SP3 fungerer bedre enn den "Betaen", det ga meg bare memoryleaks og ustabilitet.

 

//hab

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager har du kun satt av 4gb til C: ? Det er latterlig lite.
Det er faktisk 1 GB for mye. Hvis du legger Documents & Settings, Program Files og Temp til en annen partisjon er det ikke noe problem med en XP-install på under Gigabyten.

 

tha stoffi: Bold Fortune Forums. Finn ut hvilke filer du kan kvitte deg med der. Ikke noe behov for å sløse bort plass på Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...