Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere som har spilt GTA IV, Crackdown og/eller Saint's Row:

 

Hvilket spill har best kjøring (kjørefysikk)?

Realistisk sett, GTA, synes jeg. Det er en del frustrasjon i starten, men det er mye bedre sånn som det er enn at man suser rett i en sving i 100 km/t.

 

Det krever tilvenning å bli kjent nok med bremsene til bilene for å klare svingene uten å kollidere eller miste mye fart, men når man får det til er det veldig bra.

 

Om omtalen: Jeg synes spillet fortjener rundt 9,8, sånn som Gametrailers sa. Da runder vi opp til 10. GTA fortjener tieren akkurat like mye som, så å si, alle de andre spillene som har fått 10 her.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Enig med Stonemeister, fortjener ikke rein 10'er. Men trur ingen av spillene som har fått den scoren fortjener det. Noen få småglipp og man detter ned på 9? Eller var feilene så store at scoren var nermere 9 eller 10?

 

Jeg kan dessverre ikke uttale meg ettersom jeg kun har spillt i 30min. Fant ingen synlige irriterbare feil, bortsett fra at det var litt mørkt(kan godt være tv'en)

Lenke til kommentar

Skremmande kor mange som tar seg nær av at spelet "berre" fekk 9. Viss ein les anmeldelsen skjønnar ein jo at mannen elskar spelet uansett! :)

 

Dessuten kan alle som klagar på 9aren berre gå inn på Gamerankings ei lita stund, så blir dykk sikkert glade igjen.

Lenke til kommentar
Bilkontrollen er jo helt genial, og ikke minst bilfysikken :dribble:

 

Jeg har i alle fall aldri kjørt en bil som har så myke støtdempere at den nesten velter om man kjører i 20km/t i en sving. Jeg kan si meg enig i at skadefysikken er ganske bra, men kjøreegenskapene er jo helt på jordet og langt ifra realistisk.

 

Og siktesystemet er jo forbedret 10 ganger fra tidligere gta spill

 

"Forbedret fra tidligere spill" betyr ikke automatisk "bra". Er jo mange spillsider som sammenligner det med GoW or Rainbow Six osv. og det blir bare tullete.

Kameraet er all over the place, autosiktinga kan være utrolig ujevn og det er rett og slett alt for mye knapper å holde styr på.

 

Til dere som har spilt GTA IV, Crackdown og/eller Saint's Row:

 

Hvilket spill har best kjøring (kjørefysikk)?

 

Crackdown.

Lenke til kommentar
Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Må dessverre informere deg om at du suger i spill. Dersom du ikke får til sikte/coversystemet i GTA så kan du bare gi opp med en gang. Bilkontrollen er ikke forferdelig, det er en vanesak, jeg kjører nå som en konge. Det er ingen satt standard på dette, og at GTA velger å gjøre kjøringen litt annerledes enn i andre spill gjør meg ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Absolutt fortjent karakter. Veldig bra spill, med mye morro. Har kost meg i hele dag med GTA IV, og det vil bli mange timer framover med dette spillet. Veldig kos å kjøre rundt i den store byen å utforske. Jeg er sikker på at jeg kommer til å bruke mye tid på å kjøre/fly rundt uten å gjøre noen oppdrag. :)

Lenke til kommentar

Flott omtale! Er meget enig i at spillet ikke fortjener mer enn 9/10

 

Det som irriterer meg mest er politiet. De orker jo ikke å jage meg lengre enn til nermeste smultringsjappe før alt er kommet i glemmeboken.

Får jeg dem etter meg kjører jeg noen sekunder rett frem så er de pluttselig borte. Sjeldent jeg ser noe til dem i det hele tatt, ser bare på indikatoren på "radaren" at politiet er på utkikk etter meg.

 

I går kveld så jeg en politimann som ble påkjørt ganske styggt i et overgangs felt. Etter noen sekunder rullende rundt på bakken reiste han seg opp og gikk videre som om ingenting var skjedd. Damen i bilen bare satt der. :ohmy:

 

Grafikken synest jeg går fra middels mot god.

 

Alt i alt liker jeg spillet og synest 9/10 passer meget bra.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

9/10, Bra at noen trekker for det som er å trekke.

 

Selv har jeg enormt lyst til å spille det. Jeg har det ganske kjipt da jeg sitter med spillet men ikke har Xboxen. Jeg kjøpte spillet for 649,- før jeg gikk inn på toget til Bergen. Nå skal jeg være her og kommer ikke hjem før søndag kveld... :(

Lenke til kommentar

Jeg testet det en times tid i kveld, var litt trøtt i dag så det preget nok inntrykket. Men førsteinntrykket er hmm greit.. kult, grei nok grafikk men bare helt på "par".

 

Karakterene i spillet har litt "The Sims3" stil/standard over seg, slik jeg regnet med og selv med den nye "Euphoria" så får de et "pinochio" preg over seg. Men det er tross alt et stort skritt frem på bevegelser og naturlighet.

 

Men jeg kjedet meg faktisk i løpet av kort tid, jeg følte meg raskt som en "løp hit, løp dit" tjener som bare kjørte rundt og gjorde kjedsommelige tjenester. Det er jo det som er GTA men alikevel endte jeg fort opp med å bare kjøre rundt og gjøre hærverk og "go on a rampage", så ble jeg lei det også etter en halvtime.

 

Av en eller annen skremmende årsak... så engasjerer eks. "Viking: Battle for Asgard" meg mye mer, og jeg er ikke engang tilhenger av den type spill.

 

Hmm jeg er faktisk litt betenkt og litt bekymret over dette inntrykket.

 

 

Det som irriterte meg med GTA IV var all den jæskla skravlinga som foregår i spillet. Jaadi jaadi jaadi... all the freakin time..

 

PS!

Billydene var helt forferdelige og det skuffet stort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Må dessverre informere deg om at du suger i spill. Dersom du ikke får til sikte/coversystemet i GTA så kan du bare gi opp med en gang.

 

Er så søtt å se GTA fanboys'a forsvare sitt hellige spill. Her skal man ikke kritisere mye før man blir kalt det ene og det andre. :D

Men jeg skjønner det forsåvdt litt. Er man vant med kontrollene i de tidligere GTA spillene, så er en oppgradering en hellig gral.

 

Det forrige spillet jeg spilte var R6 Vegas 2, så det kan jo hende at jeg setter lista litt for høyt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Gamer.no! Når det tar av for resten av spillanmelderverdenen holder Gamer.no hodet kaldt. De vurderer spill nøye, skriver en utfyllende ameldelse, og ja er også gjerne strålende fornøyd med et spill og gir det god karakter. Men de hopper ikke på jubeltoget av den grunn. Alt-i-alt er det nok ingen spillanmeldere jeg generelt stoler mer på en gamer.no. Stå på. God anmeldelse og fornuftig karakter på et godt spill! :)

Lenke til kommentar
Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Må dessverre informere deg om at du suger i spill. Dersom du ikke får til sikte/coversystemet i GTA så kan du bare gi opp med en gang.

 

Er så søtt å se GTA fanboys'a forsvare sitt hellige spill. Her skal man ikke kritisere mye før man blir kalt det ene og det andre. :D

Men jeg skjønner det forsåvdt litt. Er man vant med kontrollene i de tidligere GTA spillene, så er en oppgradering en hellig gral.

 

Det forrige spillet jeg spilte var R6 Vegas 2, så det kan jo hende at jeg setter lista litt for høyt.

GTA fanboy hehe ja ikke det verste en kan være akkurat. Tidig kar du, og så avvæpnende med å kalle det søtt også, du har dreisen på dette.

 

Nei, tror heller du trenger litt trening, styremetodene i dette spillet on-foot er rimelig likt (les: identisk) det man finner i Uncharted, så finner du GTA vanskelig, så finner du Uncharted vanskelig. Jeg har ingen problem med å navigere eller å treffe fiender i noen av spillene. Hold knappen litt inne for free-aim, helt inne for lock on, og flikke frem og tilbake for å velge hvem å skyte på. Stort lettere blir det ikke, litt greit om du hadde sammenligna med et spill med likt perspektiv. kkthx

Lenke til kommentar
Jeg elsker Gamer.no! Når det tar av for resten av spillanmelderverdenen holder Gamer.no hodet kaldt. De vurderer spill nøye, skriver en utfyllende ameldelse, og ja er også gjerne strålende fornøyd med et spill og gir det god karakter. Men de hopper ikke på jubeltoget av den grunn. Alt-i-alt er det nok ingen spillanmeldere jeg generelt stoler mer på en gamer.no. Stå på. God anmeldelse og fornuftig karakter på et godt spill! :)

Mens Lost Odyssey var bare det helt fullkomne spill fra ende til annen, og Gears of War var uendelige timer med underholdning og kunne rett og slett ikke blitt bedre?

 

Når jeg tenker over det, så har nå Lost Odyssey faktisk er langt mer kronglete lagringssystem enn hva GTA har, men det skal ikke ha noe å si det sant?

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...