Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke meningen at man ikke skal kjøre som en gris hele tiden, men det irriterer meg at når jeg noenganger prøver å følge trafikkregler som å stå i kø og stoppe på rødt lys kommer det alltid en bil bak og prøver å presse seg forbi akkurat som om den ikke ser at man står der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen pcnikkedukker og andre folk skal stoppe min opplevelse

Tidenes spill for min del. Flott grafikk samma om det har rusk her og der, men skal jeg se etter rusk så opplever jeg ingenting av spillet, blir idiotisk å lete etter bugs, det er ikke derfor du kjøper ett spill.

 

Men kan være GTA IV for dårligt pga spillet ikke kom til Wii og kansje ikke pc, hvem vet!

Men folk forventer Crysisgrafikk i GTA IV, noe som er helt på jordet!!

Ja, viss det blir dårlig optimalisering når GTA IV kommer til pc, kansje kravene overgår Assassins Creed ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Gamer har talt. Lost Oddyssey knuser GTAIV ;)

 

Det må begynne å tenkes helhetlig på denne siden. Karakterene henger ikke på greip.

 

Klage på lagringspunkt under oppdragene. Hva er det som feiler dagens gamere? Hvor store pyser er vi blitt? Lagringspunkt under oppdragene hadde ødelagt spillet, all vanskelighet hadde blitt tatt vekk. Det skal være en utfordring å komme seg gjennom et oppdrag, man skal ikke bare cruise gjennom det for storyen sin del, det er tross alt et spill.

 

Elendig.

Lenke til kommentar
Ingen pcnikkedukker og andre folk skal stoppe min opplevelse

Tidenes spill for min del. Flott grafikk samma om det har rusk her og der, men skal jeg se etter rusk så opplever jeg ingenting av spillet, blir idiotisk å lete etter bugs, det er ikke derfor du kjøper ett spill.

 

Føler ikke det så mange her som er ute etter å ødelegge folks spillopplevelse, hverken "PC-nikkedukker" (hvem enn det er) eller andre. Mange av bugsene folk klager over er jo ikke ting man leter etter, det er ting som dukker opp og forstyrrer spillopplevelsen. Det er for spillopplevelsen sin del man kjøper spill, og den kan bli dårligere, eller sågar helt ødelagt av bugs.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gamer har talt. Lost Oddyssey knuser GTAIV ;)

 

Det må begynne å tenkes helhetlig på denne siden. Karakterene henger ikke på greip.

 

Klage på lagringspunkt under oppdragene. Hva er det som feiler dagens gamere? Hvor store pyser er vi blitt? Lagringspunkt under oppdragene hadde ødelagt spillet, all vanskelighet hadde blitt tatt vekk. Det skal være en utfordring å komme seg gjennom et oppdrag, man skal ikke bare cruise gjennom det for storyen sin del, det er tross alt et spill.

 

Elendig.

 

Jeg skjønner ikke hvor folk får det fra at et spill automatisk blir lett om man har flere lagringspunkter, eller ikke minst, bedre plasserte lagringspunkter, eller kan lagre hvor man vil. Resultatet er ikke (ihvertfall ikke blant de jeg kjenner), at man reloader hele tiden og at spillet blir lett. Tvert imot er resultatet med dårlig plasserte lagringspunkt at folk forbanner seg over å spille igjennom 90% av en lang sekvens som er lett, for å dø helt på slutten, og måtte starte på nytt. Det er mange måter å lage et utfordrende spill på, å plassere lagringspunkter langt langt fra hverandre er sjelden en god variant, akkurat som å ha mange veldig vansklig hopp etter hverandre der hvert enkelt kan sende deg i døden ikke er det. Skal man begrense savebruken burde man heller ha et gitt antall save per område eller liknende, som spilleren kan "plassere" fritt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ingen pcnikkedukker og andre folk skal stoppe min opplevelse

Tidenes spill for min del. Flott grafikk samma om det har rusk her og der, men skal jeg se etter rusk så opplever jeg ingenting av spillet, blir idiotisk å lete etter bugs, det er ikke derfor du kjøper ett spill.

 

Føler ikke det så mange her som er ute etter å ødelegge folks spillopplevelse, hverken "PC-nikkedukker" (hvem enn det er) eller andre. Mange av bugsene folk klager over er jo ikke ting man leter etter, det er ting som dukker opp og forstyrrer spillopplevelsen. Det er for spillopplevelsen sin del man kjøper spill, og den kan bli dårligere, eller sågar helt ødelagt av bugs.

 

AtW

 

Ikke vet jeg, men jeg orker ikke å lete etter feilene i spillet, careless vil jeg bare si

Tidenes spill både for meg og ganske mangen anmeldelser, sjekk gamerankings.com og se hvem som leder ;). For min del så hadde jo GTA SA sånne bugs, så der skada det ikke meg heller ødela ingenting, da er det bare grafikkhorene som ser ett grafikkfeil ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ingen pcnikkedukker og andre folk skal stoppe min opplevelse

Tidenes spill for min del. Flott grafikk samma om det har rusk her og der, men skal jeg se etter rusk så opplever jeg ingenting av spillet, blir idiotisk å lete etter bugs, det er ikke derfor du kjøper ett spill.

 

Men kan være GTA IV for dårligt pga spillet ikke kom til Wii og kansje ikke pc, hvem vet!

Men folk forventer Crysisgrafikk i GTA IV, noe som er helt på jordet!!

Ja, viss det blir dårlig optimalisering når GTA IV kommer til pc, kansje kravene overgår Assassins Creed ;)

 

 

Helt fantastisk hvordan det er mulig å gjøre om en Grand Theft Auto tråd om til en PC vs konsoll tråd.

Her har ingen hakket ned på verken konsoll eller PC, alt som blir sagt om spillet har jo ene og alene kun om spillet å gjøre, og ikke plattformen den spilles på. Hvordan vi "pcnikkedukker" kan stoppe din opplevelse fatter jeg ikke, er ingen her som har forsøkt noe slikt heller. Grand Theft Auto IV blir nok som alle tidligere GTA spill ett multiplattform spill uansett, så ser ikke helt hvorfor du skal dra frem konsoll vs PC nå igjen ;)

 

Er vell heller ingen her som har forventet Crysis grafikk? Eller nevnt Crysis i det hele tatt?

Ei heller noen som har nevnte noe om Xbox360, PlayStation3, Wii eller PC.. Så hva du preiker om fatter jeg ikke, virker som du nok engang skal forsøke å stille PC som spillplattform i dårlig lys.

Lenke til kommentar
Ingen pcnikkedukker og andre folk skal stoppe min opplevelse

Tidenes spill for min del. Flott grafikk samma om det har rusk her og der, men skal jeg se etter rusk så opplever jeg ingenting av spillet, blir idiotisk å lete etter bugs, det er ikke derfor du kjøper ett spill.

 

Men kan være GTA IV for dårligt pga spillet ikke kom til Wii og kansje ikke pc, hvem vet!

Men folk forventer Crysisgrafikk i GTA IV, noe som er helt på jordet!!

Ja, viss det blir dårlig optimalisering når GTA IV kommer til pc, kansje kravene overgår Assassins Creed ;)

 

 

Helt fantastisk hvordan det er mulig å gjøre om en Grand Theft Auto tråd om til en PC vs konsoll tråd.

Her har ingen hakket ned på verken konsoll eller PC, alt som blir sagt om spillet har jo ene og alene kun om spillet å gjøre, og ikke plattformen den spilles på. Hvordan vi "pcnikkedukker" kan stoppe din opplevelse fatter jeg ikke, er ingen her som har forsøkt noe slikt heller. Grand Theft Auto IV blir nok som alle tidligere GTA spill ett multiplattform spill uansett, så ser ikke helt hvorfor du skal dra frem konsoll vs PC nå igjen ;)

 

Er vell heller ingen her som har forventet Crysis grafikk? Eller nevnt Crysis i det hele tatt?

Ei heller noen som har nevnte noe om Xbox360, PlayStation3, Wii eller PC.. Så hva du preiker om fatter jeg ikke, virker som du nok engang skal forsøke å stille PC som spillplattform i dårlig lys.

 

Jeg ser antydninger til dette i hver eneste tråd som går imot GTA IV ;). Viss konsollspill har bugs så ødelegger det hele spillopplevelsen ser jeg fleste antyder! og mangen stiller 360/PS3 i dårlig lys fordi ikke GTA IV flyter som det skal

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at bildene som er tilgjengelig av spillet ikke kan stamme fra en PS3 eller Xbox 360. Jeg har spilt det nå på begge konsollene, i både 720P, 1080I og 1080P og er ikke i nærheten av de klare bildene. Ei heller kantutjevningen. Sånn sett hadde det vært artig å fått spillet på en PC. Som tydeligvis kan dra avgårde feitere grafikk en de to konsollene nevnt over.

 

Tar jeg ikke mye Feil så er vel grafikkbrikken i PS3 noe av det samme som 6800 GTX kortet var, og for 360 ATI Xt800. Eller noe i den duren. Da sier det seg selv at en pc med et 8800 GTX kort eller bedre i teorien kan vise til bedre grafikk selv om andre ting også spiller inn.

 

Selvfølgelig godt mulig at jeg har "bæsja" på leggen med påstandene mine.

Lenke til kommentar
Gamer.no mener altså at Gears of War er bedre enn GTA IV? Seriøst? Ok.

 

Er det virkelig tilfellet, er de ikke helt alene om det heller. GTA IV er et veldig bra spill, men definitivt ikke verdt en 99 på metacritic. Det er stort, men fortsatt rimelig upersonlig, og langt ifra like detaljert som en del RPGer (som har en annen standard generelt sett, men det holder fortsatt til å forhindre meg i å bli overbegeistrer over skala). Det sosiale aspektet er en nyvinning i forhold til tidligere GTA-spill, men det er i seg selv rimelig uinteressant. Hente en venn, kjøre til X, kjøre tilbake, og det er det. Graden av masseslakt som involveres i et vanlig oppdrag trivialiserer fullstendig de viktige drapene. Det er ikke gøy å bruke 10 minutter på å skyte seg igjennom livvakter, for så å ta ned en av spillets viktigere personligheter på et kjapt skudd (og dermed gjerne 5% av innsatsen bak oppdraget). Ikke at et system med bosser hvor de viktige fiendene hadde tålt mer hadde vært bedre heller. Det er snakk om en enkelt skurk med shady bakgrunn, ikke en superutrustet elitesoldat. I og med at det ikke heller er et genuint skytespill, blir det dermed enda mer skuffende at så mange oppdrag går ut på å drepe en stor mengde skurker eller SWAT i en eller annen forlatt bygning.

Igjen, det er et strålende spill, men ikke det beste spillet noensinne, som generelle anmeldelser skulle tilsi. En 9 er en grei karakter, spesielt tatt i betraktning at et av mine største ankepunkter er noe mange ikke har noen problem med.

Lenke til kommentar

Fin omtale. Endelig noen som tørr å gi GTA IV sub-perfekt karakter. Selv om jeg syntes spillet er strålende, så er det mange ting som ødelegger for helheten.

 

Gir Gamer.no karakter etter spillteknisk eller spillopplevelser. Er det spillteknisk kan jeg skjønne karakteren 9 av 10, er spilloplevelser er de etter min oppfatning soleklar 10 av 10.

 

Personlig syntes jeg de tekniske problemene ødelegger så mye for spillopplevelsen at én karakter i trekk er riktig.

Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Lenke til kommentar
Grunnen til at noen oppdrag er lange og at de ikke har checkpoint er at det skal ikke være dritenkelt å gjøre de vanskeligste oppdragene.

 

Hvordan blir det vanskeligere uten checkpoint?

 

For meg blir det bare irriterende og frustrerende, og ikke det spøtt vanskeligere

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgrad er én ting, men du har også oppdrag som starter med lange kjøreturer, og det er virkelig ingen fornuftig grunn til at man skal kjøre samme vei om og om igjen fordi man sliter med noe senere i oppdraget. Andre oppdrager er bygd opp slik at du kan gjøre det perfekt hele veien, og så dø på grunn av en liten feil på slutten (nevnte et eksempel på dette i omtalen). Slikt er dårlig spilldesign, punktum.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Vanskelighetsgrad er én ting, men du har også oppdrag som starter med lange kjøreturer, og det er virkelig ingen fornuftig grunn til at man skal kjøre samme vei om og om igjen fordi man sliter med noe senere i oppdraget. Andre oppdrager er bygd opp slik at du kan gjøre det perfekt hele veien, og så dø på grunn av en liten feil på slutten (nevnte et eksempel på dette i omtalen). Slikt er dårlig spilldesign, punktum.

 

Helt enig her. Er nok mange som kommer til å si "ta taxi", men det er veldig ofte at det "kreves" bil for å få utført oppdraget skikkelig. F.eks å følge etter et tog er vanskelig å få til med taxi. :)

Lenke til kommentar
Fin omtale. Endelig noen som tørr å gi GTA IV sub-perfekt karakter. Selv om jeg syntes spillet er strålende, så er det mange ting som ødelegger for helheten.

 

Gir Gamer.no karakter etter spillteknisk eller spillopplevelser. Er det spillteknisk kan jeg skjønne karakteren 9 av 10, er spilloplevelser er de etter min oppfatning soleklar 10 av 10.

 

Personlig syntes jeg de tekniske problemene ødelegger så mye for spillopplevelsen at én karakter i trekk er riktig.

Klønete sikte/coversystem og forferdelig bilkontroll tar mye av moroa ut av spillet. Noen vil kanskje si at det er litt av GTA sjarmen, men det hjelper lite for folk som aldri har spilt GTA før.

Bilkontrollen er jo helt genial, og ikke minst bilfysikken :dribble:

Men smaken som baken :thumbup:

Lenke til kommentar

NÅ har spillet vært i boxen min i en times tid, og jeg har ett ord, SKUFFET! FOr det første, grafikken er langt under det jeg hadde forventet at den skulle være. Ingenting som engasjerer i det hele tatt i dette spillet... Kanskje jeg spiller ett annet spill enn alle andre. Bra hotel cesar starter om 20 min, så har jeg i allefall nope underholdene på tv!

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke de som klager på bilkontrollen. Den er jo bare helt herlig. Og siktesystemet er jo forbedret 10 ganger fra tidligere gta spill, og det at man kan gå i cover gjør det bare enda bedre. Så lurer jeg på om spill som Lost Odyssey, World in conflict og andre 10'er spill er helt fri for tekniske problemer? Det må de jo være siden spillene er perfekte...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...