Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Gir Gamer.no karakter etter spillteknisk eller spillopplevelser. Er det spillteknisk kan jeg skjønne karakteren 9 av 10, er spilloplevelser er de etter min oppfatning soleklar 10 av 10.

 

Min personlige mening er at man bør anmelde spill etter den totale opplevelsen, er teknikken så dårlig at det går utover totale opplevelsen bør det trekke ned karakteren. Sammenligner man GTA IV med andre spilloplevelser, vil jeg personlig ikke hatt noen problemer med å gitt spillet 10 av 10. Serlig med tanke på andre spill som har fått denne karakteren på Gamer.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Originalt å kopiere andre anmeldelser, eyh? Heldigvis ikke ordrett, men det var skumle likheter mellom OXM/OPM anmeldelsen.

Har ikke lest den anmeldelsen, og jeg har ikke kopiert noe fra andres anmeldelser. Hvis det er store likhetstrekk mellom deler av min anmeldelse og noen andres anmeldelser, er det selvsagt synd (fordi det er aldri moro å bli beskyldt for plagiat), men det er ikke tilsiktet.

 

Får ikke dette en tier, så kan dere foralltid holde tierene vekke.

 

"Grand Theft Auto IV til tidenes største enspillerspill."

 

imo ;<

Det sitatet ditt tas litt ut av sammenhengen. Setningen forløper seg slik: "... det skulle ikke forundre meg om de samlet sett gjør Grand Theft Auto IV til tidenes største enspillerspill".

 

Det at noe er stort betyr uansett ikke at det nødvendigvis er bra (GTA IV er selvsagt veldig, veldig bra, men "største" betyr ikke "beste").

 

Sånn generelt: Jeg håper virkelig ikke denne tråden blir en kranglefest om spillet fortjener 9 eller 10. Husk på at 9 er en vanvittig god karakter, og det viktigste er uansett ikke selve tallet på bunnen av omtalen, men de 2500+ ordene jeg har skrevet om spillet (som jeg selvsagt håper forklarer karakteren).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okai, da velger jeg selvsagt å tro deg på det. Det var dog som sagt, skumle likhetstrekk.

 

Men når vi først har fremme stridsøksa, lurer jeg litt på denne:

 

... og i tillegg har vi mangelen på autolagring som jeg har nevnt tidligere

 

Hva mener du her? Alle oppdragene blir mellomlagret etter du har fullført dem, jeg har aldri hatt problemer med denne funksjonen.

Endret av the Stig
Lenke til kommentar

Bra annmeldelse og jeg er mest fornøyd med at du ikke ga en tier når spillet har åpenbare problemer og svakheter som kan oppleves som plagsomt.

 

Selv synes jeg 9 og 10 skal være avholdt til "blow my mind" og "yess!" spillene. GTA IV kunne tom. kanskje fått en sterk 8'er men jeg forstår absolutt entusiasmen rundt spillopplevelsen som veier tyngst også i mine øyne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når det kommer til karakteren, syns jeg det virker litt feigt å ikke gi spillet toppkarakter. Spesielt med tanke på hvordan det ligger an ellers (tenker da på gt, ign, opm, oxm mf.).

 

De problemene som nevnes er dråper i havet, i forhold til hvor fantastisk spillet er ellers. Å la småfeil trekke ned en hel karakter, og som resultat, hindrer toppkarakter blir teit. Dette er selvsagt min subjektive mening.

Lenke til kommentar
Fin anmeldelse, helt enig i grunnene til at det ikke fikk topp score. Kan være litt irriterende. (Og så er spillet litt for mørkt i syns jeg)

 

 

Kommer spillet ut til PC (snart)?

http://itavisen.no/sak/524021/-_Trolig_ikke_GTA_IV_til_PC/

 

Virker som en lite troverdig kilde, se feks uttalelsen på samme dag: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=188021, men vi får se, tiden har en tendens til å svare på de fleste spørsmål.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Når det kommer til karakteren, syns jeg det virker litt feigt å ikke gi spillet toppkarakter. Spesielt med tanke på hvordan det ligger an ellers (tenker da på gt, ign, opm, oxm mf.).

:!: Så du mener gamer.no skal basere seg på andres meninger?

 

Et spill som får toppkarakter er jo helt perfekt, og det er ikke GTA. Det har noen små feil, så jeg syns hvertfall det er helt riktig å trekke litt.

Lenke til kommentar

Har spilt det i en god stund nå, og finner det ærlig talt ikke spesielt bra...

 

Byen virker levende, og folk oppfører seg nogenlunde realistisk, men hva så?

 

Spillet er ikke spesielt "morro" fordet...

Jeg hadde det _mye_ mer gøy med Vice City, San Andreas og Saints Row.

 

I GTA IV er du stengt inni en svær drittby, og det er ikke gøy å kruse rundt på motorsykkel der(som jeg elsket i både Vice City og San Andreas). Landskapet er heller ikke stort og åpent.

 

Fysikken er jo også helt elendig. Hadde med ei kjerring på date, og når jeg åpna døra så smalt den i hue hennes da fyren min slapp den. Dette skjedde to ganger på rad, og døra føyk tilbake i SNEGLEFART. Aldri i verden om den døra kunne ha velti hu kjerringa. Samme skjedde forøvrig senere med harsjfyren Jacob.

 

Det som gjorde GTA gøy før var alt kaoset, noe jeg ennå ikke har sett i GTA IV.

 

7/10 er nok i mine øyne.

Lenke til kommentar

Så de andre spillene gamer.no har gitt 10ere er 100% perfekte? Jeg skjønner selv ikke hvorfor spillet ikke har fått 10er ettersom det er flere spill gamer.no har gitt 10ere til som jeg finner mindre underholdende enn GTAIV. For å ikke nevne at forgjengenr San Andreas fikk 10er. Vil det si at dette spillet har blitt dårligere da?

Lenke til kommentar
Når det kommer til karakteren, syns jeg det virker litt feigt å ikke gi spillet toppkarakter. Spesielt med tanke på hvordan det ligger an ellers (tenker da på gt, ign, opm, oxm mf.).

:!: Så du mener gamer.no skal basere seg på andres meninger?

 

Et spill som får toppkarakter er jo helt perfekt, og det er ikke GTA. Det har noen små feil, så jeg syns hvertfall det er helt riktig å trekke litt.

Kanskje Gamer.no burde vurdere å slenge på en desimal. En 9.5 score ville gjøre alle fornøyd :)

 

Veldig bra anmeldelse forresten. Godt å se at Gamer.no tør å vente til de har spillt det og ikke gjør som mange andre som smir mens liket er varmt

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Etter 30 timer spilletid på 3 dager (og netter) er jeg enig i karakteren. 9/10 er en utrolig sterk karakter, men det er for mange tekniske småfeil som ødelegger spillopplevelsen, for mye mas og kjas på mobiltelefonen og manglende checkpoints i oppdragene (i alle fall de som er delt opp med cutscenes og er stygglange) som jeg har bitt meg merke i også.

 

Men det er ingen andre spill som har fått så mye av min spilletid på så kort tid på maange år. Oblivion var kanskje nesten på høyden når det gjelder mitt engasjement, men 30 timer på 3 dager har jeg ikke gjort siden ungdomsskolen, tror jeg... Man blir rett og slett hekta :)

 

Så de andre spillene gamer.no har gitt 10ere er 100% perfekte? Jeg skjønner selv ikke hvorfor spillet ikke har fått 10er ettersom det er flere spill gamer.no har gitt 10ere til som jeg finner mindre underholdende enn GTAIV. For å ikke nevne at forgjengenr San Andreas fikk 10er. Vil det si at dette spillet har blitt dårligere da?

 

Jeg ville tro at siden det ikke er så nyskapende, men mer av det gode gamle bidrar til at det ikke blir full pott ;)

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Jeg hadde gitt GTA IV en karakter 8 etter det jeg leser. Men så er jeg ikke enig i alle 10'erne som er gitt heller på andre spill. 9 er derimot en god og modig karakter fra gamer.no og synes det var på tide at noen tør slippe hypen og se på fakta.

 

Men at man skal vurdere spillet opp mot alle andre spill man har gitt en 10'er er jo helt håpløst og de som mener det kan jo søke seg jobb som spilltester.... hm.

 

Man bør vurdere spillet for seg selv og ikke la seg styre av andre karakterer man har gitt tidligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Når det kommer til karakteren, syns jeg det virker litt feigt å ikke gi spillet toppkarakter. Spesielt med tanke på hvordan det ligger an ellers (tenker da på gt, ign, opm, oxm mf.).

:!: Så du mener gamer.no skal basere seg på andres meninger?

 

Et spill som får toppkarakter er jo helt perfekt, og det er ikke GTA. Det har noen små feil, så jeg syns hvertfall det er helt riktig å trekke litt.

 

Nei, om du leser det slik, har du missforstått. Det som er merkelig, er at så mange andre sider (for eks. IGN som ikke har gitt 10 siden 1998) har funnet akkurat de samme feilene som Gamer - men lar seg likevel ikke stoppe. Fordi de mener det blir "småpjusk" som har liten betydning for opplevelsen av spillet totalt sett. I tillegg har flere andre spill på Gamer fått toppkarakter, som man i ettertid - kanskje - har innsett at var for mye.

 

Det blir alltid debatt av karakteren. Om det var et spill som skulle bekrefte dette, så er det GTA IV.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer mer på selve grunnen en karakteren i seg selv, grunnene er rett å slett får dårlige (etter min mening) til at man kan sette ned en hel karakter.

 

edit

Hoved grunnen kan jo faktisk ofte føre til at man er ekstra skjerpet som igjen fører til at man lever seg enda mer inn i spillet, bakdelen er jo om man da ofte dør på unødvendige ting\måter, en litt tap\vinn sitvasjon.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Når det kommer til karakteren, syns jeg det virker litt feigt å ikke gi spillet toppkarakter. Spesielt med tanke på hvordan det ligger an ellers (tenker da på gt, ign, opm, oxm mf.).

:!: Så du mener gamer.no skal basere seg på andres meninger?

 

Et spill som får toppkarakter er jo helt perfekt, og det er ikke GTA. Det har noen små feil, så jeg syns hvertfall det er helt riktig å trekke litt.

Kanskje Gamer.no burde vurdere å slenge på en desimal. En 9.5 score ville gjøre alle fornøyd :)

 

Veldig bra anmeldelse forresten. Godt å se at Gamer.no tør å vente til de har spillt det og ikke gjør som mange andre som smir mens liket er varmt

 

Hvorfor bør gamer.no ha som mål å gjøre "alle fornøyd"? Og de vil ikke klare det med en 9.5 karakter heller, om det skulle vært målet.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...