Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg leter etter et headset med grei lyd lyd til rundt 500,-. Ønsker helst at det skal være en lukket løsning og ikke alt for tunge. Fant frem til headsettene AKG K416P og K414P, som jeg synes så ut som noe som passet meg. Grei lyd og passe størrelse, men finner dessverre ikke disse produktene i noe nettbutikk hvor det ikke står at produktet er utgått. Noen som har noen forslag til noen gode alternativer?. Så litt på AKG DJ 512, men ønsker et litt lettere headset som er greiere å ha med seg. Noen som har noen erfaringer med AKG 430 og AKG 450 ?

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Sier generelt Nay til Bose av den grunn at JEG personlig synst dette er et overpriset merke med ikke noe særlig god lyd , men er du et bass hode vil de nok passe deg ganske bra. Men merk deg at du kan få bedre for billigere penge

 

Men jah , så er det denne diskusjonen på hva denne tråden handler om. Denne tråden ble startet av den grunn at de med spesiel interesse for hodetelefoner skulle bli samlet i en tråd så de kunne diskutere gjerne litt dyre/spesielle/eksotiske oppsett , gjerne med forskjellige DACer og hodetelefon forsterkerer. Personlig mener jeg det er helt forkastelig å komme inn i en slik tråd å linke tin sin egen tråd der en spør om råd til å få kjøpe en jah , rett og slett gjerne middelmådig headphone. Å ja av prinsipielle grunner gidder jeg ikke å svare når folk kommer å spør om de skal kjøpe Porta pro eller ikke. For dette gjelder stort sett folk med så og si 0 interesse for hodetelefoner , som rett og slett ikke hører hjemme i denne tråden , dette fører gjerne til at samtaleevner som er oppe i tråden blir litt borte , og slik det er nå så funker ikke tråden i det hele tatt , blir bare tull. har raportert opp til flere ganger , men ser ikke ut som moderatorene faktisk bryr seg noe særlig .

 

Så jeg oppfordrer hver enkelt å faktisk starte en egen tråd om de skal ha seg et gaming headsett , eller har et budsjett på under 500 kroner liksom. Føler det ikke hører hjemme i denne tråden.

 

Mine meninger..

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tematikk. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '11' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Sier generelt Nay til Bose av den grunn at JEG personlig synst dette er et overpriset merke med ikke noe særlig god lyd , men er du et bass hode vil de nok passe deg ganske bra. Men merk deg at du kan få bedre for billigere penge

 

Jeg har lest litt rundt, og det de fleste sier er at man får over gjennomsnittet god lyd, med veldig god aktiv støydemping, til en noe høy pris. Jeg kan være interessert i alt annet med aktiv støydemping i samma prisområde også, jeg har bare ikke funnet så mye annet.

 

Edit: noen som har testet disse: https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=51

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Fikk høre litt på disse når jeg var i sverige faktisk. Likte de veldi godt. Men om bass er ganske vikti for deg så vet jeg ikke helt hvor godt overens du kommer med disse , personli synst jeg bassen var fin og balangsert , men var ikke akkurat noe veldig bassfull headphone. Ellers synst jeg det var ganske fin og varm mellomtone og ikke skrikende diskant , ikke så veldig ulikt Sennheiser HD600 :)

 

Edit: Kan sies at det var en Cowon D2 disse var koblet opp imot , så kan nok være bedre kilde , men tror kansje andre Mp3 spillere vil slite litt med å drive de på høyt volum , siden jeg måtte stille D2en min ganske høyt i forhold til hva jeg eller har den stilt på.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til du vil ha klokker med aktiv støydemping foran In Ear propper ?

 

av Støydempende headphones som er på market i dag har som du ikke har nevnt så har du

 

Bose QuietComfort 3

 

Sony MDR-NC500D

 

JVC HA-NC250

 

Monster Beats by Dr. Dre

 

Sennheiser PXC-300

 

Creative Aurvana X-Fi

 

Audio Technica ATH-ANC7 (vanskelig å få tak i Norge)

 

 

 

så har du vertfall litt å se på :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Da har jeg lest og studert, og funnet ut hvor jeg skal starte i denne store vide verden av dac og amps.

 

Det ble en Beresford TC-7520SE Caiman og jeg sikler på HD650 til å pare den med da jeg regner med at mine HD555 ikke helt kommer i mål, og at HD595 ikke helle kommer til å strekke til. Noe som gjør at man like gjerne kan gå for HD650 med engang, i stedet for å ta steget via HD595.

 

Noen tanker?

Endret av lain
Lenke til kommentar
Da har jeg lest og studert, og funnet ut hvor jeg skal starte i denne store vide verden av dac og amps.

 

Det ble en Beresford TC-7520SE Caiman og jeg sikler på HD650 til å pare den med da jeg regner med at mine HD555 ikke helt kommer i mål, og at HD595 ikke helle kommer til å strekke til. Noe som gjør at man like gjerne kan gå for HD650 med engang, i stedet for å ta steget via HD595.

 

Noen tanker?

Virker som et klokt valg det, så kan du fortsette å oppgradere DAC/AMP når oppgraderingsspøkelset melder sin ankomst, uten å bekymre deg for hodetelefoner. :)

Lenke til kommentar

Hei, trenger litt tips til kjøpt av hodetelefoner. Jeg har veldig liten peil, men har lest litt i denne tråden og ser at noen av dere kan utrolig mye. Har et par kriterier for hodetelenefonene:

 

Prisklasse mellom 1500-2000kr

At de ikke lekker for mye lyd (slik at jeg kan bruke det på tog,trikk etc)

De ser ok ut og ikke er altfor store

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Det er i mine øyne tre hodetelefoner som stikker seg ut i den prisklassen:

 

- Beyerdynamic DT770

- Denon AH-D2000

- Shure SRH840

 

De to sistnevnte må kjøpes fra utlandet grunnet stive norske priser og manglende utvalg her til lands. Jeg gjorde noen raske søk på Ebay og fant begge to til under 1500,- (henholdsvis 1450,- for Denon og 1150,- for Shure). DT770 er det faktisk mulig å få til under tusenlappen fra f.eks Ebay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...