Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nydeli oppsett ;)

 

passa iBasso D2 og AKG K272 HD godt ihop som førstegongs audiofil?

 

Har dessverre ikke hørt noe av utstyret du nevner, men regner med at det er andre som kan svare deg her. Det beste er vel å prøve forskjellige merker og modeller for å finne det man er ute etter. Mange ulike signaturer og lydfilosofier å velge i. Husk også at den hodetelefonen som kanskje imponerer mest med en gang ikke alltid er den som funker best i lengden.

Lenke til kommentar

skulle gjerne ha prøvd forskjellige, men det har eg ikkje mulighet til med tanke på at det ikkje finst en hi-fi butikk i nærheten, og har ikkje mulighet til å komme meg til en før høsten/vinteren..

 

har prøvd AKG K272 HD på en vanlig forsterkar til anlegg og likte lyden. (syns at AKG'en va god å hå på seg)

det er et pluss for meg at den er lukka :p

Lenke til kommentar
Rått oppsett, Spoon73! Zana Deux og HD 800 er en av hifi-drømmene mine. Jeg vurderte det tidligere i år, men investeringen ble for stor til å kunne forsvares for en student. Men, en dag...

 

Er strålende godt fornøyd med oppsettet, og synes komponentene spiller veldig bra sammen.

 

Hadde vært artig å fått til et head-fi møte igjen i Oslo en gang i nærmeste fremtid også. Hvis du bor i nærheten er det absolutt å anbefale og møte opp. Da får man muligheten til å høre på litt av hvert.

Ellers får du si fra om du er på Lillehammer. Det er bare å ta en tur og høre på anlegget =)

Lenke til kommentar
nydeli oppsett ;)

 

passa iBasso D2 og AKG K272 HD godt ihop som førstegongs audiofil?

Har ikke testet noen av komponentene, men jeg er ikke superglad i AKGs mer nøytrale modeller.

 

 

Rått oppsett, Spoon73! Zana Deux og HD 800 er en av hifi-drømmene mine. Jeg vurderte det tidligere i år, men investeringen ble for stor til å kunne forsvares for en student. Men, en dag...

Second.

 

Da er kabel og to sett med rør til forsterkeren min på vei. Neste uke er det lønning også. :O

Lenke til kommentar

Da jeg solgte høytalerene mine og skulle klare meg med noe rimelig en stund, gikk jeg til innkjøp av en HeadAMP Gilmore lite.

 

Har koblet den til tape out på Densen Beat 150 med Densen Beat 420 som hovedkilde og pc via optisk inn på HK AVR355.

Prøver å finne en løsning med en skikkelig DAC. Er glad i klangen fra Densen oppsettet og prøver å få ordnet en digital inngang på cdspilleren.

 

I mellomtiden og mens jeg venter på nye høytalere så nyter jeg musikken via dette:

 

post-22149-1249294474_thumb.jpg

 

post-22149-1249294560_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter et godt headset til rundt 1500 kr. Jeg har sett litt på Beyerdynamic DT770 Pro, AKG K242 HD og K272 HD, men er ikke sikker på hvilke jeg skal velge :hmm:

 

Jeg fant dette tilbudet på K 272 HD på pixmania.com, men vet ikke helt om jeg skal slå til eller ikke...

 

Ta gjerne kontakt i denne tråden

Lenke til kommentar

Sitter nå å funderer på å kjøpe denne. Men lurer fortsatt på om noen har noe kunnskaper om denne, finner rett å slett ikke så mye info om den, er dette bare "made in china" crap eller er detta gode saker? noen som har prøvd denne før? erfaringer? :hmm:

Bilde:

4-50.jpg

3-62.jpg

 

 

Takker for svar :)

Endret av Kevsor
Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg også vurderer disse Beyerdynamic DT 770 -hodetelefonene.. Men, jeg leste en erfaring på prisguiden, om en som hadde bestilt 80 ohm, men fikk 32 ohm i stedet ved en feil. Vel, jeg vet sannelig ikke forskjellen! :blush: Vet at ohm er motstand, men om det er en bra ting, eller dårlig ting å ha mye, eller lite, når det gjelder hodetelefoner har jeg ingen peil på! :(

 

EDIT: Det finnes visstnok en 2005 Edition av disse.. hva er forskjellen? De var dyrere så jeg.. en del.. ca 2500,- for dem..

 

 

Bruken er iPod Touch, til bærbar, til litt spilling hjemme, og siden så mange har skrytt av at man ser på film med slike hjemme, så kanskje litt av det også! :) Men, hovedsakelig iPod Touch når jeg sitter på banen, og når jeg skal studere og ikke vil bli forstyrret, osv..

 

Altså.. hverdagslig bruk, sikkert..

 

Men, så hører jeg folk snakker om at man trenger en ekstern forsterker? Trenger jeg virkelig det? :ermm: Så en her et sted som hadde kjøpt en portabel forsterker! Det blir noe for drøyt for min del i mange tilfeller .. eller?

 

Siden jeg har hørt så mye om disse hodetelefonene her, så er det jo de jeg har lyst til å gå for, men er det noen andre jeg heller burde ha sett på?

 

Hører mest på rock og metal. Men hører i grunnen på alt, bortsett fra dance/trance (og sånn der, hva nå det enn kalles). Har ca 600 cd-er (lovlig kjøpte), og det er alt fra Paganini/Gustav Mahler, til Cradle of Filth, via Tom Waits, Guns N' Roses og Lisa Ekdahl..

 

 

Takker for all hjelp! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ohm er impedansen til hodetelefonene, dess lavere impedans dess lettere vil de være å drive. Dersom du bestiller 32Ohm's versjonen så skal den gå fint å drive både på bærbar pc og av en iPod touch. Dersom du bestiller fra Procom.no så tror jeg ikke du skal få problemer med å få feil vare. Har selv handlet hos de en del ganger nå og de er veldig proffe og veldig grei å ha med å gjøre.. :)

 

Edit: Forøvrig vet jeg ikke hvordan budsjettet ditt er, men dersom du har noe å gå på ville jeg også tatt en titt på Denon AH-D2000. De kan du få ganske mye billigere om du handler de over dammen enn her i Norge også.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Altså, det vil bli tyngre å drive da spesielt for iPod'en kanskje og behovet for en forsterker vil kanskje dukke opp tidligere, men 80Ohm er ikke veldig tungdrevete de heller, men de vil ha mer nytte av en forsterker, men misforstå meg rett 32Ohm's versjonen vil nok også låte bedre med en god forsterker. Det er noen som mener at når man går ned i impedans så går det på bekostning av lydkvalitet, dette gjelder både høyttalere og hodetelefoner. Men etter litt lesing rundt om kring så har jeg enda til å gode å finne noen som hører forskjell på 80Ohm og 32Ohm.. :)

Lenke til kommentar

Takk igjen! Forsto plutselig "veldig mye" på veldig kort tid her! Takk for god forklaring!

 

Har hatt Denon AH-D750 siden 2000, kjøpte dem på Hi-Fi -klubben. Men, da testet jeg ingenting, eller sjekket rundt på nettet, bare fikk den anbefalt fra de i butikken. Kostet med ca 1200,- mener jeg å huske da. Og de har vært veldig så gode, og har vært kjempefornøyd med disse, men nå er det på tide å bytte ut.. de er litt slitt, men har gjort jobben sin! :)

 

Har dog aldri testet noe særlig (i hele tatt) mot noen andre heller..

 

Vil helst unngå noe ekstern forsterker i hvert fall..

 

Vil det være noen prisforskjell på 32 og 80 Ohm? Jeg er nok ikke den som kommer til høre noe forskjell, er ikke noe super audiofil av meg, og spesielt ikke hvis audio-nerder ikke helt klarer det, heller.. i hvert fall ikke nevneverdig! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Om det er prisforskjell vil nok variere litt fra plass til plass, men det vil nok være naturlig at 32Ohm's versjonen ligger et par hundre kroner høyere i pris. Men, før du kjøper noe kan det være lurt å vente på LarsP eller Micro, de har testet mye flere forskjellige hodetelefoner enn jeg har så de har kanskje mulighet til å anbefale deg noe annet du bør sjekke ut også.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Jo takk! :) Skal vente her og se om de svarer, så får jeg se hva man kommer frem til!

 

Eneste "problemet" jeg egentlig har med slike store klokker, er at de ikke akkurat er anonyme.. aldri vært typen til å gå med slik offentlig, til det har jeg hatt vanlige øreplugger.. men, tenkte det kanskje kunne bli litt anderledes når, når jeg allikevel trengte nye, og jeg skal begynne å studere igjen og ikke vil bli forstyrret.. banen går jo uansett greit.. men, tviler på at jeg kommer til å bevege meg opp og ned Karl Johan med slike.. blir litt for stort.. men, kanskje jeg driter i det etter hvert! :p hehe..

 

En annen sak.. til plass på bærbar og iPod, så har jeg kodet .mp3-ene mine til 192 kbps CBR .. hmm.. synes det har vært en grei fordeling med plass og kvalitet slik det har vært før.. men, er det noe som vil være dumt med "så gode hodetelefoner"?

 

Driver og ripper cd-ene mine til .flac på pc-en hjemme, men det er ikke så mange enda (ikke hatt tid)..

Lenke til kommentar
Sitter nå å funderer på å kjøpe denne. Men lurer fortsatt på om noen har noe kunnskaper om denne, finner rett å slett ikke så mye info om den, er dette bare "made in china" crap eller er detta gode saker? noen som har prøvd denne før? erfaringer? :hmm:

Bilde:

 

Takker for svar :)

 

 

Den eldre utgaven fikk iallfall mye skryt på head-fi.org (jeg har ikke lest i tråden om Zero 09).

Her er en tråd om 09 utgaven, og her er en tråd om den eldre.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...