Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Da har jeg planer om å handle litt igjen, denne gangen er det IEM-propper som står for tur.. :) Jeg tenkte å kjøpe "Klipsch S4" propper, en"FiiO E5" forsterker samt en line-overgang til iPoden.. :) Kan komme tilbake med inntrykk når det dumper ned i postkassen og jeg har fått gjort burn-in og testet litt.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Heihå :)

 

Min far kjøpte nylig Beyerdynamic 770 og jeg nevnte da at jeg ønskte meg ett headset (utnytte situasjonen). Har sett på AKG K601 og lurer på hva folk synest om dette? Har også planer om en portabel forsterker, ikke særlig stor, har en iphone jeg kommer til å bruke sammen me headset :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

CX300-II er helt OK. De mangler litt diskant, og har litt for fremtredende mellomtone for min smak, men de er kanskje noe av det beste du kan få til den prisen i Norge. Desverre så har det seg slik at alt hodetelefon-ilt utstyr er veldig mye dyrere i Norge enn utlandet, så det kan være verdt å sjekke priser over dammen. :)

Lenke til kommentar

Fikk et par JBL Reference 610 bluetooth-hodetelefoner for et par dager siden. De koster ca. 1700,- i Norge og man kan få de for rundt $70 på Ebay.

 

For 1700,- skulle man tro man fikk kvalitet. De blir også markedsført som "Hi-fi".

 

The JBL 600 Series combines the sound quality of high-end headphones with the convenience of Bluetooth wireless technology.

 

De er lette, behagelige å ha på seg, enkle i bruk, kraftig lyd og har en forbløffende batteritid (brukte de 9,5 timer på jobb uten at batteriet gikk tomt). Men en helt utrolig forvrengning i diskanten gjør de ubrukelige som "Hifi"-hodetelefoner. Lyden blir 1000 ganger bedre hvis man bruker den medfølgende kabelen men da er jo hele poenget borte.

 

Styr unna med mindre du ikke bryr deg om at cymbaler høres ut som bølger som slår mot fjell.

 

Produktside.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne tråden har jeg ikke sett før :ohmy:

 

Jeg digger hodetelefoner :!:

 

Har følgende:

Sennheiser HD270 og TV62 elns.

Koss Porta Pro

Skullcandy lowrider som knakk i to etter fire dagers bruk :thumbdown: Må få limt de på et vis.

 

Planer om å få skaffet meg Sennheiser HD280 i løpet av året :p

Lenke til kommentar

Er det fler her som har Skullcandy lowrider og som har opplevd at dette knekker på toppen i festet ? De tåler jo rett og slett ikke bli bøyd utover så det passer hodet. Sitter å ser på åssen jeg kan få reparert det nå, lim går nok ikke.

Bruke 279 kroner på noe som ikke tåler normal bruk er litt kjett. Vel her etter blir det å holde seg til hodetelefoner med hel bøyle som ser litt solid ut.

Lenke til kommentar
Hei, lurer på om disse her duger noe.

 

http://cdon.no/elektronikk/sennheiser_cx30...%C3%B6d-4070891

 

Jeg hører mest på Heavy Metal og Classic Rock. Så jeg leste at disse har veldig mye bass. Noen som har noen kommentarer til de?

Ja! De er kjempegode :) god lyd, så lenge du har en god lydkilde, og bassen er ikke så ille den heller :)

 

Er forøvrig enig i skullcandy-diskusjonen :) Aldri hatt sansen for skullcandy.

 

En annen ting:

Ettersom jeg en og annen gang glemmer å bruke q-tips om morgenenen / kvelden, så kommer det øre-voks inni øreproppene. Noen tips til hvordan jeg kan fjerne dette uten å på noen måte påvirke lydelementet?

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...