Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Du kommer nok ikke til å bli skuffet. Jeg vurderer å kjøpe meg et par jeg også, selv om jeg allerede har DT770 og Sennheiser HD650 liggende. Denon lager virkelig morsomme hodetelefoner.

 

Det kan hende at de blir litt tamme med iPod. Dersom dette blir tilfellet, så får du bare ta å spare litt til, slik at du får råd til en forsterker/annen kilde. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg tenkte jeg skulle bygge meg en hodetelefonforsterker på skolen i fordypningsfag (VG2 Data & Elektronikk), men vil ha noe som er litt mer avansert og litt bedre enn CMOY. Den kan gjerne være portabel, men det er også helt ok dersom den er stasjonær. Er det noen av dere som har noe anbefale? Både transistor og rør er intressant. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Vowels: det er en god pris? Splitter nye?

 

Jeg bestilte nylig et par D2000 selv. Betale nærmere 300 USD. Mine er imidlertid inne hos LawtonAudio for modifisering, rekabling (D7000 kabel) og custom treklokker. Dette mer enn dobler prisen, men resultatet blir et produkt som er bedre enn D5000 og sikkert farlig nær D7000.

Lenke til kommentar

Ratingen på ebay-medlemmene er som regel en god nok pekepinn til enten å bekrefte eller avkrefte eventuell skepsis vedrørende produktet. Brukte hodetelefoner er faktisk i de fleste tilfeller bedre enn nye, da de er ferdig innspilte. Dersom noen kjøper en såpass dyr hodetelefon som AH-D2000, så har de helt sikkert vært snille med paret. =)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Jaok, har biddet på D-2000 nå. Er bare å vente å se om jeg vinner. Er nesten fire dager igjen, så kan hende den går litt opp i pris. Er god kvalitet på bildene han har lagt ut og de ser helt fine ut. I tilegg har han god rating også. Så regner med det går fint :) Tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar
Da har jeg lest og studert, og funnet ut hvor jeg skal starte i denne store vide verden av dac og amps.

 

Det ble en Beresford TC-7520SE Caiman og jeg sikler på HD650 til å pare den med da jeg regner med at mine HD555 ikke helt kommer i mål, og at HD595 ikke helle kommer til å strekke til. Noe som gjør at man like gjerne kan gå for HD650 med engang, i stedet for å ta steget via HD595.

 

Noen tanker?

Virker som et klokt valg det, så kan du fortsette å oppgradere DAC/AMP når oppgraderingsspøkelset melder sin ankomst, uten å bekymre deg for hodetelefoner. :)

 

Nå har jeg fått dac, og ser ut som at det var en bra oppgradering i forhold til rett ifra pcen, så tenker HD555 hodetelefonene nå er flaskehalsen.

Men damn, det var forskjell, og det skal bli bare bedre når den får kjørt seg inn, varmere og ikke så hard.

 

Gleder meg, blir nok ikke uaktuelt med HD650 til julegave på meg selv.

 

1900,- for denne tror jeg er et røverkjøp, burde være en grei entry for nye "lyttere".

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg må skrote DT770'ene. De skurrer værre en noen gang i bassen. Og ingenting hjelper. Lyden går fra fantastisk til totalt søppel idét bassen trår til. :/

 

Noen som vet om noen hodetelefoner rundt samme kvalitet og prisklasse (2-3000) som DT770? Har bestilt et par JBL reference 610 men har en følelse at de ikke er helt det samme. :p

Lenke til kommentar

En Cowon S9, et Yamaha-lydkort til flere tusen gjennom en Argon hodetelefonforsterker og diverse PS2/3 og andre kilder både digitalt og analogt via en NAD T754.

 

Siden de allerede var "ødelagt" tok jeg å rev av det innerste tynne hvite stoffet som ligger rett over metallet foran membranen og litt av det tykkere hvite stoffet rundt. Da forsvant nesten all skurringa. Er bittelitt igjen ved veldig lave frekvenser når en spiller litt høyt.

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg må skrote DT770'ene. De skurrer værre en noen gang i bassen. Og ingenting hjelper. Lyden går fra fantastisk til totalt søppel idét bassen trår til. :/

 

Noen som vet om noen hodetelefoner rundt samme kvalitet og prisklasse (2-3000) som DT770? Har bestilt et par JBL reference 610 men har en følelse at de ikke er helt det samme. :p

 

Kan det være et hårstrå som gjør det? Jeg trodde Captain Ødegård hadde en guide for å fjerne hår i DT770, men jeg finner den ikke igjen :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...