Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med Bose sine On-Ear headphones? Er på utkikk etter nye, og disse ser ut til å være godt likt, og jeg likte godt Quiet Comfort-serien (som jeg aldri i verden kan ta meg råd til). Er selvfølgelig interessert i andre headset som ligner. Jeg har 4mm i hvert øre, og skal strekke mer i tiden fremover, så jeg tviler på at de fleste settene som går rundt ørene er noe å satse på. Stikkord er isolasjon og portabilitet, samt at de låter bra også på lavere volum (noe de headsettene jeg har hatt til nå ikke har gjort noen særlig god jobb med ...). Dersom det har noe å si så hører jeg på alt fra akustisk til indie til elektronika til dødsmetall.

Lenke til kommentar
Er flere på jobb som bruker portapro mens de jobber. Dette synes jeg er galskap da det er anbefalt med hørselsvern der vi jobber. :p Beyer'ne mine gjør en bedre jobb der.

 

Det smarteste da ville vel vært å bruke hørselvern med radio, og heller koble en eventuell DAP/PMp/musikkilde til en radiosender e.l.

Lenke til kommentar

Synst personlig tråden skeier veldig ut her , dette er tråden for de hodetelefonfile , ikke tråden for spør hvilket budsjets hodetelefon du skal kjøpe . Synst dere kan starte en egen tråd på det.

 

Da har jeg fått testet ut Kossene litt mer , og kan ikke si annet en at disse likte jeg virkelig ! synst virkeli de fungerer utrolig strålende til alt fra symfoni til pop/rock , men der etter min mening brilierer er på beinhard metall ! hadde nesten sluttet å høre på den typen musikk når jeg hadde grado/rør oppsettet mitt. men kjappheten og den utrolig presis lyden i disse klokkene gjør at det igjen er utrolig morsomt å høre på den beintøffe metallen igjen !

 

Eneste konkrete minuset til disse klokkene er at de krever ganske mye av innspillingen , er det et dårlig opptak hører du dette utrolig godt . Føler og at de stiller et vist krav til Bitfrekvensen sangene er rippet på. Personlig har jeg hele bibloteket i apple loss less , så ikke noe kjempe problem for min del .

 

Er rett og slett helt ekstatisk over disse klokkene , Hadde ikke så veldig store forhåpninger egentlig siden det tross alt er koss , men du og du som de leverte ! :D

 

edit , synst det er litt feil å diskutere hvilken headphone en skal kjøpe seg i klasse med portapro i denne tråden.

Nice, hvor var det egentlig du kjøpte dem? Har ikke funnet noen norske butikker som selger disse, og over Ebay blir det bare med amerikansk spenningsstandard.

 

Disse fikk jeg faktisk kjøpt brukt her i Norge , med kvitering for kjøp på CDON. Men ser ikke ut som de seller de på CDON lenger desverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hei igjen folkens!

 

Denne gangen er tiden kommet for å oppdatere øreproppene mine. Jeg har ett sett med Sennheiser CX-300-II fra før, men er ikke akkurat imponert, synes de mangler diskant og mellomtonen dominerer kanskje lydbildet i vel stor grad som en følge av dette. Bassen kunne selvsagt også vært bedre, men til 500.- (ja jeg vet at det var dyrt ;) ) kan man vel ikke forvente så mye annet.

 

Anywho! Jeg tenker å bruke ca 1000 kroner, hva anbefaler dere? :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noe som kan overføre lyd trådløst fra forsterker til høretelfoner med mottaker som plugges inn i mini-jacken (3.5) på høretelefonene?

 

Om du bruker en slik en for å sende ut signalet via bluetooth, kan du nok bruke en slik for å ta imot signalet for deretter å koble til en 3,5mm jack-jack ledning mellom hodetelefonene og mottakeren.

 

Var det noe sånt du mente?

Lenke til kommentar

Jeg er, etter min mening, helt fersk når det kommer til hodetelefoner av høyere kvalitet.

Det "beste" jeg har per i dag, er HD515 og HD555 som jeg i utgangspunktet er godt fornøyd med.

 

Hva jeg lurer på, er hvor mye opp i pris må man før det er merkbar forskjell? Evt vil jeg ha igjen for å bare kjøpe DAC til mine nåværende hodetelefoner? Kilden er en pc, med mulighet for optisk ut, men som jeg trenger en converter for å benytte meg av, ellers vanlig speaker ut.

 

Holder det å kjøpe en "billig" DAC, eller trenger jeg en AMP også, evt er det normalt med AMP innebygd i de fleste DAC bokser?

 

Hvor er det folk flest handler ifra? Er det norske butikker som selger dette til ok pris, eller er det ebay/hongkong som er tingen?

 

Er det noen gode websider/forum man kan lese seg opp på om dette? så man kanskje får en vis helhets forståelse for hva man trenger og ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...