Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter MDR-1A! Har hatt de i noen år selv og er veldig fornøyd. Mange her på kontoret som har kjøpt de i ettertid.

Du mener kanskje en av forgjengerne, 1A kom ut i oktober i fjor.

 

Det avhenger av hvordan arbeidsdagen din ser ut. Har du ofte muntlig samhandling med arbeidskollegaer? (f.eks. at du må svare på mange muntlige spørsmål i løpet av dagen) Hvis ja, så hadde jeg gått for en on ear eller over the ear hodetelefon med aktiv støydemping (hvis du vil ha fred når du ikke blir snakket til, 1A har ikke såå god støydemping), slik at du enkelt kan ta den av og på.

 

Hvis du trenger bare maks støydemping, kan du kanskje like gjerne gå for in ears som Shure 215, eventuelt cutom molds hvis budsjettet tillater det. eksempel: http://hantek.no/in-ear/sleeves

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har Heos? Altså Denon sin "sonos" :p

 

Lurte på om jeg skulle ha slik en i hus. Funker denne sammen med andre forsterkere enn Denon?  :blush:

 

Litt off topic, men men

Uten problem. Om du tenker på Heos Link, altså nettverksspilleren, har den alle standard utganger. Både digitale og analoge. Den kan til og med fungere som pre om du har et effekttrinn du vil drive.

Men det er mange gode produkter med denne funksjonaliteten nå; Sonos, Denon Heos (og DNP), Pioneer N50, Marantz NA..., Logitech Squeezebox, Cambridge CXN for å nevne noen av dem...

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen av dere som har Heos? Altså Denon sin "sonos" :p

 

Lurte på om jeg skulle ha slik en i hus. Funker denne sammen med andre forsterkere enn Denon? :blush:

 

Litt off topic, men men

Uten problem. Om du tenker på Heos Link, altså nettverksspilleren, har den alle standard utganger. Både digitale og analoge. Den kan til og med fungere som pre om du har et effekttrinn du vil drive.

Men det er mange gode produkter med denne funksjonaliteten nå; Sonos, Denon Heos (og DNP), Pioneer N50, Marantz NA..., Logitech Squeezebox, Cambridge CXN for å nevne noen av dem...

Konge! Så hvilken stereoforsterker anbefales til ca 6000k? Finest mulig lyd for høyttalere og hodetelefoner. Er vel best å ha en med en god dac i?

 

Har et par XTC 99.26 høyttalere :p

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen av dere som har Heos? Altså Denon sin "sonos" :p

 

Lurte på om jeg skulle ha slik en i hus. Funker denne sammen med andre forsterkere enn Denon? :blush:

 

Litt off topic, men men

Uten problem. Om du tenker på Heos Link, altså nettverksspilleren, har den alle standard utganger. Både digitale og analoge. Den kan til og med fungere som pre om du har et effekttrinn du vil drive.

Men det er mange gode produkter med denne funksjonaliteten nå; Sonos, Denon Heos (og DNP), Pioneer N50, Marantz NA..., Logitech Squeezebox, Cambridge CXN for å nevne noen av dem...

Konge! Så hvilken stereoforsterker anbefales til ca 6000k? Finest mulig lyd for høyttalere og hodetelefoner. Er vel best å ha en med en god dac i?

 

Har et par XTC 99.26 høyttalere :p

 

 

Med ett budsjett på 6000k hadde jeg valgt å bli kvitt XTC 99.26 og gått får fult APL anlegg, med TotalDAC DAC. Eller ProAc med Pass Labs! 

 

Men fra spøk til alvor, Alt-i-et forsterker, altså med DAC, er ganske vanskelig å finne til den prisen, med mindre du finner noe snasent på brukten. Ville hvertfalt ikke kjøpt noe fra hifiklubben, da de ikke har noe spess bra utvalg... 

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen av dere som har Heos? Altså Denon sin "sonos" :p

 

Lurte på om jeg skulle ha slik en i hus. Funker denne sammen med andre forsterkere enn Denon? :blush:

 

Litt off topic, men men

Uten problem. Om du tenker på Heos Link, altså nettverksspilleren, har den alle standard utganger. Både digitale og analoge. Den kan til og med fungere som pre om du har et effekttrinn du vil drive.

Men det er mange gode produkter med denne funksjonaliteten nå; Sonos, Denon Heos (og DNP), Pioneer N50, Marantz NA..., Logitech Squeezebox, Cambridge CXN for å nevne noen av dem...

Konge! Så hvilken stereoforsterker anbefales til ca 6000k? Finest mulig lyd for høyttalere og hodetelefoner. Er vel best å ha en med en god dac i?

 

Har et par XTC 99.26 høyttalere :p

 

Tja, kan du godta brukt? I så fall kan du med litt flaks sikre deg Primare i22dac eller Hegel H80. Begge er særdeles bra valg om du får dem til 6000. Bruktmarkedet på f.eks Hifisentralen har mye bra av andre merker, om enn noe mer ukjent for den vanlige nordmann. :)

Om det er kun nytt som teller, kan jeg neppe tenke meg et bedre valg enn Marantz PM7005. forutsatt du liker litt varm og behagelig lyd. Rotel RA-11 eller 12 burde også havne i samme prissegment og låter strålende (noe usikker på matchen med XTZ dog).

Lenke til kommentar

 

Er det noen av dere som har Heos? Altså Denon sin "sonos" :p

 

Lurte på om jeg skulle ha slik en i hus. Funker denne sammen med andre forsterkere enn Denon?  :blush:

 

Litt off topic, men men

Uten problem. Om du tenker på Heos Link, altså nettverksspilleren, har den alle standard utganger. Både digitale og analoge. Den kan til og med fungere som pre om du har et effekttrinn du vil drive.

Men det er mange gode produkter med denne funksjonaliteten nå; Sonos, Denon Heos (og DNP), Pioneer N50, Marantz NA..., Logitech Squeezebox, Cambridge CXN for å nevne noen av dem...

 

Heos-serien har jo også en integrert forsterker: http://heosbydenon.denon.com/no/heos-amp

 

Bortsett fra Marantz og Rotel, som nevnt over, er det veldig lite å velge mellom dersom du vil ha en moderne forsterker med integrert DAC, trådløse tilkoblingsmuligheter og hodetelefonforsterker integrert. Produsentene har sovet i timen / er så konservative av seg at det fortsatt er mer vanlig med TAPE2 inngang enn optisk inn :shrug:

 

Hifiklubben har NAD sin D3020 og Denon PMA-50, jeg har førstnevnte, og kan ikke anbefale den pga den håpløse styringen (designere som syntes at det var en god ide å fjerne alt av fysiske knapper og shippe det ferdige produktet med to elendige berøringsknapper burde få en kraftig reprimade!! Fjernkontrollen er også en vits)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Er dette en dyr hobby?

 

For å gi deg et litt mer seriøst svar. Om du gjør det til hobby hobby, så vil det fort bli dyrt. Suget etter å oppgradere og prøve nye ting. Selv med bruktkjøp/salg vil det fort gå ganske mye penger.

Om du derimot bare ønsker bra lyd, kan du komme langt med 4-5 tusen. Du kan klare deg med mer/mindre ut ifra hva du er ute etter, hva du har ifra før (kilde osv) og hva som er viktigst (lydmønster, portabelt, hjemmekos osv osv).

 

Jeg har kommet til et sted selv der jeg føler meg ganske fornøyd. Av alle ting så nedgraderte jeg mine hoved hodetelefoner for hjemmebruk for å få mer "gøy" lyd.

Mens jeg på jobb har hodetelefoner til 2x prisen av hjemme, da det var helt andre krav til hva jeg ønsket å utrette (lukket vs åpne).

 

Så er det en dyr hobby? Kort sagt. Ja, skal du ha det som hobby, blir det fort dyrt. Trenger det å være dyrt å få no bedre enn portapro eller proppene som fulgte med mobiltelefonen din. Egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge sett etter nytt headset, og jeg sliter litt med å finne noe da jeg av en eller annen grunn har ekstremt sensitive ører. Jeg får fort vondt ved bruk headset og ørepropper selv over korte perioder og har derfor valgt å nesten eksklusivt nyte lyd på høytallere.

 

Jeg har ikke kjempepeiling på lyd annet en at jeg liker å høre detaljer i filmscener med mange andre ting pågående samtidig og at jeg faktisk hører lydfrekvenser utenfor begrensningen til mp3.

 

Jeg ser mange har dedikerte hodetelefon "forsterkere"(?) er det nødvendig når du har en okey normal forsterker? Gjør de samme jobben ut av jack'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...