Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Nå som kulden kommer og været er klart, hadde det var fantastisk og hatt et lytterom med store vinduer med utsikt over by & hav. 

Også et skikkelig anlegg og noe godt i glasset! 

Min utsikt er ikke så spennende (masse trær), men har blokkert vinduene med ekstremt tykke gardiner for å forbedre lyden 90% av tiden uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å? Min ditt oppsett skulle man jo tro du bodde på bygdøy! :D

Jeg er oppvokst med hav utsikt, Aker Brygge & Galgeberg i Kristiansand. Så det er veldig trist nå som jeg kun ser andre boliger ut av vinduet... 

 

Noe som er litt interessant for min del, er at etter jeg har lyttet til HE-6 i en god stund, har jeg nå dempet volumet som jeg vanligvis brukte å høre på med LCD-3F. Har tydeligvis lyttet til LCD-3F med over 95dB! Nå ligger jeg mer på 85-90dB. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Så høyt jeg tør er ikke nødvendigvis høyt, jeg er så gammel at jeg begynner å passe på hørselen mer nå... Og jeg bor øde, man i samme, noe lytte hus som et par andre boenheter. Og jeg bor bokstavelig talt 0 meter unna havet. Det går under huset ved stormflo :)

 

Og mitt oppsett er nok i forhold til mange andre meget beskjedent tør jeg påstå. Og med de prisene som er i ferd med å bli i headfi-verdenen så kommer nok jeg til å holde meg noenlunde på dette nivået en stund tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Budsjett?

Godt spørsmål, siden jeg ikke aner hva ett bruktbart oppsett kan koste. Men tenker at det ikke burde være for dyrt, siden det blir mitt første head-fi-anlegg.

 

Jeg hører forresten mye på rock/metal :)

 

3-5000 kanskje?

 

Gå for sennheiser hd598. Trenger ikke DAC/amp.

Lenke til kommentar

Har selv 558, og 598 skal være bedre. Kan anbefales!

Jeg hadde 558 en kort periode og de var både ukomfortable og veldig anemiske på bass. I tillegg produserte de svært ubehagelig "sibilance". Anbefaler å alltid høre på hodetelefoner før man kjøper (noen tar det nok som en selvfølge).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

"IMO you should check Fidelio L2 for metal. More forward and clear mids, tighter bass and better detail. L2 sound awesome with new metal recordings, it render guitars just awesome. X2 will be better with old school metal '80, because has bigger bass hump. The only issue is that L2 is very detailed and if you have poor recordings (which is unfortunately very common for metal bands) L2 will reveal that."

 

Fra headphones.com. 

Lenke til kommentar

Å? Min ditt oppsett skulle man jo tro du bodde på bygdøy! :D

Jeg er oppvokst med hav utsikt, Aker Brygge & Galgeberg i Kristiansand. Så det er veldig trist nå som jeg kun ser andre boliger ut av vinduet... 

 

Noe som er litt interessant for min del, er at etter jeg har lyttet til HE-6 i en god stund, har jeg nå dempet volumet som jeg vanligvis brukte å høre på med LCD-3F. Har tydeligvis lyttet til LCD-3F med over 95dB! Nå ligger jeg mer på 85-90dB. 

 

Minner om at du bare har 2 ører og at hørselsskade ikke leges...

Med kontinuerlig 94 dB lyd tar det ca. 1 time for å skade hørsel.

 

http://www.dangerousdecibels.org/education/information-center/decibel-exposure-time-guidelines/

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å modde DT 770? Ser at det ligger noen guider, og mange har moddet det. Tenker da på å gjøre det om til en avtagbar 3.5mm jack. Er så lei av å ha 2,5 meter med kabel å jobbe med.

Ser jo relativt enkelt ut, selv om jeg ikke har noen erfaring med lodding og slikt. Noen fallgruver det er viktig å passe på? Noe spesielt valg av kontakter/kabler som er anbefalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...