Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

En god ting, standardinnstilling i wimp web player hadde var satt fra tapsfritt til 320kbit; jeg hørte umiddelbart noe var galt med lyden

 

Wimp/Tidal tapsfritt er ikke vanskelig å avsløre når de degraderer resten:

http://www.head-fi.org/t/743658/tidal-lossless-listening-test-whats-going-on-here

 

 

http://www.reddit.com/r/headphones/comments/2n36zf/my_apologies_to_tidal/

Ta en titt på oppdatert svar på reddit posten her. Det var ikke Tidal som gjorde noe med vilje, men en codek som utgjorde forskjellen.

 

Ta også en titt på /u/Arve sitt svar til den originale påstanden her: http://www.reddit.com/r/headphones/comments/2n1zj2/is_tidal_full_of_crap_manipulating_customers_to/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.head-fi.org/t/769986/three-new-amps-on-preorder-from-audio-gd-c-2-11th-anniversary-edition-nfb-1amp-nfb-3amp

 

Fine nye forsterkere fra Audio-GD, i levelig prisklasse. :dribble:

 

NFB3 - Klasse-A-drift med matchede komponenter, "diamond difference" utgangstrinn, ALPS volumkontroll som styrer volum ved hjelp av ACSS.  3500mw@25ohm, 200mw@600ohm.  <0.002 % THD - og en latterlig lav pris, 230$

 
Tror det skal godt gjøres å slå den i prisklassen <250$ Synd de ikke er pene. :(
Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Bra Tidal/Wimp har rettet "feilen".

Smått utrolig at Tidal/Wimp egen kvalitetskontroll ikke avdekket problemet.

Selv jeg klarte å høre forskjell, og det er mange år siden jeg klarte å høre forskjell på CDrip 320 aac (og mp3) og "orginal/flac" i 100% av tilfellene.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet Hifiman HE-560 litt mer og gjort meg opp noen punkter. Å gå fra HD 700 til HE-560 var uvant.

 

+ Varm og fin lyd når jeg fikk brukt de litt og tilvent meg lydbildet

+ Putene er komfortable

+ Jeg sovnet med de på (Ja et pluss for meg)

+ Bedre bass enn HD 700

+ Bra mellomtone og diskant

+ Ledningen er passe lang for meg

+ Jeg syns musikk høres bra ut rett og slett. I grunn et litt mer fyldig lydbilde enn HD 700.

 

- For lite justeringsmulighet på hodebåndet for meg.

- Som en følge av punktet over, er bøylene kanskje for stramme for meg.

- Koblingene fra ledningen til hvert øre virker skjør. Fryktlig knotete løsning før den er skikkelig påskrudd.

 

Lydmessig minner det meg om en bedre utgave av Philips Fidelio X2 slik jeg husker det.

 

Men jeg liker virkelig å høre musikk via HE-560, kvinnestemmer spesielt høres bedre ut på dette enn HD 700. HE-560 er

 

Den mulige dealbreakeren er rett og slett komforten for meg, HD 700 er helt overlegen der for meg. Jeg kjenner at HE-560 er tyngre enn HD 700, men det er overhodet ikke noe problem. Vekta er jevnt fordlt Sennheiser er noen røvere på å lage komfortable hodetelefoner!

 

Dessverre tror jeg at jeg kommer til å legge ut dette for salg igjen da det ser ut til at det blir for stramt å bruke over tid på hodet mitt.

 

Shure SRH-1540, jeg ser på deg....

Lenke til kommentar

For min egen del har Hifiman alt for små puter dessverre. Ellers er det meget interessant hodetelefon. 

 

Nå er det en som har sammenlignet HE1000 mot SR009, LCD-3, Abyss & HE-6. 
Det er visstnok ikke en replacement for HE-6, noe som er litt pussig med tanke på prisen på dem. 

Ergo ser det ut som en hodetelefon som ikke er noe vits å bry seg om dessverre

Lenke til kommentar

Før eg lagar ein egen tråd tenkte eg at eg kunne spørre her: Har nokon anbefalingar til proppar for daglig bærbart bruk, gjerne med mikrofon?

 

Eg har nytta a-jays one tidligare, og klarte meg heilt greit med dei då kjelda mi kun er mobilen og eg nyttar ellers eit Shure-headset med pc-en. Hovudsakleg ønskar eg å beholde funksjonaliteten til dei, men gjerne litt bedre lyd. 

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å returnere Moon 380D DSD dac'en (får pengene igjen). Har nå prøvd 2 eksemplarer, og begge hadde samme issue med at frekvens ble delt på 2 når man kjørte via USB. Fantastisk DAC, som overgår alt annet jeg har hørt så langt innenfor 100.000 grensen, men siden den brukes i hovedtrekk via USB må den bort. Kan ikke leve med å upsample i PC for så at DAC downsampler etterpå.

 

Da er det store spørsmålet hva man skal teste ut nå? Mistenker jeg må teste ut Schiit Yggdrasil; leverer ikke den varene blir det Analogue DAC fra MSB.

Lenke til kommentar

Kjør på med Yggdrasil å se om den lever opp til all hypen. 

Er jo ikke noe annet spesielt spennende & nytt på markede... 

Det blir halv pris av den jeg leverer inn; så om den leverer opp til hypen og er på høyde med MSB Analogue DAC må det være tidenes kupp.... MEN, jeg tror ikke hypen stemmer helt. Bare en måte å finne utav det hele på; prøve :) 

Lenke til kommentar

Da fant jeg ut hvorfor Schiit produkter tar lang tid å få inn i Norge (og Europa). Yggdrasil har ikke fått CE-merking ennå, og da er det strengt tatt ikke lov å selge dem i verken Norge eller EØS-området. Mangler dette og DACen forårsaker brann, så får man trøbbel med forsikringsselskapet. Sannsynligheten for dette er dog minimal, men uansett - det er grunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...