Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Fikk LCD-3F idag.

Må si jeg er litt skuffet når det gjelder QC. Jeg forventer at med hodetelefoner til 2000 dollar, så er alt plettfritt.

De svarte ringene passer ikke 100% med treverket. Også de skivene til hodebøylen er løse på ene siden. 

Puten på den ene klokken var heller ikke veldig pen.

Menmen... Dem låter hvertfalt bra! 

 

2q1grr6.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk LCD-3F idag.

Må si jeg er litt skuffet når det gjelder QC. Jeg forventer at med hodetelefoner til 2000 dollar, så er alt plettfritt.

De svarte ringene passer ikke 100% med treverket. Også de skivene til hodebøylen er løse på ene siden. 

Puten på den ene klokken var heller ikke veldig pen.

Menmen... Dem låter hvertfalt bra! 

 

2q1grr6.jpg

Det skal ikke være slik; så klag og få ny! :)

Lenke til kommentar

Andre som sitter med Highend headphones som syntes at "Imagine Dragons" sin "Radioactive" og "Warriors" høres rett og slett grusomt ut? Ble nesten vettskremt og lurte på om det var noe feil med T90'ene når jeg hørte den første gang,men er bare en recording fra helvete virker det som. (1411kbs). 

 

Flere?

Lenke til kommentar

Andre som sitter med Highend headphones som syntes at "Imagine Dragons" sin "Radioactive" og "Warriors" høres rett og slett grusomt ut? Ble nesten vettskremt og lurte på om det var noe feil med T90'ene når jeg hørte den første gang,men er bare en recording fra helvete virker det som. (1411kbs). 

 

Flere?

Ikke begeistret for musikken, men høres helt ok ut den (komprimert dynamikk og litt kurveklipping som på alt det nye, men ikke noe utenom normalen).

 

Wimp tapsfri streaming med Audeze LCD-XC akkurat nå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Andre som sitter med Highend headphones som syntes at "Imagine Dragons" sin "Radioactive" og "Warriors" høres rett og slett grusomt ut? Ble nesten vettskremt og lurte på om det var noe feil med T90'ene når jeg hørte den første gang,men er bare en recording fra helvete virker det som. (1411kbs). 

 

Flere?

Ikke begeistret for musikken, men høres helt ok ut den (komprimert dynamikk og litt kurveklipping som på alt det nye, men ikke noe utenom normalen).

 

Wimp tapsfri streaming med Audeze LCD-XC akkurat nå.

 

Tidal Hifi her, mulig det er jeg som er kresen, distorted bass, dynamic range bullshit og sammen er ikke akkurat en ideel kombo. Lenge leve loudness war. Mulig at soundstagen "litt for god" for min smak på denne sangen. (Og dermed får frem elementer jeg ikke liker som har vært der men uoppdaget).

Endret av Uxzuigal
Lenke til kommentar

Warriors ~900Kbps høres ikke spesielt bra ut. Ræva bass, grøtete lyd, sangstemmen forsvinner i et irriterende kaos. Jeg klarer ikke finne noen klare toner gjennom hele sangen. Tror dette kommer av Imagine Dragon sin "stil".

 

Radioactive ~900Kbps. Hva faen er dette for noe? Megagrøt med den styggeste bassen jeg har opplevd på lenge. Dette er helt klart ikke beregnet for hodetelefoner. Holy fuck, jeg må skru av. Dette var helt forferdelig. Dette var hodepine i X1, men det fungerer i AKG K323 IEM uten at det blir for ubehagelig. Lyden er fortsatt grøtete, men mindre dynamikk virker til å dempe problemet.

 

Det virker som om Imagine Dragons er i samme hølet som Skrillex. Skal absolutt prøve å presse mest mulig effekter inn på minst mulig tid, noe som resulterer i forvirrende, irriterende og ubehagelig lyd. Jeg klarer ikke plukke opp en lyd og følge den, noe som tyder på for mange effekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av Schiit er at de har noe bra, og noe som fungerer spesielt bra med visse hodetelefoner.

Feks Lyr skal fungere bra med Hifiman, Mjolnir med LCD-2/3, Ragnarok fungerer bra med det meste. 

Men herregud... Det er mye annet på markede i dems prisklasser. 

Lake People G109 - Wall of fame hos innerfidility

Violectric V200 vs Mjolnir

Violectric V281 vs Ragnarok etc

 

Og ikke minst Cavalli Liquid Carbon som kommer til pre-order imorra. 

Den kan ha potensiale til å slå alle dem her i senk. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Jeg føler forsterker er et veldig subjektivt område. Når man tipper over 5000 kroner så ville jeg stilt personlige preferanser over hva som er "objektivt best". Forskjellige hodetelefoner fungerer også bedre med enkelte forsterkere enn andre. Lydsignatur er viktigere en tall på papiret.

 

Jeg hørte gjennom noen flere Imagine Dragons sanger, og jeg har kun to ord å beskrive det med; ukontrolert kaos.

Lenke til kommentar

Warriors ~900Kbps høres ikke spesielt bra ut. Ræva bass, grøtete lyd, sangstemmen forsvinner i et irriterende kaos. Jeg klarer ikke finne noen klare toner gjennom hele sangen. Tror dette kommer av Imagine Dragon sin "stil".

Ikke noe problem å høre stemmen klart og tydelig her, bassen har sin egen signatur; har heller ikke noe problem å følge tonene - men det litt morsomme med denne musikken (utenom at jeg ikke fatter hvorfor folk hører på dette frivillig) er at er den er veldig fin for å skille DAC'er og hodetelefoner fra hverandre. Det skal ikke bli grøt.

 

Et annet album som ofte blir grøt er om hodetelefoner og/eller DAC ikke henger med er"Kent - Tigerdrottningen". Bør prøves. Bedre musikk enn Imagine Dragons da ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Godt jeg ikke er alene Refsa, hehe. Har googlet litt opp, endel T1 brukere også som har samme erfaringen. Men det er litt pussig, må være metoden som det er recordet på, for selv de mest hektiske og kaotiske Dream Theater sangene har ingen problemer på T90ene. Skal nevnes at flere andre Imagine Dragons sanger høres helt OK ut.

 

Edit:

TGB - Alt høres egentlig greit ut for min del annet enn bassen som er ræva i enkelte segmenter. Mulig det skal høres ut slik og/eller at jeg rett og slett ikke har ører/smaken for det.

Prøvde forøvrig med HD800 på Xonar Essence One, samme mølja.

Endret av Uxzuigal
Lenke til kommentar

Edit:

TGB - Alt høres egentlig greit ut for min del annet enn bassen som er ræva i enkelte segmenter. Mulig det skal høres ut slik og/eller at jeg rett og slett ikke har ører/smaken for det.

Prøvde forøvrig med HD800 på Xonar Essence One, samme mølja.

Musikken er ræva uansett hvilket utstyr man spiller den på. Men separasjon mellom instrumenter og stemme blir ekstremt mye mer åpen på rett utstyr. Så ypperlig-testsang for å høre forskjell. 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Warriors ~900Kbps høres ikke spesielt bra ut. Ræva bass, grøtete lyd, sangstemmen forsvinner i et irriterende kaos. Jeg klarer ikke finne noen klare toner gjennom hele sangen. Tror dette kommer av Imagine Dragon sin "stil".

Ikke noe problem å høre stemmen klart og tydelig her, bassen har sin egen signatur; har heller ikke noe problem å følge tonene - men det litt morsomme med denne musikken (utenom at jeg ikke fatter hvorfor folk hører på dette frivillig) er at er den er veldig fin for å skille DAC'er og hodetelefoner fra hverandre. Det skal ikke bli grøt.

 

Et annet album som ofte blir grøt er om hodetelefoner og/eller DAC ikke henger med er"Kent - Tigerdrottningen". Bør prøves. Bedre musikk enn Imagine Dragons da ;)

 

 

Nekter å tro at DAC eller hodetelefonen ikke klarer å følge med. Jeg har ikke dette problemet i noen andre sanger. Kan ikke finne de samme artifaktene i "Kent - Tigerdrottningen" albumet. Hører en god del på drum'n'bass og andre subgenres av electronica når jeg jobber med skole/programmering, og har aldri i mitt liv opplevd en sur eller grøtete tone gjennom dette. Noe jeg tørr å påstå er hakket mer krevende enn "Imagine Dragons".

 

Kan godt hende jeg er i samme posisjon som Uxz, at jeg rett og slett ikke har ører for den musikken. Jeg har til vane å stenge ute store deler av sanger om jeg merker en tone eller lyd som stikker ut på feil sted. Jeg har ihvertfall ikke sans for bassen i Warriors, og stemmen blir fort "blokkert" av andre lydeffekter. Det er ikke slik at jeg ikke klarer å høre stemmen, men den forsvinner litt for mye i min smak. Det er heller ikke slik at jeg ikke klarer å finne en tone å følge den, men det er for mye anen lyd inne i bildet som prøver å kapre fokuset.

 

Igjen, samme mølet som Skrillex prøver å få i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...