Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Shure er absolutt propper og hodetelefoner jeg godt kunne tenkt meg å eie en dag, har bare ikke komt så langt enda :)

Shure SE846 er absolutt beste IE jeg har hatt (og jeg har hatt mange), veldig nær perfeksjon lydmessig. Anbefales!

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo alltids gå for en gjør-det-selv løsning ved å surre noen heliumballonger rundt bøylen.

 

Kroppen tilpasser seg det meste.

Her er en kar som har trent seg opp for formålet.

 

BvW1nJXIIAA6OlE.jpg

 

Jeg vil tippe de har fått en del tilbakemeldinger på vekt, så det blir vel gjort noe innsats for å få ned vekten over tid.

Lenke til kommentar

Vekten er ikke mitt problem, er vant til å gå med hjelmer på hodet. 

Jeg får stort ubehag etter rundt 45-60min, der jeg har hodebåndet. Så da kan jeg bare flytte posisjonen litt så går det vekk.   

Tykkere puter og annet materiale enn skinn burde fikse dette. 

Ikke merket noe til dette, kan ha på Audeze LCD-XC (som er tyngre enn LCD-3F) i 8 timer, med kun avbrekk for noen kaffepauser.

Lenke til kommentar

Morsom tråd, har vært stolt innehaver a Sennheiser HD650 i 11år før jeg nå har gått over til Beyerdynamic T90, skrev en liten review på AVForum så copy-paster den her.

 

Beyerdynamic T90 må jeg si at dette er noe av det råeste jeg har vært borti, har fått prøvd saken på et Asus Essence STX II og forsterkeren min (Denon X4000), STX IIen har fått ekstremt gode skussmål og jeg skjønner hvorfor - rå driftevne!

 

T90:
Naturtro lyd, veldig bra mid/høyfrekvenser, lys treble, bassen er naturtro og god, men ingenting for "bassheads" - på lik linje med Sennheiser HD800, 700 og 650 så tilgir de ikke noe særlig dårlige recordings, her kommer alt frem.

Separasjonen mellom instrumenter er rå, bedre enn HD650, 700, nesten på høyde med HD800 (!!!). De vil nok oppleves som litt mer "morsomme" og livlige enn HD700,800. Dette er åpne hodetelefoner, de lekker endel lyd av den grunn, men slipper overraskende lite inn (dvs. kona påstod at hun prøvde å få kontakt med meg i 30 minutter fra sofaen uten hell, hvorvidt det var fordi jeg var i ekstase eller ikke er en annen ting).

 

De spiller vannet av Sennheiser HD650, er minst like gode som HD700 og til tider vil jeg påstå at selv HD800 kikker bak ryggen for å se hvem som lusker... T90 med flekkede tenner :>

Burn-In: Særdeles skeptisk til hvorvidt dette er reelt fenonem, hvis det skulle bli noen dramatiske endringer sier jeg ifra, men jeg tror nok mesteparten av disse evt. endringen er hjernen som lærer seg å lytte til en ny lydkilde, derfor vil den oppfattes på en annen måte. :)

 

Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia har aldri hørtes bedre ut.

 

Riggen :)

http://imgur.com/a/Dz2ss

Endret av Uxzuigal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vekten er ikke mitt problem, er vant til å gå med hjelmer på hodet. 

Jeg får stort ubehag etter rundt 45-60min, der jeg har hodebåndet. Så da kan jeg bare flytte posisjonen litt så går det vekk.   

Tykkere puter og annet materiale enn skinn burde fikse dette. 

Ikke merket noe til dette, kan ha på Audeze LCD-XC (som er tyngre enn LCD-3F) i 8 timer, med kun avbrekk for noen kaffepauser.

 

 

Får jeg lov å spørre...

Har du hår på hodet?

Jeg lurer på om det kan være at det "lugger" i håret mitt.

Lenke til kommentar

 

Mye pent utstyr! Men glassbordet med høyttaler på og sub under skremmer meg litt selv om det kanskje ikke er noen grunn til bekymring.

 

Og har du hodetelefonene rundt glassbollen slik hele tiden? Vil ikke bøylen da bli vel slakk etterhvert?

 

 

Glasset ser stort ut, men er ikke større enn et menneskehode, eller dvs. mitt hode , XXL, Hehe.

Bordet er 1.2cm herdet glass, 190x90, tåler cirka 252kg, mer solid enn noe jeg noensinne har hatt :>

 

Edit:

Fant en mer passende hodetelefonholder... :)

http://imgur.com/dq0t0Jd

Endret av Uxzuigal
Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst på ørepropper fra Shure, men har aldri kommet meg så langt. Er det noen som har hatt både SE535 og SE846, og utifra det si om forskjellen er verd mellomlegget? Vurderer å selge unna litt å bare gå for SE846, men 8k er en del penger å svi av på et headsett.

 

Har fra før av UE900, Monster Miles Davis LE og Sennheiser IE80.

Lenke til kommentar

Har ikke selv hatt SE535, men andre jeg stoler på sier det er like greit å gå for det beste med en gang... SE846 er litt kryptiske å få på plass med en gang, men de sitter ekstremt bra når man først har skjønt hvordan de skal brukes. Har også Sennheiser IE800, det er ikke samme planet lydmessig eller passform-messig.

 

Edit:

IE800 fungerer best når man sitter rolig; får masse lyd av kabel som dunker mot jakke og lignende. SE846 har løst dette på en langt bedre måte (lydmessig er de også _langt_ bedre).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Uff da.

 

Nå har jeg kjøpt en brukt Mjolnir på impuls, og tiden vil vise om jeg vil bli omvendt. Er litt Schiit-skeptisk, men Mjolnir er interessant nok til at jeg *må* prøve den.

 

Sånn går det når jeg ramler inn på bruktmarkedet på sentralen for å få solgt noe. Det fikk jeg forsåvidt gjort og. I morgen blir det busstur med 22kg effektforsterker, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal få den med meg bort til hotellet uten å stresse meg ihjel.

Lenke til kommentar

Holder meg til T1, de gjør nesten "alt" rett for min del - med en komfort jeg kan leve med.

 

Har tro på at så lenge DAC-en er nøytral nok og kjedelig nok, så blir det en grei match. Mens jeg ser (langt) fram mot drømmedac-en, Lynx Hilo, så får det holde med Focusrite Scarlett 6i6.

 

Har dessverre ikke specs på hodetelefonutgangen herifra, som jeg har måttet klare meg med så alt for lenge, men regner med at jeg i praksis har under 50mW i 600ohm, og en hodetelefonutgang som egentlig ikke er spesielt prioritert, og da sier det seg litt selv at forbedringspotensialet er stort. (At jeg ikke har skaffet forsterker tidligere er egentlig litt dumt, men måtte nedprioritere hodetelefonene når jeg plutselig fant ut at jeg skulle ha vanlig stereooppsett.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...