Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Uff... Trist at prisene har steget så... Ellers hadde jeg løpt å kjøpe LCD-X med en gang...

Det er lov å be spørre om en god pris da :)

 

 

Det er det :p

Duet hadde hatt innbrudd, hvor flere hadde blitt stjelt.

Ergo kunne de ikke gi noen god pris, da neste bestilling så vil de øke mer. LCD-3 skal egentlig koste 22k nå... 

 

Får prøve Oslo Hifi 

Lenke til kommentar

Jeg tror at NOK kommer til å stabilisere seg mot en mer hyggelig verdi enn det vi har sett de siste månedene, men vi kommer neppe tilbake til 2008-nivå med det første (1 USD = 4,96 NOK).

 

For min del så begynner det å klø i oppgraderingsorganet, men jeg tror ikke at jeg kan forsvare en ny DAC/forsterker da det smaker betydelig mer enn det koster (StageDAC/Corda er intet dårlig oppsett). Jeg er derimot interessert i HiFiMAN HE1000 og EnigmAcoustics Dharma.

Lenke til kommentar

LCD2 er jo eksepsjonelt lineær fra nederst i bunnen til langt opp i lavere mellomtone. Du finner nok neppe noen som er helt lik i respons. Kan aldri huske å ha sett en sånn responskurve på noen andre klassiske hodetelefonmerker, uten at jeg skal påstå å ha sjekket alle. X2'en er nok verdt et forsøk. Den er ikke helt tam i bassen den heller selv om det er mer på X1. Du kan jo uansett justere EQ for smak og behag. Problemet med for mye integrert  loudness-kurve på hodetelefonen er at lyden blir ubalansert når du drar på litt med volumet, men det er jo på en måte bra også da at lyden høres bra ut på lavere volum, så trenger man ikke skrur opp så mye at det går ut over hørselen.

 

Lydproblemet med LCD-X (og LCD2 og3) er dynamikk ved lavt/middels volum. At man må ha tyrenakke for å ha dem på hjelper ikke :)

 

Hvem som har jevnest frekvensgang eller er mest "lineære", kommer helt an på hvilken HRTF eller kompenseringskurve man bruker. Ingen standard eksisterer pr. dd.

Kompenseringskurve brukt på NAD VISO HP50 passer meg. Virker som Philips har brukt samme kompenseringskurve ved utvikling av X2.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Jeg synes du burde prøve rør ordentlig med favorittlåtene dine, fordi det er en distinkt form for lyd du må leve med. Kjører du clean lyd ut fra forsterkeren kan du heller herpe lyden i en DSP og slå av og på effekter, istedet for å ha dem innebygget uten mulighet for å slå den av. Jeg hadde nok safet med en Asgard 2 til 1000 kr, men så liker jeg at lyden blir mest mulig likt det den er designet som. Det blir rett og slett smak og behag. Ingenting i veien med å gå for rør så lenge du vet hva du går til, men jeg synes det er viktig å teste dette grundig først. Andre sine preferanser trenger ikke å stemme med din smak. Sånn sett bør du ta alle velmenene råd du får som veiledende, inkludert mine. Det å kjøpe en forsterker du skal ha en stund bør du ikke gjøre på impuls.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke får Asgard 2 brukt, går jeg nok for Vali. Asgard 2 har fått ganske mye brae anmeldelser flere steder, og tror at jeg må først prøve å høre "rør lyd" før jeg investerer penger i det, jeg kan se på det som en mulig oppgradering i framtiden. Asgard 2 ser ut som det beste og safe valget, hvis jeg får det for den prisen da :)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Har selv en asgard 2.

Meget fornøyd med den for å si det sånn.

Men selv har eg lyst til å teste ut rør. :)

Ok, gleder meg til å høre forskjellen på lyden med og uten forsterker. Jeg har også lyst til å prøve rør, men det er ingen butikker som jeg vet om i området som har rør forsterker engang, så litt vanskelig å prøve før jeg kjøper.

Lenke til kommentar

 

Har selv en asgard 2.

Meget fornøyd med den for å si det sånn.

Men selv har eg lyst til å teste ut rør. :)

Ok, gleder meg til å høre forskjellen på lyden med og uten forsterker. Jeg har også lyst til å prøve rør, men det er ingen butikker som jeg vet om i området som har rør forsterker engang, så litt vanskelig å prøve før jeg kjøper.

 

Du kan jo ta deg en tur innom og høre på mitt utstyr før du kjøper. :p

Lenke til kommentar

Lydproblemet med LCD-X (og LCD2 og3) er dynamikk ved lavt/middels volum. At man må ha tyrenakke for å ha dem på hjelper ikke :)

 

Dette er absolutt ikke noe problem om man har kraftig nok forsterker (i henhold til Audeze sine anbefalinger). Tyngden kan være et problem for enkelte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har selv en asgard 2.

Meget fornøyd med den for å si det sånn.

Men selv har eg lyst til å teste ut rør. :)

Ok, gleder meg til å høre forskjellen på lyden med og uten forsterker. Jeg har også lyst til å prøve rør, men det er ingen butikker som jeg vet om i området som har rør forsterker engang, så litt vanskelig å prøve før jeg kjøper.

Du kan jo ta deg en tur innom og høre på mitt utstyr før du kjøper. :p
Jojo er en mulighet det
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...