Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er veldig gode hodetelefoner. Men en ting jeg har merket meg er at kabelen virker som den har reagert med fett fra fingrene over tid. Den delen av kabelen nærmest hodetelefonen har blitt ganske hard i forhold til resten. Den har blitt blank og hard istedenfor matt og myk. Resten av kabelen er like fin som da jeg kjøpte dem.

Lenke til kommentar

Det er mulig å få det som kalles bit perfect avspilling, men hva som skal til i Windows er jeg litt usikker på (bruker selv Linux). Jeg går imidlertid ut i fra at en må ha en avspiller med de riktige innstillingene i tillegg til å trikse litt i Windows sine innstillinger. Du finner helt sikkert guider om du søker.

 

Jeg tviler på du vil høre forskjell, men placebo er også en effekt.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Brukte Winamp i mange år pga brukervennligheten (uten all bloatwaren som kom etter hvert), men ble aldri tilfreds med lydkvaliteten.

Prøvde nylig en open source sak som jeg allerede har glemt navnet på, ok lyd, men rævva funksjonalitet. Nå går det i Foobar og er godt fornøyd med den. Klart bedre på lyd enn winamp.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Stor forskjell med 320 lyd kontra FLAC eller ALAC? Jeg hører selv forskjell, men vurderer å kjøpe Wimp HiFi siden forskjellen blir sikkert ENDA større med skikkelig headsett & oppsett.

 

Wimp hifi har bare støtte for iOS/android + en del forsterkere og musikk streamere med wimp funksjon. Altså ingen støtte for Windows/Linux/OSX. Om du hadde en plan om å bruke det på PCen... Latterlig av wimp , var egentlig noe jeg gledet meg stort til , men som nå desverre er helt ubrukelig for min del.

Lenke til kommentar

 

Wimp hifi har bare støtte for iOS/android + en del forsterkere og musikk streamere med wimp funksjon. Altså ingen støtte for Windows/Linux/OSX. Om du hadde en plan om å bruke det på PCen... Latterlig av wimp , var egentlig noe jeg gledet meg stort til , men som nå desverre er helt ubrukelig for min del.

Ingen støtte enda. De jobber med saken så det kommer jo på sikt. Og det er vel ikke så veldig rart at de prioriterer å lansere på de plattformene som folk flest bruker først.

Lenke til kommentar

Ingen støtte enda. De jobber med saken så det kommer jo på sikt. Og det er vel ikke så veldig rart at de prioriterer å lansere på de plattformene som folk flest bruker først.

 

Tja , en tjeneste som streamer loss less er vel siktet inn mot audiofile , som en skulle tro helst ville gå rett fra PCen uten å mågge gå gjennom kvalitetsforingende elementer , er nok SVÆRT få personer som har behov for hifi streaming på telefonen sin med det første da dette vel igrunnen er lite mening i.

 

Sannheten er nok at de ikke får det til pga plateselskapenne er redde for at noen skal klare å ta ut lossless filer rett til PCen og dermed få musikken "gratis" . De har selv nevnt at det er av "sikkerhetsmessige" årsaker at hifi ikke er tilgjengelig for PC.

 

Uansett hjelper det nok lite for Kurio at det kansje en gang kommer til PC. Jeg advarte ham bare om at det ikke er tilgjengelig å sparte ham noen bortkastede kroner :)

Lenke til kommentar

 

Best lyd = JRiver, men det er ikke gratis.

Men prøv demoen så vil du se! :D

 

Fyfaen så brutalt. Importerte alt av seg selv og. Har lastet det ned og slikt, og det fungerer sømløst. Vet du hvor lenge demoen fungerer? Lastet ned det Media Centeret, og står ingenting om nøkkel ens. :)

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke, men tror den varer i 30 dager + 15 dager extension.

Endte med å kjøpe det selv da det rett og slett hørtes bedre ut enn alt annet jeg har prøvd.

 

Jeg har ikke fått min M&M kombinasjon enda og DT 770, men hører med G35, og det høres markant bedre ut enn Winamp som har blitt brukt tidligere. Bruker selvfølgelig flac filer på begge da.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke fått min M&M kombinasjon enda og DT 770, men hører med G35, og det høres markant bedre ut enn Winamp som har blitt brukt tidligere. Bruker selvfølgelig flac filer på begge da.

Orker du å skrive en liten anmeldelse av Magni/Modi? Vurderer å kjøpe Essence One eller M/M til HD650, uten å ha hørt på noe av utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...