Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk på at du får ymse plugins som kan gjøre mye på winamp. Jeg har testet min opp imot jriver nå, på flere sanger, og merker mer eller mindre ingen forskjell.

 

Har du noen spesielle i tankene? ASIO-en har krøllet seg skikkelig i det siste, så kunne tenke meg å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

JRiver er dritsmud, eneste var at fikk cancer av den skifte av spor tingen, når man hører den andre sangen i bakgrunnen, men dette kunne fikses i innstillinger, må bare finne ut hvordan M&M vil fungere nå. :p


Orker du å skrive en liten anmeldelse av Magni/Modi? Vurderer å kjøpe Essence One eller M/M til HD650, uten å ha hørt på noe av utstyret.

 

Ofc. Har et litt eldre lydkort, hmm. D2 ens, er litt eldre fra Asus, men kan sammenlikne opp mot det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver Wasapi nå, på laptop nektet den tvert å fungere med Winamp, selv etter oppdateringer av Winamp og noen restart. På stasjonære gikk det etter litt knoting (standard delay var satt til 0 ms, noe som gjorde hele greia ustabil). Kræsjer innimellom når jeg skal bytte sanger, så helt optimalt er det ikke. Lydkvaliteten virker å være litt bedre faktisk. Får vel vurdere JRiver. Om den fungerer smertefritt så er det nok verdt 50$.

Lenke til kommentar

Prøver Wasapi nå, på laptop nektet den tvert å fungere med Winamp, selv etter oppdateringer av Winamp og noen restart. På stasjonære gikk det etter litt knoting (standard delay var satt til 0 ms, noe som gjorde hele greia ustabil). Kræsjer innimellom når jeg skal bytte sanger, så helt optimalt er det ikke. Lydkvaliteten virker å være litt bedre faktisk. Får vel vurdere JRiver. Om den fungerer smertefritt så er det nok verdt 50$.

 

 

Jeg har brukt JRiver i 1 dag, og det fungerer smertefritt ihvertfall med Windows 7 og 8.1.

 

Husk at det er 30 dager med trial med fulle funksjoner at du kan teste det ut.

Lenke til kommentar

 

Tja , en tjeneste som streamer loss less er vel siktet inn mot audiofile , som en skulle tro helst ville gå rett fra PCen uten å mågge gå gjennom kvalitetsforingende elementer , er nok SVÆRT få personer som har behov for hifi streaming på telefonen sin med det første da dette vel igrunnen er lite mening i.

 

Sannheten er nok at de ikke får det til pga plateselskapenne er redde for at noen skal klare å ta ut lossless filer rett til PCen og dermed få musikken "gratis" . De har selv nevnt at det er av "sikkerhetsmessige" årsaker at hifi ikke er tilgjengelig for PC.

 

Uansett hjelper det nok lite for Kurio at det kansje en gang kommer til PC. Jeg advarte ham bare om at det ikke er tilgjengelig å sparte ham noen bortkastede kroner :)

Tror du missforstår bruken. Selv "audiofile" setter pris på brukervennligheten ved å spille av fra mobil eller nettbrett, streamet trådløst til anlegget via en apple tv, sonos, bluesound, squeezebox eller lignende.

 

Men nå er jo dette en hodetelefontråd så da er det nok ikke brukerne her inne helt representativ for folk flest :p

Lenke til kommentar

Det har jo en viss sammenheng.

 

Forskjellige hodetelefoner har forskjellig følsomhet som måles i dB/mV, men man får oftere oppgitt effektivitet målt i dB/mW. Mengden mW en forsterker greier å dytte gjennom hodetelefonene vil variere med motstanden man har i hodetelefonene (målt i Ohm).

 

Så da har man altså motstanden som bestemmer hvor lett det er å dytte en viss mengde strøm gjennom og effektiviteten som forteller hvor mye av strømmen som går gjennom som faktisk ender opp med å bli konvertert til lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...