Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Liten, veldig liten tror jeg på slike ting.

Forresten, får man noe bot eller blir det bare 25% ekstra? Vil jo fortsatt tjene på det da.

 

Stor, veldig stor ville jeg sagt.

Alle pakker går vel innom tollen, og play stempler varens verdi på utsiden av forsendelsen.

Det vil si at den tollern som slepper pakka rett igjennom er passelig svimmel.

 

Blir ikke noe bot.

Siden det er play, så blir det 300kr x 1,25(mva) = 375,- for spillet

Tror det kommer et fortollingsgebyr ved siden av, men jeg vet ikke helt hvor stort det er.

Har hørt både 70 og 100kr, men når man ser på sidene til tollvesenet, så ser det ikke ut som det kommer noe fortollingsgebyr.

 

Edit:

 

Fortollingsgebyret betales til fraktselskapet, og varierer fra selskap til selskap.

Posten skal vist ha 103kr for arbeidet.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er gratis frakt om det over 200kr også.

Tja, hva er vitsen med det patetiske fortollingsgebyret da?

 

Det er kostnaden posten har med å fortolle varen.

Jobber tross alt en kar på posten som må ta i mot pakken og registrere den i systemet.

Så må det stå en fyr i disken på posten som tar i mot betaling fra deg og sender de 75kr(i dette tilfellet) videre til tollvesenet.

Lenke til kommentar

Mulig at trådstarter kan skrive i navnet på tråden at det ikke skal være innlegg her uten tilbud...? For det er vist jævli tungt for noen og forstå dette.. Jeg har vell egentlig gitt opp det tråden er for en stund siden...

 

PS3 Soulcalibur IV, james bond og midnight club, dead space (og noen fler) til 299 på elkjop.no

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...