Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Hvis prisen uten porto er under 200 kr så regnes ikke portoen på de 25% og fortollongsgebyret. Er prisen på varen over 200 kr så er det 25% av varen pluss portoen og fortollingsgebyret som må betales.

 

Så vidt jeg har forstått så er det kun 25% på CD og DVDer, og tv-spill går under dette. Registerer man seg for

forenklet fortolling via internett vil man også slippe unna postens gebyr på kr 70. :) Derimot er det vel å foretrekke

å velge en butikk med 0 i shipping, slik at det ikke blir mer i moms (siden gebyret man må betale er på vareverdi + forsendelse).

 

//Torgeir

25 % er vel på alt som importeres untatt mat(12%) og bøker hvis jeg ikke husker feil. Forenklet fortolling er noe knot, har ikke personlig erfaring med det. Husker bare en i filmforumet skrev at det var mye mer knot enn å la posten fortolle det.

 

Det er ikke nødvendigvis å velge en butikk med gratis shipping. Det er ingenting i verden som er gratis, og shippingprisene er innbakt i prisen for tv spillet, filmen etc. Ta amazon.co.uk og play.com f.eks. Play har "gratis frakt" denne frakta er innbakt i prisen, og de trekker ikke fra VAT. Amazon beregner frakt etter hvor du bor, rett under 20 kr for oss her i Norge, og de trekker fra VAT, noe som som oftest fører til billigere vare.

 

 

Stemmer bra det, bortsett fra at mat er 14% tror jeg. Bøker er tollfri =)

 

Hva med spillguides? Kommer de unna momsgrensen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra 2-3 innlegg var hele forrige side kun off topic, også fortsetter nordemoniac på denne siden.... Det er opprettet en egen tråd for diskusjon, denne finnes [Fjernet link]. Har du ingen gode priser å komme med, så post i den. Da slipper vi som faktisk bruker denne tråden til det den skal, at den stenges...

 

Så jeg ikke skyter meg selv i foten, legger jeg ved en link til ps3 tilbudene hos VGP...

 

Edit: Visste ikke at den var blitt stengt, da jeg ikke bruker den selv... Poenget var hvertfall at diskusjon, spørsmål om nettbutikker, moms, toll etc kan tas i andre tråder enn denne, siden vi har fått advarsler om at tråden kan stenges om vi fortsetter slik...

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Ikke helt offtopic, men kanskje litt men vi prøver..

 

Hvilke butikker er billigst i Norge å handle spill i? Og hvilke nettbutikker i Norge?

Og er det noe som handler fra utlandet, isåfall hvor?

 

Og helt til slutt, noen som vet hvor jeg finner det siste call of duty spillet billigst?

Lenke til kommentar
Ok.

 

Battlefield: Bad Company til 199kr, bra pris?

 

Og en ting til, kan man laste ned demo til alle spill via playstation 3? Jeg skal låne en playstation 3 i kveld og han jeg låner den av hadde ikke så mye peiling på slikt.

Ja, det kan du. Trenger bare account online som du lager på en-to-tre, og internett.

 

og 199 kr er en billig pris, men om du ikke liker spillet er det jo for dyrt. Det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Bestilte to spill fra play.com på forrig mandag(26.) og begge ble sendt tirsdag(27.), fikk det ene i går og ikke noe i dag, er dette vanlig? eller bør jeg renge med at det andre er i tollen? Ikke at jeg taper noe på det siden begge kostet 9,99 (beowulf og haze) men da tar det vell lang tid og det blir mye stress...?
Jeg har ventet 2 måneder nå nylig på spill fra play.com, det er ingen automatikk i hvor lang tid 2 forskjellige forsendelser tar.
Lenke til kommentar
Bestilte to spill fra play.com på forrig mandag(26.) og begge ble sendt tirsdag(27.), fikk det ene i går og ikke noe i dag, er dette vanlig? eller bør jeg renge med at det andre er i tollen? Ikke at jeg taper noe på det siden begge kostet 9,99 (beowulf og haze) men da tar det vell lang tid og det blir mye stress...?
Jeg har ventet 2 måneder nå nylig på spill fra play.com, det er ingen automatikk i hvor lang tid 2 forskjellige forsendelser tar.

 

Nei, men tenkte at siden begge ble sendt samtidig fra samme sted ville de også komme frem samtidig...

Lenke til kommentar

ulempen med gamestop tilbudene er jo at man må ned i butkken, men det gjelder flere. Synd de ikke har "send oss 2 spill og få... oppdatert din konto med byttevtale og du kan handle følgende spill for 199,-". Ser dog utfordringen med folk som ville sendt dårlige spill som ble avslått og måtte sendes tilbake.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...