Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempelekker plastikkramme rundt med pianolakk ja. Helt fantastisk.

..jeg tror vi snakker om instrument-skjermer her, ala virtual cockpit - ikke navi/multimedia-skjermen.

 

Hvilken av skjermene er det du snakker om?

 

 

 

Edit:

Hvis du tenker på den extra-extra-extra-widescreenen som er sett rundt omkring, er jeg enig i at den er veldig dårlig integrert:

Screen%20Shot%202016-09-12%20at%209.46.1

 

Det ser ikke så amatørmessig ut som Tesla 3, men den burde definitivt vært mer "innsunken" og sømløst integrert i interiøret.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Kjempelekker plastikkramme rundt med pianolakk ja. Helt fantastisk.

..jeg tror vi snakker om instrument-skjermer her, ala virtual cockpit - ikke navi/multimedia-skjermen.

 

Hvilken av skjermene er det du snakker om?

 

 

 

Edit:

Hvis du tenker på den extra-extra-extra-widescreenen som er sett rundt omkring, er jeg enig i at den er veldig dårlig integrert:

Screen%20Shot%202016-09-12%20at%209.46.1

 

Det ser ikke så amatørmessig ut som Tesla 3, men den burde definitivt vært mer "innsunken" og sømløst integrert i interiøret.

 

 

Ja det er den jeg mener. Det hele ser bare så dårlig designet ut. Ser ut som skjermene med rammen er bare presset inn i dashbordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser litt ut som den er festet med dobbelsidig 3M ja.. Men det gjorde den forrige skjermen og, plantet på en pinne oppå dashbordet - så dette må nesten være bevisst design fra MB av en eller annen grunn..

 

Funksjonen til XXXXWIDE-screenen derimot, den likte jeg godt: 

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det vel i den retningen det utvikler seg i alle nå.

 

Selv digger jeg løsningen i E-klasse, de skjermene er rett og slett helt fantastiske!

Med HUD i tillegg er det ikke så mye som mangler akkurat :)

Som MB-entusiast vet du kanskje om splitview er beholdt, eller var det en forbigående ting? Det var jo egentlig en ganske genial ide.

 

Endret av toth
Lenke til kommentar

Kjempelekker plastikkramme rundt med pianolakk ja. Helt fantastisk.

Har du sett løsningen i det virkelige liv?

Widescreen-løsningen i 213 er faktisk ganske så sexy, men du har et poeng i at det muligens er litt tykke rammer rundt skjermene. Det har dog ikke plaget meg et sekund under mine kjøreturer i 213 hittil og jeg tror ikke det vil plage meg med 213 som daily driver heller.

 

 

 

..jeg tror vi snakker om instrument-skjermer her, ala virtual cockpit - ikke navi/multimedia-skjermen.

 

Hvilken av skjermene er det du snakker om?

 

 

 

Edit:

Hvis du tenker på den extra-extra-extra-widescreenen som er sett rundt omkring, er jeg enig i at den er veldig dårlig integrert:

Screen%20Shot%202016-09-12%20at%209.46.1

 

Det ser ikke så amatørmessig ut som Tesla 3, men den burde definitivt vært mer "innsunken" og sømløst integrert i interiøret.

Det anbefales å se på denne i det virkelige liv før man uttaler seg for bastant, det ser faktisk ganske bra ut. Det hadde dog vært kult om den var trukket en cm eller to lenger inn i dashen, men jeg mener selv det er veldig bra sånn det er nå. 

Jeg har kjørt litt i 213, og mer skal det bli når min egen blir levert utover høsten en gang.

 

 

Funksjonen til XXXXWIDE-screenen derimot, den likte jeg godt:

Funksjonaliteten er kul, og det gjelder for begge skjermene. 

 

Som MB-entusiast vet du kanskje om splitview er beholdt, eller var det en forbigående ting? Det var jo egentlig en ganske genial ide.

 

Det har jeg ikke sett omtalt, og jeg prøver å unngå å sitte i høyresetet som regel :)

Selv er jeg nok mer bilentusiast enn MB-entusiast, jeg testet flere andre merker før jeg endte opp med E-klasse denne gangen.. Både Audi og BMW ble sett på, prøvekjørt og testet en del. Jeg fikk også et konkret tilbud på en Audi, men den ble dyrere og ga mindre for pengene enn den jeg endte opp med nå.

Jeg får ganske gode rabatter hos Møller også men helheten talte denne gangen for å velge E-klasse, blant annet på grunn av at Audi sitt alternativ rett og slett er en gammel bil.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Hadde vært artig om ett bilmerke kom med støtte for "skins" for UI på skjermer, om man ikke åpnet opp for at folk selv kunne laste opp via minnepenn kunne man vertfall laget en kurert butikk hvor man kunne kjøpe fra folk som tenker litt mer spennende.

 

Honda har dette. Multimediesystemet i nyere Honda-modeller kjører et lett modifisert Android-system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...