Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Men så er det vel meir rettferdig å samanlikne ein Mastergrad med Siv.Ing, vel? Uansett så er det vel liten forskjell på utdanningskvaliteten mellom høgskulane og universiteta. Mitt inntrykk er iallefall at det kjem stort sett an på dei ulike fagområda du kan studere, og der er det ingen høgskular eller universitet som kan samanliknast direkte uansett fordi utdanninga er lagt opp ulikt.

 

Pluss det Jesper sa :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk en betydlig forskjell mellom universitetet og høyskolen, hvertfall når det kommer til IT studiene.

 

Universitetet er mye mer teoretisk, men høyskolen er mer praktisk og man får mer oppfølging.

 

Altså kan man mer etter å ha gått på IU :)

 

Også er ikke ingeniørgraden beskyttet lenger.

Jeg vil si at en med bachelor i IT er bedre skikket til de fleste jobber enn en med ingeniørgrad :)

Lenke til kommentar
Av de få fagene jeg har tatt om HTML og web på UiB, har jeg alltid blitt fortalt at tabeller er fy-fy og at semantikk er viktig! Også nybegynnerkurs i html går bort ifra tabeller, og benytter css til å løse utfordringene istedet.

9428842[/snapback]

Med andre ord ser det ut som jeg valgte rett når jeg valgte UiB over NTNU? :love:

9429143[/snapback]

Tja, mye mulig. Men det eksisterer ikke så mange webutvilkings-fag på UiB (iallefall som jeg vet om), synes det er synd de ikke har noe om ajax f.eks.

 

Spennende Steinmann!

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Blazing performance.

 

The fastest web browser on any platform, Safari loads pages up to 2 times faster than Internet Explorer 7 and up to 1.6 times faster than Firefox 2.

 

"Could be the fastest web browser on any platform if Opera didn't excist" skulle det stått.

9430159[/snapback]

Tviler på at Apple går for skrivefeil. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

neida, Safari er en super browser :-/

Noen som har testet beta-versjonen på Windows? Applikasjonen klarer jo ikke å bruke operativsystemets standard-gui, alt ser rart og kvalmt ut. I tillegg tok det ikke mange millisekundene før buggsene spratt frem. (Greit nok, det var jo en beta, men hadde jo vært fint om den kunne fungert innimellom iallefall)

 

Tror jeg går for Opera-Alpha istedet :p

 

Edit: hadde jeg hatt mac ville kanskje Safari føltes bedre. Iallefall passer GUI'et inn, og jeg antar programmet kjører stabilt der?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Jeg har åpnet Safari én gang på den nye MacBooken min, som nærmer seg en uke gammel med stormskritt, og det var for å laste ned Firefox. Jeg liker rett og slett ikke utseendet til Safari, jeg føler meg ikke helt i ett med det, slik jeg gjør med min customizede Firefox :)

 

Opera har jeg åpnet én gang, men har det installert. Grunnen var at jeg ville surfe under CS3-installasjonen. Av en eller annen grunn klager Adobe sine updatere og installere på at Firefox er åpent når man kjører dem.

Lenke til kommentar
Det er faktisk en betydlig forskjell mellom universitetet og høyskolen, hvertfall når det kommer til IT studiene.

 

Universitetet er mye mer teoretisk, men høyskolen er mer praktisk og man får mer oppfølging.

 

Altså kan man mer etter å ha gått på IU :)

 

Også er ikke ingeniørgraden beskyttet lenger.

Jeg vil si at en med bachelor i IT er bedre skikket til de fleste jobber enn en med ingeniørgrad :)

9430123[/snapback]

Det er sant at man får tettere oppfølging og en mer praktisk utdaning på en høyskole, men jeg kan ikke se at du har belegg for resten av uttalelsene dine.

 

En sterk teoretisk utdanning gir en viktig grundig, grunnleggende kunnskap, noe som vil gjøre man mer allsidig i fremtiden.

 

Det er ikke tilfeldig at mengden teori kontra praksis øker jo høyere opp i utdanningssystemet man kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...