Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har link(er) til noen virkelig gode avisdesign? Helst i papirformat, men kan også være på web, selv om det ikke er like interessant. Vet dette kanskje blir litt OT, men vet at blant annet Tor har et godt øye for typografi og design av aviser.

 

Eller eventuelt noen gode artikler om typografi/design av aviser.

9420635[/snapback]

 

Bergens Tidende (papirutgaven) har i hvert fall vunnet designpriser i hopetall, spesielt lørdags- og søndags-avisen er ofte veldig digg. :)

Lenke til kommentar
Noen som har link(er) til noen virkelig gode avisdesign? Helst i papirformat, men kan også være på web, selv om det ikke er like interessant. Vet dette kanskje blir litt OT, men vet at blant annet Tor har et godt øye for typografi og design av aviser.

9420635[/snapback]

A-Magasinet og Magasinet til Dagbladet på lørdag. Ellers syns jeg at jeg skimtet potensiale i VG sitt magasin "7" når jeg så reklame for det, du burde sjekke det ut. BT som nevnt, er fin :)

 

Når vi er inne på det, så syns jeg A-Magasinet har best layout, format og printkvalitet, men Magasinet har best innhold, skulle vært en god miks :-/

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Ellers syns jeg at jeg skimtet potensiale i VG sitt magasin "7" når jeg så reklame for det, du burde sjekke det ut.

9421065[/snapback]

Jeg kan ikke si jeg ble imponert av "7". Litt for mye reklame og litt for mye VG, fant egentlig ikke noe nytt.

 

Magasinet er fortsatt det beste i mine øyne =)

Lenke til kommentar
Online or paper?

9421339[/snapback]

 

Utrolig bra online, papir synes jeg de langt fra er bedre enn de norske.

 

Men grunnen til at de er så bra online er det at de ikke er overstrødd med reklame og alle mulige sære tjenester som enkelte norske online nettaviser.

 

Hvordan de klarer å få til det, ja det forundrer meg. Regner med at det kreves at de skal tjene penger. Et apropos i den sammenheng, for online avis med så lite reklame og "møkk" på siden som Times Online, ville jeg faktisk vært villig til å betale noen grunker.

Lenke til kommentar

Jeesh!

Nettopp hatt forelesning i Informasjonsteknologi Grunnkurs som er en del av Datateknikkstudiet på NTNU. Blir skremt av hva som læres bort til stakkars uvitende studenter. Trodde at NTNU, som liksom skal være et av Norges mest respektable universiteter skulle kunne lære bort bedre kode enn det jeg så i dag ass... Følgende kode var noe av det som ble "lært bort" i dag:

<body bgcolor="FF0000">
<input type="checkbox" name="myndig" checked>

 

"til å få nettsider til å se ut som man vil kan man bruke tables til å dele opp siden"

:no:

Endret av rønning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...